آبان ۷, ۱۴۰۲

بلند بودن پر شدگی دندان و عوارض و درد ناشی از آن

فهرست

پر کردن دندان، هیچوقت روند جالبی نیست، اما بسیار رایج بوده، و معمولاً بدون مشکل پیش می رود. گاهی اوقات، شما بعد از پر کردن به خانه می روید و متوجه می شوید که دندان پر شده ی شما با دندان مقابل خود، به خوبی روی هم قرار نمی گیرند و این موضوع، باعث ناراحتی شما می شود. در این مقاله در کورد عوارض بلند بودن دندان پر شده بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اگر شما با پر شدن نا هموار دندان مواجه شدید، باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید، زیرا او دندان شما را بلند پر کرده است.

با دندانی که بلند پر شده است، چه کنیم؟

دندان بلند پر شده، دندانی است که مقداری از حالت طبیعی خود بلند تر است که باعث می شود با دندان مقابل، پیش از برخورد سایر دندان ها، برخورد کند و باعث درد شود.

درد یکی از اصلی ترین عوارض بلند بودن دندان پر شده است. دندان بلند پر شده، به بافت نرم دندان فشار وارد می کند و باعث احساس درد شدید در دهان شما می شود. دندان پزشک، احتمالا، از شما می خواهد فوراً به او مراجعه کرده تا سطح پر شدگی شما را کمی بیشتر بسابد و شما بتوانید دندانتان را به طور هم تراز روی هم بگذارید.

بیشتر دندانپزشک ها برای این کار، هزینه ای نمی گیرند. از این رو که خودشان دندان شما را پر کرده اند و متوجه اند با دهان بی حس تشخیص این تراز نبودن، کار دشواری است. این کار تنها دو دقیقه وقت گرفته و حال شما بعد از آن بسیار بهتر خواهد شد.

شاید کمی درد تا دو هفته در دندان بعد از پرکردن باقی بماند که البته قابل تحمل است. اگر درد شما ادامه دار شد با مطب تماس بگیرید، چون احتمالاً دلیل دیگری دارد.

مقایسه روش های پر کردن جای خالی دندان

چگونه بدانیم دندانمان بلند پر شده است؟

آیا بعد از پر کردن، گاز گرفتن برای شما عالی و ایده آل است؟ اگر به خاطر داشته باشید، دندانپزشک پس از پر کردن، از شما خواسته کاغذی را گاز بزنید تا مطمئن شوید دندانتان درست روی هم قرار می گیرد. دندانپزشک به آرامی، ارتفاع دندان را کم می کند، تا به ارتفاع ایده آل برسد.

تنظیم پر شدگی بلند بودن دندان پر شده 

از آنجاکه عملیات پر کردن، شامل بی حسی است، تشخیص ارتفاع مناسب توسط بیمار، سخت است. پس ممکن است تا زمان بازگشت حس متوجه ایراد نشویم.

در این صورت برای تنظیم با دندانپزشکخود تماس بگیرید. در صورت عدم پیگیری، علاوه بر گاز گرفتن غیر تراز به علت حساس بودن استخوان متصل به دندان به وارد کردن فشار، احتمال درد هم وجود دارد.

درمان تیزی دندان نیش

مشکلات بلند بودن دندان بعد از پر شدن

یکی دیگر از عوارض بلند بودن دندان پر شده این است که، این دندان، متورم و لق می شود، این مشکل، زمانی اتفاق می افتد که با این دندان، چیزی را محکم گاز بزنید، که باعث لق شدن دندان و درد می شود. مشکل دیگری که تحت تأثیر دندان بلند پر شده قرار می گیرد، فشار زیادی است که به دندان دیگر وارد می شود. که این موضوع می تواند باعث ترک خوردن دندان شود، و ممکن است به روکش دندان احتیاج داشته باشید.

علت درد دندان پر شده چیست و چگونه آن را درمان کنیم؟

گاز زدن نامتوازن حتی می تواند مشکلاتی مثل تورم، لق شدگی و درد، در مفاصل فک را ایجاد کند.

چگونه دندانی که بسیار بلند پر شده است را درست کنیم؟

اگر چه در صورت تورم رباط دندان ها، مدت زمان درمان، ممکن است چند روز تا یک هفته طول بکشد تا تورم کم شود. اگر درد ادامه داشت به دکتر مراجعه کنید، زیرا ما خواهان راحتی شما هستیم. هرچه زودتر نوبت بگیرید تا زودتر به درمان دندان شما رسیدگی کنیم.

برای پرسش هایتان در مورد پر کردن دندان و درمان آن، اینجا کلیک کنید.

اگر شما دندانتان را پر کرده باشید، احتمالاً به یاد دارید که دندانپزشک، پس از پر کردن دندانتان، از شما خواسته کاغذی رنگی را گاز بزنید و می پرسد دندانتان خوب یا بلند روی هم قرار میگیرد؟

از آنجا که دهان بی حس شده است، تشخیص بلندی دندان در مطب، دشوار است. همچنین هرقدر زودتر بگویید که از ارتفاع دندان راضی هستید و مشکلی ندارید، زودتر از مطب رفته و به زندگیمان می رسید!

گاهی چند روز بعد از پر کردن متوجه بلند بودن آن می شوید. به هنگام گاز زدن، دندان پر شده و دندان مقابل آن، قبل از همه برخورد می کنند. این موضوع می تواند گاز گرفتن کج را ایجاد کند. ولی درد بزرگترین عارضه جانبی است!

چرا دندان بلند پر شده، درد دارد؟

دندان، توسط لایه ای نازک از استخوان به اسم رباط دندانی ساپورت می شود. در دندان بلند پر شده، فشار بیشتری ایجاد شده و باعث لقی رباط دندانی می شود.

درمان اورژانسی دندان درد در اثر ضربه

تمام بافت های بدن، زیر فشار، نرم می شوند. برای مثال، اگر تمام روز بدون دستکش در باغچه علف بکنید، دستتان قرمز و متورم می شود. در نتیجه بدن، برای کمک به دستان شما خون اضافی می فرستد. آن ها در طول بهبودی، قرمز، متورم و نرم می شوند. این اتفاق زمانی می افتد که رباط دندانی زیر فشار بیش از حد تحت تأثیر دندان بلند پر شده قرار می گیرد.

نام علمی این پدیده، عارضه ی سطحی دندانی (symptomatic apical periodontitis or acute apical periodontitis) است.

دندانپزشکی ترمیمی چیست؟

درمان درد بلند بودن پر شدگی دندان

برای درمان یک درد، علت آن باید از بین برود، یعنی باید با دندان پزشک خود تماس بگیرید و بگویید که دندانتان بلند پر شده است.

برای دریافت نوبت و مشاوره با دندانپزشک خود همین حالا تماس بگیرید

پروسه ی سابیدن، کوتاه کردن و دوباره چک کردن گاز زدن شما، وقت کمی خواهد گرفت و بیشتر دندانپزشک ها، بابت این کار هزینه ی اضافی دریافت نمی کنند. با این وجود، علت اصلی بلند پر شدن دندان این است که دندان، به اندازه کافی ساییده نشده است.

زمانی که دندانپزشک دندان پر شده را سایید، رباط دندانی همچنان برای درمان کامل به زمان نیاز دارد.

این مراحل بهبودی، ممکن است به مدت یک روز تا دو هفته طول بکشد. به عنوان یک قانون کلی، اگر بعد از دو هفته همچنان درد دارید بابد به دندان پزشک مراجعه کنید، چون ممکن است این نشانه ی مشکل دیگری باشد.

از تماس گرفتن با دندان پزشک خود خجالت نکشید، هرچه زودتر این مشکل رفع شود، به مشکل بزرگتری تبدیل نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان