آبان ۷, ۱۴۰۲

لمینت متحرک دندان

فهرست

لمینت متحرک دندان یا اسنپ آن اسمایل دندان محصولی جدید و مقرون‌به صرفه است که برای زیبایی دندان ساخته شده‌ است؛ این محصول که به صورت قالب دندان استفاده می شود، ظاهری فوق‌العاده زیبا و همیشگی به دندان هایتان می دهد و باعث سفیدی دندان ها می شود.

اسنپ آن اسمایل دندان از لایه نازکی از صمغ دندان و با فناوری پیشرفته‌ای ساخته شده‌است. این کاور درست مانند دندان های اصلی‌تان طبیعی به نظر می رسد و تمام لکه ها، دندان های خردشده و فاصله بین دندان ها را پوشش می دهد. همچنین برای نصب آن ها نیازی نیست تغییرات زیادی روی دندان انجام دهید و فرایند ساخت آن فقط در عرض دو جلسه تکمیل می شود. البته این پزشک است که تصمیم می گیرد شما واجد شرایط نصب اسنپ آن اسمایل هستید یا نیستید.

لمینت متحرک چیست؟

اسنپ آن اسمایل یا لمینت متحرک روشی آسان و بدون درد برای داشتن لبخندی زیباست. این روش به‌تازگی ابداع شده‌است. اخیرا یکی از دندانپزشکان به این نتیجه رسید که همه افراد نمی توانند از پس هزینه های گزاف و لاکچری زیبایی دندان بربیایند. درنتیجه تصمیم گرفت این روش جدید را اختراع کند. پس از سال ها تحقیق و توسعه اکنون دندانپزشک ها می توانند طرح لبخندتان را با لایه‌ای نازک، محکم و طبیعی به نام اسنپ آن اسمایل اصلاح کنند.

مراقبت از این کاورها بسیار آسان است و می توانید خیلی راحت با آن بخورید و بیاشامید. همچنین موادی که در این محصول استفاده می کنند می تواند موقت یا دائمی باشد. اسنپ آن اسمایل هم برای دندان های بالایی و هم برای دندان های پایینی قابل استفاده است.

مواد تشکیل‌دهنده و منحصربفرد این محصول از صمغ گرفته شده‌اند؛ این صمغ با کمک فناوری سطح بالا، بسیار نازک و در عین حال محکم ساخته شده‌است. این کاورها درست روی دندان های اصلی نصب می شوند و لبخندی زیبا و طبیعی به شما تحویل می دهند؛ حتی اگر روی دندانتان لکه، فاصله و خردشدگی داشته باشید یا چندتا از دندان هایتان افتاده باشد، اسنپ آن اسمایل دندان تمام این عیب ها را می پوشاند.

علاوه بر این، اسنپ آن اسمایل زندگی بعضی از افراد را واقعا از این رو به آن رو می کند زیرا باعث می شود دوباره اعتمادبه‌ نفسشان را به دست بیاورند. در حال حاضر هزاران نفر در سطح جهان این فرایند زیبایی را روی دندان هایشان پیاده کرده‌ و از مزیت های آن بهرمند شده‌اند.

⚠درست حدس زدیم⚠

همین حالا به این فکر می کنید که تفاوت اسنپ آن اسمایل و لومینیرز چیست؟

بر روی لینک زیر کلیک کنید تا با لومینیرز برای زیبایی دندان بیشتر آشنا شوید:

لومینیرز چیست؟

قیمت لمینت متحرک چند است؟

برخلاف دندان های مصنوعی آماده، اسنپ آن اسمایل ها را برای هر شخصی جداگانه و مناسب با طرح دندان های خودش می سازند.

هزینه دریافت اسنپ آن اسمایل از آزمایشگاه حدودا یک‌دوم هزینه نصب لمینت متحرک در دندانپزشکی است. هزینه اسنپ آن اسمایل (قیمت روکش متحرک دندان) در سال 99در مطب دکتر میلاد افشار 3500000 تومان است.

قالب دندان سفید برای چه کسانی مناسب است؟

اسنپ آن اسمایل دندان راه‌حلی مقرون‌به صرفه و مناسب برای تمام سنین است. نصب اسنپ آن اسمایل تنها در عرض دو جلسه درمانی کوتاه و بدون درد انجام می شود. همچنین در این فرایند هیچ نیازی به تراشیدن دندان یا تغییر ساختار آن وجود ندارد.

اسنپ آن اسمایل یک انتخاب عالی برای کسانی است که:

  • دندان افتاده، شکسته، لکه‌گرفته یا کج دارند.
  • کسانی که به دلایلی نمی توانند ایمپلنت یا پل دندان بگذارند.
  • کسانی که می خواهند بدون هزینه زیاد دندان هایشان مانند هنرپیشه ها زیبا شود؛ بی‌آنکه نیاز باشد ساختار دندانشان را تغییر دهند یا اذیت شوند (اگر از خود میپرسید که هنرپیشه ها چه روشی را برای زیبایی دندان خود انتخاب می کنند، بهتر است نتایج تحقیق ما درباره روش های دندانپزشکی زیبایی سلبریتی ها را مطالعه کنید).
  • کسانی که از دندان مصنوعی قدیمی خود خسته شده‌اند (البته دندان های مصنوعی جزئی) و می خواهند جایگزینی زیبا و راحت برای آن پیدا کنند.

شاید در ابتدا به نظر برسد که اسنپ آن اسمایل عمل پر هزینه ای است. اما باید بدانید که اسنپ آن اسمایل فقط برای فک بالا انجام می شود و هماهنگ سازی رنگ دندان های فک پایین توسط بلیچینگ انجام می شود.

هزینه اسنپ آن اسمایل برای یک فک، 3500000 میلیون تومان است که شما می توانید از طریق صفحه هزینه خدمات دندانپزشکی، از سایر تعرفه ها و قیمت ها نیز آگاه شوید.

برای نوبت گیری اینترنتی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

تعیین نوبت اینترنتی

لمینت متحرک دندان برای چه کسانی مناسب نیست؟

اسنپ آن اسمایل دندان هم مانند هر روش درمانی دیگری برای همه مناسب نیست. بعضی از افراد شرایط خاصی دارند و با نصب اسنپ آن اسمایل ممکن است به خودشان آسیب برسانند. اگر هریک از موارد زیر درمورد شما صدق بکند، نباید اسنپ آن اسمایل را انتخاب کنید، مگر اینکه آن را برطرف سازید:

  • کسانی که قسمت انتهایی دندان هایشان پهن شده باشد
  • کسانی که بیماری لثه‌ای ملایم یا شدید و دندان لق دارند
  • افرادی که تعداد دندان های افتاده‌شان زیاد باشد
  • کسانی که فک پایینی‌شان خیلی جلو باشد
  • آن هایی که هیچ دندانی ندارند یا از دندان مصنوعی کلی استفاده می کنند

اگر دندان هایتان پوسیدگی زیادی دارد و می خواهید از لمینت متحرک برای پوشاندن آن ها استفاده کنید، توصیه می کنم خیلی احتیاط به خرج دهید. درست است که این روش از لحاظ ظاهری دندان هایتان را بی نقص می کند اما این پوسیدگی ها می توانند در زیر اسنپ آن اسمایل گسترش پیدا کنند. به محض اینکه یکی از دندان های زیر اسنپ آن اسمایل بشکند، کاورتان تبدیل به یک ورقه زینتی بی مصرف و گران‌قیمت می شود. بنابراین باید حتما قبل از نصب کاور تمام پوسیدگی ها را برطرف کنید.

پیش از هر عمل زیبایی، حتما پیشگیری از پوسیدن دندان های خود را جدی بگیرید!

تهیه کاور دندان

اولین گام برای نصب اسنپ آن اسمایل دندان (چه به روش سفارش مستقیم باشد و چه به روش نصب در دندانپزشکی)، قالب‌گیری و انتخاب شکل و رنگ اسنپ آن اسمایل است. برای اینکه بهترین نتیجه ممکن را بگیرید عمل قالب‌گیری باید تا جایی که می شود دقیق باشد.

وقتی مرحله قالب‌گیری تمام شد، قالب به آزمایشگاه فرستاده می شود تا دنداسازها ساخت اسنپ آن اسمایل را شروع کنند. فرایند ساخت این اسنپ آن اسمایلها حدود یک ماه طول می کشد و وقتی اسنپ آن اسمایل آماده شد، کافی است آن را سرجایش قرار دهید و تمام!

فرایند اسنپ آن اسمایل راحت و بدون درد است و می توانید همین امروز آن را سفارش دهید! در این فرایند:

  1. ابتدا مدل و رنگ طرح لبخند جدیدتان را انتخاب می کنید.
  2. پزشک از دندان هایتان قالب می گیرد.
  3. سپس بعد از سه هفته برای جاسازی نهایی به دندانپزشکی برمی گردید و پزشک طرح لبخند را روی دندان هایتان قرار می دهد.

قالب‌گیری طرح لبخند

مرحله اول: قالب را به مدت دو دقیقه داخل آب در حال جوش بیندازید. این کار آن را انعطاف‌پذیر و نرم می کند و باعث می شود راحت تر روی دندان ها جا بیفتند. وقتی مواد روی قالب شفاف و نرم شدند، آن را با چنگال یا قاشق از داخل آبجوش دربیاورید. اگر قالب به اندازه کافی نرم نبود، آب را دوباره به جوش بیاورید و آن را داخل آب داغ بیندازید.

توجه: هنگام نصب، قالب نباید داغ باشد. بنابراین بعد از اینکه آن را از داخل آب جوش درآوردید، 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

مرحله دوم: روبه‌روی آینه بایستید و اسنپ آن اسمایل را محکم روی دندان های بالایی جا بزنید. سپس آن را به سمت دندان ها فشار دهید تا محکم شود. به آرامی و با دو شصت خود به مواد قالبگیری ضربه بزنید. حواستان باشد این مواد را به سقف دهان نزنید زیرا باعث می شود در صحبت کردنتان دچار مشکل شوید.

مرحله سوم: بعد از 30 ثانیه، خیلی راحت و به آرامی اسنپ آن اسمایل را روی دندان ها بردارید. سپس آن را داخل یک لیوان آب یخ بیندازید تا سرد شود. وقتی مواد قالب سفت شدند، به رنگ سفید در می‌آیند. در این زمان می توانید دوباره آن را روی دندان هایتان قرار دهید تا مطمئن شوید به خوبی شکل گرفته‌است. اگر دیدید شکل قالب با دندان هایتان جور در نمی آید، دوباره آن را داخل آب جوش بیندزاید تا ذوب شود و فرایند قالب‌گیری را از اول انجام دهید. این کار را تا جایی که لازم است تکرار کنید؛ تا وقتی که مطمئن شوید قالب دقیقا شبیه دندان هایتان شکل گرفته‌است.

نصب قالب دندان در دندانپزشکی

دندانپزشک قالب دندان هایتان را می گیرد و با کمک خودتان طرح و رنگی مناسب برای آن انتخاب می کند. سپس قالب را به همراه اطلاعات مورد نیاز (طرح و رنگ) به آزمایشگاه دندانسازی می فرستد تا اسنپ آن اسمایل مورد نظرتان ساخته شود. فرایند ساخت اسنپ آن اسمایل معمولا حدود یک ماه طول می کشد.

هزینه و قیمت اصلاح طرح لبخند در تهران

خرید روکش دندان از لابراتور دنداسازی

بعضی از آزمایشگاه های دندانسازی خودشان مستقیم اسنپ آن اسمایل دندان را برایتان می سازند. در این موارد، یک کیت قالب‌گیری به شما می دهند تا در خانه روی دندان هایتان بگذارید و از شکل آن ها قالب بگیرید. سپس این کیت را برایشان می فرستید و آن ها از روی آن برایتان اسنپ آن اسمایل می سازند.

مزیت این روش این است که تاحد چشمگیری از دندانپزشکی ارزان تر درمی‌آید و عیب آن این است که اگر بعد از نصب، با قالب اسنپ آن اسمایل راحت نبودید، هیچ‌کس نیست که آن را برایتان تنظیم کند.

به هر حال اگر این روش را انتخاب کردید، توصیه می کنم حتما قبل از آن برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید هیچ بیماری لثه با پوسیدگی فعالی روی دندان هایتان ندارید. هر کدام از این دو مورد در درازمدت مشکلاتی برای اسنپ آن اسمایل ایجاد می کنند. همچنین باید در قالب‌گیری دندانتان دقت داشته باشید و قالب دقیقی از آن بگیرید که البته اگر اولین بارتان باشد کار خیلی آسانی نیست.

مزایای لمینت متحرک

  • به‌سرعت طرح لبخندتان را تغییر می دهد.
  • در مقایسه با ونیر یا براکت دندان بسیار ارزان‌قیمت تر است.
  • از دندان های مصنوعی (با آن گیره های فلزی که دارند) بسیار زیبا تر است.

معایب لمینت متحرک

  • در ابتدا ممکن است حرف زدن کمی برایتان دشوار باشد، تا زمانی که زبانتان به وجود اسنپ آن اسمایل عادت کند.
  • ممکن است موادغذایی در زیر یا اطراف آن گیر کنند.
  • نتیجه این فرایند زیبایی به خوبی ونیر یا براکت نیست.
  • اگر روی دندانتان تغییری ایجاد کنید (مثلا تاج دندان بگذارید یا حجم زیادی از دندان هایتان را پر کنید) اسنپ آن اسمایل دیگر اندازه دندان هایتان نخواهد بود.

سوالات شما درباره اسنپ آن اسمایل

آیا می توانیم با اسنپ آن اسمایل دندان غذا بخوریم؟

بله، می توانید با اسنپ آن اسمایل غذا هم بخورید اما توصیه می کنم از خوردن و جویدن غذاهای خیلی سفت مانند آجیل، آبنبات و یخ خودداری کنید.

ماندگاری اسنپ آن اسمایل چقدر است؟

طرح هر اسنپ آن اسمایلی با دیگری متفاوت است و نمی توان زمان یکسانی برای ماندگاری همه آن ها ارائه داد ولی بیشتر آزمایشگاه ها برای اسنپ آن اسمایل وارانتی دو ساله می دهند که درصورت شکسته شدن اسنپ آن اسمایل آن را تعویض کنند. اگر خوب از آن مراقبت کنید و هیچ تغییری روی دندانتان ایجاد نکنید، اسنپ آن اسمایل تا حدود پنج سال دوام دارد. اسنپ آن اسمایلهایی که باید جای خالی چند دندان افتاده را پر کنند، نسبت به اسنپ آن اسمایلهایی زودتر می شکنند و دوام کمتری دارند.

چه کسانی میتوانند از اسنپ آن اسمایل استفاده کنند؟

بیمارانی که به دنبال رویکرد غیرتهاجمی و مقرون به صرفه و زیبایی دائمی هستندمی توانند از اسنپ آن اسمایل استفاده کنند. این یک راه حل آسان، سریع و مقرون به صرفه برای بیمارانی است که می خواهند به سرعت احساس بهتری داشته باشند، بهتر به نظر برسند و عملکرد بهتری داشته باشند.

یک راه حل عالی برای بیمارانی است که یا از انجام کارهای گسترده دندانپزشکی می ترسند یا سن آن ها کم است و یا بیماران مسن و بیماران سرطانی یا بیماران قلبی که کاندیدای کاشت دندان نیستند بسیار کاربرد دارد.

اسنپ آن اسمایل را چگونه تمیز کنیم؟

دستگاه را همیشه با استفاده از هر دو دست بردارید، آن را به آرامی در بیاورید و هرگز دستگاه را فشار ندهید و آن را خم نکنید. بعد از غذا، دستگاه را برداشته و آبکشی کنید. سپس از ژل ضد باکتری اسنپ آن اسمایل برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بوی بد دهان استفاده کنید. قبل از قرار دادن مجدد داخل دهان، یک دانه کوچک ژل به قسمت های جداگانه دندان دستگاه اسنپ آن اسمایل خود بمالید.

قسمتهای داخلی دستگاه را به آرامی و با استفاده از مسواک نرم و روزی دو بار مسواک بزنید. از خمیردندان های معمولی استفاده نکنید زیرا باعث آسیب به سطح اسنپ آن اسمایل می شود. به جای آن از آب ساده استفاده کنید. برای از بین بردن لکه های سطحی از جمله قهوه، چای، روزانه از پودر تمیزکننده اسنپ آن اسمایل استفاده کنید. برای استفاده، نصف فنجان پودر را در نصف فنجان آب حل کنید. دستگاه را به مدت 15 دقیقه در این مخلوط قرار دهید طوریکه آب دستگاه را بپوشاند. سپس دستگاه را برداشته و کاملاً زیر آب بشویید.

اگر لکه ای مانده است، داخل دستگاه را با مسواک نرم و آب به آرامی مسواک بزنید. به یاد داشته باشید دستگاه خود را همیشه در کیف حمل اسنپ آن اسمایل نگهداری کنید تا از آن محافظت شود.

۷ نکته برای پیشگیری از پوسیدگی دندان

آیا می توانید از اسنپ آن اسمایل هر روز استفاده کنید؟

اسنپ آن اسمایل را می توان هر روز و در تمام طول روز استفاده کنیدد. پیشنهاد ما این است که بیمار قبل از خواب دستگاه را برداشته و تمیز کند مگر اینکه متخصص دندانپزشکی به بیمار توصیه کند که آن را هنگام خوابیدن به عنوان محافظ دندان قروچه استفاده کند.

مراقبت مناسب از اسنپ آن اسمایل مانند هر وسیله دندانپزشکی دیگری ماندگاری آن را افزایش می دهد، اگر نیروی شدیدی به دستگاه وارد شود، می شکند. ما به بیماران یادآوری میکنیم  تا اسنپ آن اسمایل را با استفاده از هر دو دست وارد و خارج کنند تا از پیچ خوردگی یا خم شدن غیرضروری دستگاه جلوگیری شود.

آیا اسنپ آن اسمایل رنگ خود را حفظ می کند؟

بله رنگ خود را حفظ می کند. Snap-On Smile غیر سمی و ضد حساسیت است و از ماده ای غیر متخلخل ساخته شده است که از چسبیدن لکه ها به آن جلوگیری می کند. رزین متبلور که در ساخت دستگاه استفاده می شود، بقایای مواد غذایی را جذب نمی کند، باکتری ایجاد نمی کند و تغییر رنگ نمی یابد و در برابر لکه های سیگار، شراب و قهوه نیز مقاومت دارد.

اسنپ آن اسمایل ها چقدر دوام می آورند؟

بین سه تا پنج سال.

اسنپ آن اسمایلها معمولا یک وارانتی محدود یک ساله (برای نقص های کارخانه‌ای دارند) که تا سه سال قابل گسترش است. اگر خوب از آن ها مراقبت کنید می توانید بین سه تا پنح سال و (در بعضی موارد) حتی بیشتر از آن استفاده کنید.

آیا اسنپ آن اسمایل دندان مفید است؟

اسنپ آن اسمایل برخلاف فرایندهای زیبایی دیگر برگشت‌پذیر است. همچنین برای نصب آن هیچ تغییری روی دندان ها ایجاد نمی کنیم؛ بنابراین اصلا به مرحله اصلاح و آماده‌سازی احتیاجی نخواهید داشت. از همه مهم تر نصب اسنپ آن اسمایل هیچ تاثیری بر رژیم غذایی‌تان نخواهد گذاشت. به غیر از آدامس و مواد غذایی چسبناک دیگر، تقریبا می توانید هر غذای دیگری را با اسنپ آن اسمایل بخورید.

دکتر میلاد افشار
دندانپزشک و متخصص ایمپلنت و جراحی دندان
تلفن: ۰۲۱۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان