فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

معرفی سه مارک ایمپلنت دندان در ایران

فهرست

اگر می‌خواهید تحت درمان ایمپلنت قرار بگیرید یا چنین عملی را برنامه ریزی کرده اید، در این جا مطالب مفیدی در مورد بهترین مارک ایمپلنت در دندانپزشکی شرح داده شده است تا به افراد امکان بهترین انتخاب میان ایمپلنت های موجود داده شود.

ایمپلنت‌های دندان بهترین جایگزین دندان‌های از بین رفته محسوب می‌شوند و مزیت اصلی آنها ایجاد ظاهری مشابه دندان‌های طبیعی محسوب می‌شود. مزایای بسیار ایمپلنت‌های دندان پزشکی، آنها را به بهترین گزینه طولانی مدت جهت حفظ زیبایی خنده‌های افراد تبدیل می‌کند. به علاوه، نرخ موفقیت این روال درمانی 98 درصد است و آن را به یکی از موفقیت آمیزترین درمان‌های موجود تبدیل می‌کند..

انتخاب بهترین نوع ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌های دندان پزشکی معمولا از تیتانیوم ساخته می‌شوند. تیتانیوم ماده ای است که با ساختار بیولوژیک بدن سازگاری دارد و بدن آن را پس نمی زند و می‌تواند به خوبی به صورت پایه ای برای دندان جدید عمل کند.

تولید کننده‌های مختلف، ایمپلنت‌های متفاوتی برای موقعیت‌های بالینی مختلف تولید می‌کنند. بعضی از ایمپلنت‌های دندان، کوتاه و چاق هستند، بعضی دیگر باریک هستند، زیرا این ایمپلنت‌ها باید به شکل مناسبی در میان دندان‌های جلویی قرار گیرند. بعضی به سرعت در بدن جا می‌افتند، بعضی دیگر نیز به راحتی سوار می‌شوند.

پیشنهاد اصلی این است که با دندان پزشک خود در این رابطه مشورت کنید و بستگی به این که چه موقعیتی دارید، انتخاب مناسب برای دهان خود را مشخص کنید.

محبوب ترین مارک ایمپلنت

ایمپلنت‌های دندان پزشکی از نظر شکل و اندازه متفاوت هستند، موضوعی که برای بهبود درمان تکامل یافته است و این تفاوت‌ها جهت هماهنگی با تکنیک‌های جراحی موجود ایجاد شده اند.

برندهای ایمپلنت دندان به طور مستمر در حال پژوهش بر ایجاد تغییر بر بافت سطح، شکل، پهنا و طول ایمپلنت‌ها هستند تا بدین شکل بتوانند نرخ موفقیت این عمل را بهبود دهند.

انواع ایمپلنت

زمانی که فردی می‌خواهد در مورد ایمپلنت خود تصمیم بگیرد، باید میان استفاده از پایه‌های سیمانی یا ایمپلنت‌های پیچی انتخاب کند، همچنین باید در مورد استفاده از پایه اختصاصی یا آماده تصمیم بگیرد. به طور کلی، برای ایجاد نتایج زیبایی بهتر، استفاده از پایه اختصاصی توصیه می‌شود، اما این موضوع می‌تواند بسته به شرایط متفاوت باشد. بسیاری از دندان پزشکان ایمپلنت‌های تیتانیوم را ترجیح می‌دهند،

ایمپلنت آمریکایی اینترا لاک (®Intra-Lock)

مارک ایمپلنت اینترا لاک تعداد زیادی از انواع ایمپلنت را ساخته است، بنابراین تقریبا هر بیماری می‌تواند از فناوری ایمپلنت این شرکت استفاده کند. در این جا به طور خلاصه به انواع متفاوت ایمپلنت‌های اینترا لاک (®Intra-Lock) می‌پردازیم:

  • ایمپلنت‌های اتصال داخلی (InDex™). این ایمپلنت‌ها به شکلی بهینه سازی شده اند که با یک عمل تک مرحله ای در محل دندان قرار داده شوند. این طراحی به همراه پایداری و سازگاری با بدن، به این پروتز این امکان را می‌دهد که در مقابل فشارهای خارجی تحمل بیشتری داشته باشد و به سرعت بیشتری با استخوان فک تلفیق شود و بهبودی با سرعت بیشتری انجام شود.
  • ایمپلنت‌های اتصال خارجی (Unihex™). این ایمپلنت‌ها، پروتز‌هایی محکم، ایده آل و با دوام هستند که می‌توانند دندان‌های مصنوعی یا پروتز‌های دیگر را به خوبی در محل درمان حفظ کنند. شکل‌های پیچ این ایمپلنت‌ها در سایزهای متفاوتی عرضه شده اند.
  • ایمپلنت‌های قطر کوچک MDL®. این ایمپلنت‌ها قادر به حفظ عملکرد و پایداری بهتری نسبت به جایگزین‌های بزرگتر هستند. روال جایگذاری این ایمپلنت‎‌ها حالتی کمتر تهاجمی دارد و زمان بهبودی کمتری برای آنها نیاز است. ایمپلنت‌های MDL® به طور معمول برای اوردنچر (نوع دندان مصنوعی) استفاده می‌شود.
  • ایمپلنت‌های MILO®. ویژگی اصلی ایمپلنت‌های MILO استفاده از پایه‌های O-Ball است. این پایه‌ها امکان قرارگیری آسان پروتز را می‌دهند، موضوعی که ترمیم‌های موقتی را به ایجاد دندانی ثابت تبدیل می‌کند.

مزایای ایمپلنت های امریکایی (®Intra-Lock)

ایمپلنت‌های اینترا لاک (®Intra-Lock) در سبک‌های متفاوتی برای رفع مشکلات سلامت دهان بیماران در دسترس هستند و مسائلی نظیر از دست دادن استخوان و مشکلات دیگر در محل درمان را پوشش می‌دهند. این ایمپلنت‌ها می‌توانند در کنار دندان‌های مصنوعی، بریج‌ها و تاج‌ها استفاده شوند، همچنین سرعت بهبودی را افزایش می‌دهند. بعضی از مزیت‌های دیگر ایمپلنت‌های اینترا لاک (®Intra-Lock) عبارتند از:

  • نسبت ارزش به قیمت بالا
  • نرخ موفقیت بالا
  • کاهش ناراحتی‌های بعدی بیمار
  • قرارگیری دقیق
  • انعطاف پذیری برای درمان‌های مختلف

مراحل نصب ایمپلنت اینترالاک (®Intra-Lock)

ماهیت دقیق فرآیند جایگذاری، بسته به شرایط فرد و نوع ایمپلنت متفاوت خواهد بود. با این وجود، ویژگی مشترک درمان با این ایمپلنت‌ها در این جا شرح داده می‌شود. متخصصان سلامت دهان و دندان از اشعه ایکس و معاینه دهان برای تعیین محل قرارگیری مناسب ایمپلنت استفاده می‌کنند. به طور معمول، قرارگیری ایمپلنت یک روال درمانی دو مرحله ای است.

در مرحله اول قرارگیری ایمپلنت فعالیت‌های بعدی انجام می‌شوند:

  • بی حسی موضعی به محل تزریق می‌شود.
  • بافت لثه بریده می‌شود تا محل قرار گیری ایمپلنت باز شود.
  • مته برای ایجاد سوراخ کوچک در استخوان فک استفاده می‌شود.
  • ایمپلنت دندانی اینترا لاک در محل قرار داده یا پیچ می‌شود و با یک پوشش پوشانده می‌شود.
  • بافت نرم بخیه و بسته می‌شود.

به دلیل تفاوت‌های میان روش‌های درمان، تجربه افراد در این فرآیند متفاوت خواهد بود. نوآوری در فرآیندهای ایمپلنت اجازه می‌دهد مراحل کمتری در روال کلی دنبال شوند. از آن جایی که ایمپلنت‌های اینترا لاک (®Intra-Lock) برای مراقبت‌های کارآمد طراحی شده اند، بهتر است از پزشک خود در مورد فرآیندهای درگیر در روال درمانی خود سوال کنید.

زمانی که بهبود و تلفیق ایمپلنت با بافت‌های استخوانی کامل شد، اثر گاز گرفتن فرد بررسی می‌شود و در ادامه پروتز مناسب تهیه می‌شود. ایمپلنت‌های اینترا لاک (®Intra-Lock) لبخندهای زیبایی برای بیماران ایجاد می‌کنند و با نگهداری مناسب می‌توانند تا آخر زندگی همراه فرد باشند.

ایمپلنت سوییسی استرامان (®STRAUMANN)

ایمپلنت‌های دندان پزشکی استرامان (®STRAUMANN) به شکلی طراحی شده اند که برای کل زندگی فرد قابل استفاده باشند، متاسفانه شرکت‌های مختلفی تلاش کرده اند این قابلیت را کپی برداری کنند و موارد موفق اندکی در میان آنها وجود دارد.

استرامان شرکتی پیشرو در حوزه تولید ایمپلنت‌های دندان پزشکی شناخته می‌شود و جایگاهی بین المللی در این عرصه دارد. دلایل زیادی وجود دارند که ایمپلنت‌های دندان پزشکی استرامان (®STRAUMANN) را به گزینه مطلوب سلامت دهان تبدیل می‌کنند.

در دهه گذشته، ایمپلنت‌های دندان به درمان اصلی دندان پزشکی تبدیل شده اند و انواع مختلفی از آنها وجود دارند که توسط شرکت‌های مختلف دندان پزشکی عرضه شده اند. چیزی که در این میان اهمیت دارد، تفاوتی است که میان کیفیت محصولات ارائه شده و پیگیری مطالعات طولانی مدت بر روی اثرات این تجهیزات وجود دارد.

بیشتر بیماران از وجود تفاوت‌های قابل توجه میان سیستم‌های ایمپلنت متفاوت مطلع نیستند. قطعات تولیدی استرامان زیر نظر استانداردهای کیفی بین المللی تولید شده اند، دقت تولید این محصولات بسیار زیاد است و تحقیقات بالینی متعددی در حمایت از آثار آنها وجود دارد.

پشتیبانی علمی محصولات استرامان

شرکت استرامان سرمایه گذاری زیادی بر پژوهش، توسعه و تولید راه حل‌های ایمپلنت دندان پزشکی داشته است. این تحقیقات به صورت ادبیات علمی مستند شده اند و استرامان به پشتوانه آنها موفق شده است نوآوری‌های خارق العاده ای به عرصه دندان پزشکی معرفی کند.

همچنین از سال 1954، استرامان مقایسه‌های فنی مختلفی را ایجاد کرده است. موفقیت‌های علمی و فناورانه استرامان حوزه فناوری سطح ایمپلنت‌ها، مواد مورد استفاده در آنها و بازسازی دهانی را تا حد زیادی متحول کرده است

نوآوری و کیفیت ساخت سوئیس

با داشتن خواستگاهی از سوئیس، محصولات استرامان به واسطه کیفیت خود و دقت در تولید شناخته می‌شوند. نوآوری‌های خارق العاده این محصولات نظیر سطوح ایمپلنت اس ال اکتیو (SLActive®) و مواد ایمپلنت روکسولید (Roxolid®)، جایگاه استرامان به عنوان یکی از رهبران نوآوری در فناوری ایمپلنت را نشان می‌دهد.

قابلیت اطمینان و کمال

زمانی که بحث اطمینان در محصولات دندان پزشکی مطرح می‌شود، استرامان استانداردهای کیفی زیادی را برآورده می‌سازد، همچنین پشتوانه علمی قدرتمندی از کیفیت و نوآوری در محصولات این برند حمایت می‌کنند. محصولات استرامان به طور کامل تست و اعتبار سنجی شده اند، این بررسی‌ها به صورت پیش بالینی و بالینی انجام گرفته اند.

به عنوان یکی از برندهای مطرح تولید ایمپلنت، استرامان افتخار دارد محصولاتی را در اختیار دندان پزشکان و بیماران قرار دهد که به خوبی عمل می‌کنند و پشتوانه علمی قدرتمندی برای نتایج درمانی قابل اعتماد و موفقیت آمیز در اختیار دارد.

یکی از پرفروشترین مارک های ایمپلنت

بیش از چهارده میلیون ایمپلنت استرامان در سرتاسر جهان فروخته شده اند

به واسطه مهندسی دقیق محصولات استرامان و برتری‌های بالینی این محصولات، سیستم ایمپلنت استرامان اکنون اعتماد جامعه بزرگی از بیماران و دندان پزشکان را به دست آورده است. متخصصان در بیش از هفتاد کشور، بیش از چهارده میلیون ایمپلنت استرامان را خریداری کرده اند.

از مزیت‌های دیگر محصولات استرامان این است که این محصولات در کشورهای زیادی پشتیبانی می‌شوند و در صورت نیاز بیمار می تواند درمان‌های مورد نیاز خود را در کشورهای دیگر فراهم کند.

ایمپلنت آلمانی زایو (Xive)

فناوری زایو امکان انجام عمل بر باریک ترین شکاف‌ها یا آرواره‌های با آتروفی کامل و بدون دندان را می‌دهد، همیچنین این فناوری برای درمان استخوان‌های سخت یا نرم، پروتکل‌های یک یا دو مرحله ای، قرارگیری فوری یا با تاخیر تاج مناسب است. با این فناوری دندان پزشک می‌تواند شکل درمانی انتخاب شده خود را مشخص کند. همچنین ایمپلنت‌های متراکم سیرونا از گارانتی مادام العمر برخوردار هستند.

نکات مهم سیستم زایو (Xive)

زایو (Xive) بر اساس الزامات جراحی و پروتز و بر اساس رویکرد بالینی مطلوب پزشکان در درمان محل ایمپلنت تولید شده است. در درمان با ایمپلنت، زایو (Xive) موارد زیر را در اختیار دندان پزشک قرار می‌دهد:

  • این محصول پایداری اولیه مناسبی دارد، آسیب و برخورد خفیفی بر استخوان‌های متراکم وارد می‌کند و بافتی پایدار و محکم برای استخوان‌های نرم ایجاد می‌کند.
  • رابط اتصال داخلی با قرار گیری دقیق و شفاف پایه با شش موقعیت قرارگیری بازگشت پذیر از ویژگی‌های دیگر این محصول است.
  • محدوده گسترده ای از ایمپلنت‌ها در این مجموعه وجود دارند که شامل گزینه‌های باریک، پهن و درون لثه ای می‌شوند.
  • گسترده بزرگی از درمان‌های پروتز، از ترمیم‌های اتصالی، پیچی، سیمانی یا موقت پشتیبانی می‌کنند.

چرا باید از یک مارک ایمپلنت معتبر استفاده کنیم؟

با وجود برندهای ایمپلنت نه چندان شناخته شده که قطعات ارزانی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، انتخاب برندهای محبوب و بین المللی مسئله ای غیر اقتصادی به نظر می‌رسد. در این بخش می‌خواهیم دلایلی را مطرح کنیم که استفاده از برندهای مطرح ایمپلنت را به تصمیمی منطقی تبدیل می‌کنند.

  • اول این که در حال حاضر بیماران اطلاعات زیادی در مورد فناوری‌های ایمپلنت دندان دارند و به احتمال بیشتری از دندان پزشک خود تقاضای استفاده از محصولات شناخته شده برای درمان خود را خواهند داشت. همچنین وجود شواهد مستند از اصالت قطعات ایمپلنت و ابزارهای ترمیم می‌تواند به رفع دغدغه‌های بیمار کمک کند.
  • ثانیا، هر لابراتوار دندان پزشکی حرفه ای، با این تولید کننده‌های اصلی و روش‌های آنها آشنا خواهد بود و آموزش‌های ویژه و ابزارهای مورد نیاز برای استفاده از قطعات مورد نیاز را در اختیار خواهد داشت.
  • مسئله سوم این که، استفاده از برندهای مطرح ایمپلنت به برندسازی پزشکان نیز کمک می‌کند، خصوصا این که در حال حاضر از خدمات دندان پزشکی به صورت بین المللی استقبال می‌شود و این موضوع ضمن ایجاد مشتریان بین المللی، نیاز به پشتیبانی از آنها در نقاط مختلف جهان را برطرف می‌کند. وجود خدمات یکسان در سرتاسر جهان و امکان جایگزینی ایمپلنت‌ها در نقاط دیگر جهان، خیال بیماران را از مشکلات بعدی راحت می‌کند.

دکتر میلاد افشار
دندانپزشک جراح و متخصص ایمپلنت
تلفن: ۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان