آبان ۲۶, ۱۴۰۲

لمینت بدون تراش دندان چگونه انجام می شود؟

فهرست

زیبایی طرح لبخند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و افراد تلاش های بسیاری برای بدست آوردن دندان های زیبا و خوش فرم می کنند که یکی از آنها لمینت بدون تراش دندان است. لمینت دندان به دلیل اینکه به خوبی می تواند عیوب و رنگ متفاوت دندان ها را بپوشاند به عنوان روشی موثر برای زیباسازی دندان های فرد به شمار می رود. توجه داشته باشید که لمینت دندان به خودی خود انواع مختلفی دارد که هریک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و فرد می تواند یکی از بهترین ها را برای ترمیم دندان های خود انتخاب نماید. لمینت دندان بهتر است توسط یک دندانپزشک ماهر انجام شود چرا که دقت در عمل از جمله اصلی ترین موارد تاثیرگذار بر زیبایی و دوام لمینت است. لمینت دندان به بهترین شکل ممکن عیوب دندان هایتان را پشت پرده نگاه خواهد داشت و می توانید دندان هایی یکدست و بدون خمیدگی و لب پریدگی داشته باشید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

لمینت بدون تراش

لمینت ها در حالت کلی به دو نوع کامپوزیتی و سرامیکی دسته بندی می شوند اما برای نصب هر دو آنها نیاز به تراش دندان خواهد بود و به همین دلیل برخی از مردم اینگونه عمل زیبایی دندان را کمتر انجام می دهند چرا که در این صورت مینای دندان نیز تراشیده شده و لمینت بر روی دندان بدون مینا قرار خواهد گرفت. لمینت بدون تراش نوع دیگری از تکنولوژی زیبایی دندان است که در آن نیازی به تراشیدن دندان نبوده و لمینت به صورت کامل بر روی دندان های فرد قرار می گیرد. توجه داشته باشید که در این روش هم مقدار کار کمتری انجام شده و هم می توان با سرعت بیشتری زیبایی دندان ها را به دست آورد. البته از لمینت بدون تراش  به هیچ وجه نباید انتظار دندان های طبیعی یا لمینت کاری شده را داشت چرا که ضخامت این نوع لمینت ها کم بوده و به همین دلیل هم مقاومت کمتری داشته و هم پوشش دهی ضعیف تری دارد.‌ البته لمینت بدون تراش یکی از خدمات جدید دندانپزشکی است و برای انجام آن حتما باید مراکز معتبر را انتخاب کرده باشید.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

ساخت و نصب لمینت بدون تراش

لمینت های کامپوزیتی و سرامیکی نصب ساده ای دارند اما برای نصب لمینت بدون تراش دندان باید به موارد مختلفی توجه کرده و اعمال مختلفی را به انجام رساند. یکی از اصلی ترین امورات مربوط به قالب گیری دندان ها است و به دلیل اینکه ساخت لمینت بدون تراش دندان در داخل کشور انجام ‌نمی شود ابتدا باید طی یک جلسه، دندان ها قالب گیری شده و از طریق لابراتوار، ر‌نگ و قالب انتخابی فرد به نمایندگی های معتبر در کشور های خارجی ارسال شود. لمینت بدون تراش دقیقا به شکل قالب ارسالی فرد ساخته شده و به کشور مبدا ارسال می شود. به دلیل اینکه برای نصب لمینت بدون تراش دندان نیازی به ونیر نیست، در مرحله دوم لمینت ها بر روی دندان ها قرار داده خواهند شد. توجه داشته باشید که ارسال لمینت ها حدود یک ماه به طول می انجامد و پس از دریافت هم باید از دندانپزشک های متبحر در این زمینه استفاده کنید چرا که نصب لمینت بدون تراش نیاز بخ تبحر خاصی خواهد داشت.

چرا لمینت بدون تراش دندان؟

بسیاری از مردم به کمک لمینت زیبایی دندان های خود را به دست می آورند اما همانطور که می دانید اندازه و برجستگی دندان ها هر چه کمتر باشد زیبایی آن بیشتر خواهد بود. دندان های لمینت کاری شده معمولا مورد تراش قرار می گیرند که در این صورت مینای دندان از بین رفته و قابلیت تجدید دوباره نیز نخواهد داشت. برخی از مردم شدیدا مخالف ایجاد تراش بر روی مینای دندان هستند که برای این افراد لمینت بدون تراش ارائه شده و با این روش می توان بدون آسیب به بافت مینای دندان، لمینت کاری را به انجام رساند. لمینت بدون تراش  امروزه به صورت هماهنگ‌با تکنولوژی روز پیشرفت کرده است. به گونه ای که با استفاده از دستگاه های لابراتوار حرفه ای ضخامت لمینت به حداقل رسیده و به همین دلیل پس از نصب آن دندان ها حالت خود را از دست نخواهند داد. قالب گیری دندان ها نیز به گونه ای دقیق انجام می شود که بدون نیاز به هیچگونه تراشی می توان لمینت را بر روی دندان ها قرار داد.

مزایای لمینت بدون تراش

لمینت بدون تراش مزیت های بسیاری خواهد داشت که یکی از اصلی ترین آنها مربوط به سلامت مینای دندان می شود. در ادامه به برخی از مهمترین مزایای استفاده از لمینت بدون تراش دندان پرداخته ایم:

  • ونیر لمینت به دلیل پیوند کامل با مینای دندان باعث افزایش چشمگیر مقاومت لمینت می شود
  • بدون نیاز به تزریق داروی بی حسی می توان لمینت کاری را به انجام رساند
  • تمامی دندان های زیرین محافظت کاری خواهند شد و به صورت سالم زیر لمینت ها باقی می مانند.
  • لمینت های نازک و فوق نازک بر خلاف تفکر، مقاومت و استحکام بسیار بالایی داشته و از این نظر و همچنین زیبایی ظاهری توانایی رقابت با لمینت های استاندارد را دارند.
  • به دلیل غیر تهاجمی بودن عمل لمینت بدون تراش، کمترین کار بر روی دندان های طبیعی انجام می شود.
  • در صورت مراقبت درست از لمینت بدون تراش می توان بیش از ۱۰ سال از آنها استفاده کرد.
  • به دلیل عدم تراش دندان های زیرین، دندان های طبیعی مقاومت و استحکام خود را از دست نمی دهند.

لمینت کامپوزیتی دندان چیست؟

طبیعی جلوه کردن با لمینت بدون تراش

طبیعتا همگان به دنبال راه هایی هستند تا با استفاده از آن دندان هایی زیبا و طبیعی داشته باشند. لمینت بدون تراش  یکی از بهترین روش ها خواهد بود. هر فردی قبل از انجام کار لمینت امکان شخصی سازی رنگ آن را خواهد داشت و در صورت لمینت کاری تمامی دندان ها، می توانید رنگ دندان هایتان را نیز تغییر دهید. لمینت های بدون تراش در اندازه های مختلف و طبق اندازه دندان های فرد ساخته می شوند چرا که تراشی بر روی دندان های بزرگ ایجاد نشده و بلکه لمینت های بزرگ برای پوشش دهی آنها مورد استفاده قرار می گیرند. ضخامت پایین لمینت نیز باعث طبیعی جلوه کردن دندان ها شده و زیبایی لبخند شما را تضمین می کند. به دلیل استحکام بالا و طراحی دقیق لمینت بدون تراش ، جویدن غذا نیز ساده تر خواهد شد.

معایب لمینت بدون تراش

در بخش های قبل از خوبی های لمینت بدون تراش  گفتیم اما باید با برخی از معایب آن نیز آشنا شویم. از جمله اصلی ترین معایب این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همانطور که می دانید ضخامت لمینت های ساخته شده در لابراتوار پایین بوده و توانایی پوشش دادن عیوب ظاهری زیاد را ندارد و در صورت زیاد بودن عیوب دندان بهتر است از لمینت های کامپوزیتی یا سرامیکی استفاده شود.
  • به دلیل فوق نازک بودن لمینت های بدون تراش، نصب آن بر روی دندان های سیاه یا زرد تاثیر چندانی ندارد و رنگ دندان زیرین به خوبی مشخص خواهد بود. همچنین لمینت بدون تراش قابلیت اجرا بر روی دندان های کج را ندارد.
  • نصب لمینت بدون تراش  نیازمند تبحر خاصی در این زمینه است به همین دلیل در صورت تمایل به نصب آن باید به یک دندانپزشک حرفه ای مراجعه کنید.
  • به دلیل اینکه برای نصب این لمینت مینای دندان تراش داده نمی شود در صورت تمایل دندانپزشک برای افزایش ونیر دندان، ضخامت آن بیشتر شده و طبیعی جلوه نمی کند.
  • میزان هزینه لمینت بدون تراش بیشتر از لمینت های معمولی است‌

قیمت لمینت بدون تراش دندان

قیمت یکی از مهمترین مواردی است که قبل از لمینت دندان ها باید به آن توجه داشته باشید. لمینت بدون تراش  توسط شرکت های مختلفی ارائه می شود و به همین دلیل نمی توان رقم خاصی برای آن در نظر گرفت. توجه داشته باشید که میزان قیمت لمینت بدون تراش بر حسب تعداد دندان ها نیز متغیر است و هر چه شرکت معتبر تر و دندان های بیشتری برای لمینت کاری انتخاب کرده باشید باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید. البته فراموش نکنید که لمینت بدون تراش  تنها یک عمل زیبایی است و در صورتی که دندان هایتان قبل از عمل نیاز به ارتودنسی داشته باشند باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید. البته میزان هزینه مورد نیاز برای لمینت دندان بدون تراش در برابر مزیت های بسیاری که دارد مناسب است و با مراجعه به وب سایت شرکت ما می توانید قیمت دقیق آن را جویا شوید.

دکتر میلاد افشار جراح دندانپزشک و متخصص ایمپلنت دندان تلفن: ۰۲۱۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان