آبان ۷, ۱۴۰۲

تفاوت لمینت و بلیچینگ در چیست؟

فهرست

زیبایی دندان یکی از خواسته های هر فردی است و برای رسیدن به دندان هایی سالم و زیبا راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت و می توانید یکی از بهترین روش ها را انتخاب نمایید. پس از آشنایی با تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان می توانید یکی از این روش ها را برای رسیدن به لبخندی زیبا انتخاب نمایید. زیبایی لبخند نیاز به دندان هایی سفید بدون پوسیدگی و شکستگی دارد و هر چه دندان ها مرتب تر باشند جلوه ای زیباتر خواهند داشت. برخی از داشتن دندان های سالم محروم هستند و به همین دلیل با روش های جانبی سعی بر رفع نواقص دندان های خود دارند و برای اینکار از دندانپزشک ها کمک می گیرند. البته انتخاب روش مناسب و دندانپزشک حرفه ای در گرفتن نتیجه تاثیرگذار خواهد بود. لمینت و بلیچینگ دندان از جمله بهترین روش های زیبایی دندان هستند که هریک ویژگی های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند و پس از آشنایی با برخی از این تفاوت ها، بهترین روش را متناسب با شرایط خود انتخاب خواهید کرد. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان یکی از محبوب ترین عمل های دندان است که به انواع مختلفی دسته بندی می شود. لمینت با استفاده از کامپوزیت یا مواد سرامیکی انجام می شود که هر یک از این روش ها ویژگی های منحصر به فرد خود را خواهند داشت. توجه داشته باشید که لمینت دندان مزیت های بسیاری برای دندان های شما دارد. با استفاده از این روش هم دندان هایی سفید و هم دندان هایی یک دست و بدون ایراد خواهید داشت. برای لمینت کاری دندان، ابتدا بخش های پوسیده یا شکسته دندان تراش داده شده و سپس لمینت با چسب مخصوص اضافه می شود. رنگ لمینت کاملا متناسب با رنگ دندان های فرد ارائه می شود و با استفاده از لمینت، دندان های زرد شده نیز به رنگ‌اصلی خود درآمده و سبب زیبایی چهره و خنده خواهند شد. لمینت دندان قابل اجرا بر روی انواع اقسام دندان های مختلف بوده و می توان شکستگی های بزرگ و کوچک را با استفاده از آن عیب پوشی کرد.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ یکی دیگر از روش های زیبایی دندان به شمار می رود که این روش به دلیل سهولت در عمل، محبوبیت بسیاری کسب کرده است. بلیچینگ دندان برای روشن تر کردن رنگ دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد به گونه ای که با این روش می توانید دندان های طبیعی خود را داشته باشید. لازم به ذکر است که موارد مختلفی باعث تغییر رنگ دندان ها خواهند شد که از جمله آنها می توان به مصرف دخانیات، قهوه،‌چای و… اشاره کرد. طبیعتا زرد بودن دندان ها زیبایی لبخند را تهدید می کند و هرچه دندان ها سفید تر باشند چهره فرد زیباتر جلوه خواهد کرد. بلیچینگ ماده ای است که باعث سفید شدن دندان های شما خواهد شد به گونه ای که کاملا دندان ها را از شر لکه ها خلاص می نماید. عملکرد بلیچینگ تنها از طریق ماده سفید کننده است و نیازی به هیچگونه تراش یا جراحی بر روی دندان ها نیست و خواهید توانست در مدت زمان کوتاهی به دندان های سفید و زیبا دسترسی داشته باشید.

تفاوت لمینت و بلیچینگ دندان

بسیاری از مردم به دنبال تفاوت لمینت و بلیچینگ دندان هستند که در این رابطه باید گفت: لمینت و بلیچینگ، هردو روش های سفیدکردن دندان به شمار می روند که البته عملکرد هریک از آنها با یکدیگر متفاوت است. لمینت دندان روشی با جراحی است به گونه ای که برای انجام دادن آن، دندان تراش داده شده و سپس ماده کامپوزیتی یا سرامیکی بر روی آن قالب گیری می شود. در حالی که بلیچینگ دندان نیازی به هیچگونه عمل جراحی ندارد و به راحتی و با استفاده از مواد سفید کننده ای مثل: هیدروژن پراکسید یا کاربامید پراکساید به دندان هایی سفید دست خواهید یافت. البته انتخاب لمینت یا بلیچینگ برای سفیدی دندان بستگی به تشخیص دندانپزشک دارد چرا که تفاوت لمینت و بلیچینگ تنها در نحوه انجام آن خلاصه نخواهد شد و این دو روش از جنبه های دیگری نیز با یکدیگر متفاوت هستند. لمینت دندان امکان انتخاب رنگ مورد علاقه فرد را نیز دارد اما با استفاده از بلیچینگ تنها می توان رنگ طبیعی دندان ها را به دست آورد.

تفاوت لمینت و بلیچینگ از نظر زیبایی

اگر بخواهیم تفاوت لمینت و بلیچینگ را از نظر زیبایی مورد بررسی قرار دهیم باید گفت: لمینت دندان زیباتر از بلیچینگ جلوه می کند چرا که در لمینت تنها سفیدکاری دندان ها مد نظر نیست و اقدامات دیگری نیز جهت زیباسازی دندان ها انجام خواهد شد. در لمینت کاری دندان ها به دلیل تراشی که بر روی دندان ها انجام شده، مواد کامپوزیتی یا سرامیکی به صورت کاملا هم اندازه بر روی دندان ها قرار می گیرند و می توان کوچکترین عیوب دندان ها را نیز از بین برد. لابراتوار های مخصوص لمینت، ورقه های نازکی از مواد سرامیکی یا کامپوزیتی را ارائه می کنند تا با استفاده از آنها دندان هایی یک دست داشته باشید. در حالی که بلیچینگ دندان تنها برای سفید کردن کاربرد خواهد داشت و هیچ تاثیری بر روی کج بودن دندان ها نداشته و به همین دلیل نمی تواند زیبایی مطلوبی داشته باشد. البته ناگفته نماند که هردو این روش ها به دلیل روشن کردن رنگ دندان ها باعث زیبایی ظاهری آنها خواهند شد.

تفاوت لمینت و بلیچینگ در نحوه عمل

یکی دیگر از تفاوت های لمینت و بلیچینگ دندان مربوط به نحوه عمل آنهاست. برای لمینت کاری دندان ها باید دو یا سه جلسه به دندانپزشک مراجعه نمایید چرا که در مرحله نخست قالب گیری و تراش کاری دندان ها انجام شده و مرحله دوم مربوط به اتمام کار لمینت می شود. این در حالی است کا برای بلیچینگ دندان تنها یکبار مراجعه به دندانپزشک کافی است. بلیچینگ دندان قابل اجرا حتی توسط خود فرد است به گونه ای که خود شما نیز می توانید با استفاده از پودر مخصوص سفید کننده، بلیچینگ دندان های خود را انجام دهید اما به دلیل اینکه ماده سفید کننده بلیچینگ برای لثه مضر خواهد بود، بهتر است انجام دا ن بلیچینگ را نیز به دندانپزشک بسپارید. در لمینت دندان چنانچه نیاز به ایجاد تراش زیاد در دندان ها باشد باید از آمپول بی حسی استفاده شود این در حالی است که بلیچینگ هیچگونه نیازی به تزریق بی حسی نخواهد داشت.

مزایا و معایب لمینت و بلیچینگ دندان

بررسی تفاوت لمینت و بلیچینگ دندان دلیلی بر بی کیفیت بودن هیچ یک از این روش ها نیست چرا کا لمینت و بلیچینگ هردو از جمله بهترین روش های سفید کردن دندان هستند که با استفاده از آنها می توان به زیبایی مطلوبی از دندان ها دست یافت. البته هریک از این روش ها معایبی نیز دارند. لمینت دندان معمولا با ایجاد تراش انجام می شود و به همین دلیل قابلیت برگشت به حالت اولیه را نداشته و مینای دندان معمولا از بین خواهد رفت. همچنین در لمینت دندان ممکن است به دلیل بی توجهی و یا عدم تجربه دندانپزشک، لمینت به خوبی چسبانده نشده و بیفتد. همچنین در لمینت دندان در صورت استفاده مکرر از قلیان، سیگار، قهوه، نوشابه و… امکان تغیبر رنگ لمینت نیز وجود دارد. بلیچینگ برای تمامی انواع دندان ها اثر مطلوبی ندارد به گونه ای که امکان از بین بردن لکه های قهوه ای یا دندان های زرد شده به علت مصرف دارو را نخواهد داشت اما به علت عدم آسیب به بافت و مینای دندان، از جمله بهترین روش های سفید کردن دندان به شمار می رود.

میزان هزینه لمینت و بلیچینگ دندان

قیمت از جمله مهمترین موارد حائز اهمیت است که باید به آن توجه داشته باشید. قیمت بلیچینگ دندان بر حسب تعداد دندان های فک فرد محاسبه می شود چرا کا بلیچینگ کاری دندان ها به صورت کامل انجام خواهد شد اما در لمینت دندان، میزان قیمت لمینت بر اساس تعداد دندان هایی که کار بر روی آنها انجام خواهد شد محاسبه می شود. در حالت کلی میزان هزینه لمینت بیشتر از بلیچینگ دندان است.

لمینت کامپوزیتی دندان چیست؟

انتخاب دندانپزشک متبحر بلیچینگ و لمینت

در انتخاب دندانپزشک برای انجام عمل بلیچینگ و لمینت حتما باید دقت کامل داشته باشید. دندانپزشک های حرفه ای می توانند بهترین عملکرد را بر روی دندان های شما داشته باشند و افراد باتجربه درصد خطا کمتری داشته و زیبایی منحصر به فردی را برای دندان هایتان به ارمغان خواهند آورد. پس از شناخت تفاوت لمینت و بلیچینگ دندان نوبت به انتخاب دندانپزشک می رسد که برای اینکار می توانید به نظرات سایرین توجه کرده و یا به دنبال پزشکان باتجربه باشید.

دکتر میلاد افشار جراح دندانپزشک و متخصص ایمپلنت دندان تلفن: ۰۲۱۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان