آبان ۱۳, ۱۴۰۲

از خدمات دندانپزشکی ارزان چه کسی سود می برد؟

فهرست

انتظار ما از دندانپزشکی ارزان خدماتی است که در کمترین زمان ممکن انجام شوند و پول کمتری هم بابت آن ها بدهیم. حال بیایید کمی فکر کنیم؛ آیا واقعا این همان چیزی است که ما می خواهیم؟ آیا دندانپزشکی های ارزان برایمان مناسب‌اند؟ اگر اینطور نیست، پس این دندانپزشکی ها به درد چه کسانی می خورد؟

به ظاهر، خدمات دندانپزشکی ارزان گزینه خوبی به نظر می رسند چون راحت تر دندان هایمان را ترمیم می کنند و هزینه کمتری هم می گیرند. این مسئله به ما کمک می کند کمی از بودجه‌مان را ذخیره کرده و برای مسائل مهم تری خرج کنیم. بنابراین مردم فکر می کنند خدمات سریع و ارزان برایشان مناسب هستند اما درواقع اینطور نیست.

اهمیت دندانپزشکی ارزان برای بیمار

خدمات ارزان‌قیمت معمولا خدمات خوبی نیستند؛ درست است که مشکلتان را در آن لحظه حل می کنند اما طولی نمی کشد که دوباره با مشکل روبه‌رو می شوید و علاوه بر این، دندانتان کاملا درمان نمی شود. فرایندهای درمانی ارزان موقتی هستند و مسئله را کاملا برطرف نمی کنند.

 اگر به این‌گونه دندانپزشکی ها مراجعه کنید، قطعا بعدا باید دوباره برای درست کردن دندان هایتان به دندانپزشکی بروید. از آنجایی که در این فرایندها از مواد خوبی استفاده نمی شود، معمولا خیلی زود دوباره خراب می شوند و باید تعویضشان کنید.

انتخاب مواد دندانپزشکی با کیفیت در همه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی بسیار مهم است. با استفاده از خدمات دندانپزشکی ارزان ، شما خود را از کیفیت مطلوب و ماندگاری درمان های با کیفیت محروم می کنید.

به همین خاطر، بدون اینکه متوجه شوید در درازمدت پول بیشتری می دهید و در عین حال نتیجه خوبی هم نمی گیرید. به علاوه، بعد از چندبار مراجعه دندانتان آنقدر خراب می شود که دیگر قابل ترمیم نیست و باید کلا آن را عوض کنید. در نتیجه، ناگهان به خودتان می‌آیید و می بینید دارید برای چنین خدمات ضعیفی پول می دهید؛ آن هم برای مدتی کوتاه!

اهمیت دندانپزشکی ارزان برای متخصص

با توجه به گفته های قبلی، احتمالا با خودتان می گویید که خدمات ارزان حتما به نفع خود دندانپرشک هاست. وقتی دندانپزشک ها خدمات ارزان ارائه می دهند، رقابت برایشان آسان تر می شود، بیماران بیشتر به سمتشان می‌آیند و آن ها هم سود بیشتری عایدشان می شود. باید بگویم دقیقا برعکس این است!

خدمات ارزان برای دندانپزشکی ها هم بد است. دندانپزشک ها هزینه های ثابتی دارند که باید از عهده‌شان بربیایند اما خدمات ارزان این کار را برایشان سخت تر می کند؛ زیرا حاشیه سودی که به ازای هر فرایند درمانی دریافت می کنند بسیار کم است و برای اینکه بتوانند از پس هزینه های خود بربیایند، مجبورند بیماران خیلی بیشتری را به سمت خودشان بکشانند.

 نتیجه این می شود که دیگر نمی توانند به حد کافی برای بیماران وقت بگذارند؛ درصورتی که این بیماران برایشان خیلی ارزشمند هستند و می توانند از طریق تبلیغات دهان به دهان برایشان بازاریابی کنند. این دندانپزشکان وقت کافی برای ارائه خدمات با کیفیت ندارند و تا جایی که می شود فرایند را کوتاه می کنند تا جا برای نفر بعدی باز شود.

دندانپزشکی ارزان

این افراد فراموش کرده‌اند که چرا به دانشگاه رفته‌اند و دندانپزشکی خوانده‌اند. دندانپزشک ها به دانشگاه می روند تا بتوانند به مردم خدمت کنند و واقعا کمکشان کنند دندان هایی سالم و زیبا داشته باشند، نه اینکه کار را از سر خودشان باز کنند و بیماران را ناراضی بگذارند. این موضوع باعث می شود خودشان هم از کار و زندگی‌شان راضی نباشند.

اهمیت دندانپزشکی ارزان برای بیمه های تکمیلی

علت اصلی ایجاد این خدمات ارزان، دراصل شرکت های بیمه هستند. آن ها برای بعضی از فرایندهای خاص، قیمت هایی که می خواهند را تعیین می کنند و دندانپزشک باید آن را قبول کند؛ درغیر این صورت بیمه آن را پرداخت نمی کند.

این مسئله باعث می شود شرکت بیمه به هدفش برسد؛ یعنی حق بیمه‌ای که از بیماران دریافت می کند از مبلغی که به دندانپزشک می دهد بیشتر شود. درواقع بیشتر افرادی که تحت بیمه دندانپزشکی هستند، در طول سال پول خیلی بیشتری می دهند تا آن هایی که به‌صورت آزاد هزینه هایشان را پرداخت می کند.

پیش تر گفتیم که خدمات ارزان در درازمدت برای بیماران هزینه بیشتری می تراشد، پس باید برای بیمه هم هزینه بیشتری داشته باشد چون بیمار بیشتر به پزشک مراجعه می کند و برگه های بیشتری از دفترچه بیمه‌اش را مصرف می کند!

باید بگویم اینطور نیست؛ آن ها می خواهند مراجعه به دندانپزشکی زیاد شود تا مردم بیشتر گرایش به بیمه دندانپزشکی پیدا کنند و حق بیمه بیشتری برای آن بپردازند.

ترفند شرکت های بیمه

وقتی شخصی مدام به خدمات دندانپزشکی احتیاج داشته باشد، هر سال بیمه‌اش را تمدید می کند. درنتیجه، هزینه بیمه‌ای که می پردازد خیلی بیشتر از مقداری است که در هزینه های دندانپزشکی‌اش صرفه‌جویی می کند و این به نفع شرکت بیمه است. بزرگ ترین نگرانی شرکت های بیمه کسانی هستند که به دندانپزشکی گران‌قیمت می روند و بدون نیاز به بیمه، یکبار برای همیشه دندان هایشان را درست می کنند.

درست است که هرچه برگه های بیمه کمتر شود، شرکت بیمه هزینه بیشتری می پردازد اما شرکت های بیمه ترفندی می زنند که در درازمدت هزینه هایشان کمتر شود. وقتی فرد چندبار دندانش را درست می کند و بعد از مدت کوتاهی مجبور می شود کلا دندانش را تعویض کند، بیمه دیگر هزینه ایمپلنت (کاشت) دندان را تقبل نمی کند. بنابراین هزینه ایمپلنت درآخر به گردن خود بیمار می‌افتد.

دندانپزشک خوب کیست؟

درآخر، فهمیدیم شرکت های بیمه تنها کسانی هستند که از خدمات ارزان دندانپزشکی سود می برند. پس اگر می خواهید دندان هایتان را درست کنید، به جای دندانپزشکی های ارزان، به سراغ دندانپزشکی های باکیفیت بروید.

  • یک دندانپزشک متخصص و متعهد، اول از همه دغدغه سلامت دهان و دندان شما را دارد و دوست دارد لبخندی زیبا را به شما هدیه بدهد. دندانپزشک خوب با استفاده از بهترین روش های دندان پزشکی مناسب ترین طرح درمان بیماریهای دندان یا طرح اصلاح لبخند را برای شما انتخاب می کند.
  • دندانپزشک خوب برای بیمار خود زمان کافی اختصاص می دهد و شما را  پیش از درمان از گزینه های پیش رو و حدود هزینه آن آگاه می کند.
  • متخصص دندانپزشک هیچ گاه مراحل درمانی شما را نیمه کاره رها نمی کند و طرح درمانی را حصول اطمینان از سلامت شما ادامه می دهد.

دکتر میلاد افشار

دندانپزشک و متخصص ایمپلنت و جراحی دندان

تلفن: ۰۲۱۲۶۱۴۰۱۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان