آبان ۷, ۱۴۰۲

لمینت دندان های کج و خرگوشی

فهرست

زیبایی دندان ها از اهمیت بسیاری برخوردار است و امروزه راه های متعددی برای برطرف کردن مشکلات دندان وجود دارد که می توان از طریق آنها دندان ها را ترمیم نمود. لمینت دندان های کج و خرگوشی از جمله محبوب ترین روش ها برای ترمیم و همچنین بازیابی زیبایی دندان است. کج و خرگوشی بودن دندان از جمله مشکلاتی است که ممکن است در دندان های تمامی مردم به وجود آید. کج بودن دندان طبیعتا زیبایی لبخند را تهدید می کند و لمینت دندان به شما کمک می کند تا مشکلات مختلف دندانی را برطرف سازید. توجه داشته باشید کا لمینت کاری دندان حتما باید به دست افراد متخصص و ماهر انجام شود تا هم دوام و هم زیبایی مورد نظرتان را داشته باشد. میزان هزینه لمینت دندان نیز با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد مناسب بوده و به همین دلیل بسیاری به دنبال انجام آن هستند. اما قبل از لمینت کاری دندان ها بهتر است با مواردی آشنایی داشته باشید تا دچار هیچ گونه مشکلی نشوید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

لمینت دندان های کج و خرگوشی

دندان های کج و خرگوشی معضلی در میان دندان ها هستند که به تنهایی می توانند زیبایی لبخند را تهدید کنند. اما این دندان های کج و خرگوشی نیز بدون چاره نیستند و به راحتی می توان آنها را به دندان هایی صاف و خوش فرم تبدیل کرد. بهترین روش برای این کار، لمینت دندان های کج و خرگوشی است. لمینت دندان هم میزان ماندگاری بالایی داشته و هم می تواند تمامی عیوب دندان را پوشش دهد. دندان های کج و خرگوشی نیازی به خراب شدن ندارند تا نسبت به ترمیم آنها اقدام کنید بلکه این نوع دندان ها را بهتر است در همان ابتدا لمینت کاری نمایید تا زیبایی چهره خود را به خاطر یک یا چند دندان تهدید نکنید. لمینت دندان های کج و خرگوشی بدون هیچگونه مشکلی اجرا شده و دردسری برایتان نخواهد داشت و دندانپزشکان می توانند از دو روش کامپوزیتی و سرامیکی جهت پرکردن دندان استفاده کنند. توجه داشته باشید که لمینت کاملا هم رنگ با سایر دندان های فک بوده و تمایزی با سایرین نخواهد داشت.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

لمینت برای تمامی دندان های کج مناسب است؟

بسیاری این سوال را دارند که آیا می توان برای تمامی دندان های کج از لمینت استفاده کرد؟ در پاسخ باید گفت: برای تمامی انواع دندان ها می توان از لایه های نازک لمینت استفاده کرد اما علم دندانپزشکی ایجاب می کند که در مواردی خاص از لمینت دندان جلوگیری شود. دندان های بسیار کج، کاندید مناسبی برای لمینت کاری نخواهند بود چرا که این نوع دندان ها علاوه بر اینکه زیبایی لبخند را از شما گرفته اند ممکن است مضررات دیگری نیز داشته باشد. اول اینکه تمیز کردن این نوع دندان ها به ویژه بخش کج شده آن کار دشوار و یا حتی غیر ممکن است و به همین دلیل می تواند آغاز یک عفونت دندانی باشد. همچنین به دلیل کج بودن و همچنین پوسیدگی ناشی از تمیز نشدن لای دندان، در صورت گاز زدن به یک شی سخت ممکن است دندان به راحتی بشکند. دندان های بسیار کج برای درمان نیاز به ارتودنسی خواهند داشت چرا که با این روش می توانید دندان های بسیار کج خود را نیز صاف و بدون ایراد سازید. باید این مورد را درک کنید که کار لمینت تنها پوشش دهی ایراد است و مسبب رفع آن نیست.

کاندید های مناسب برای لمینت دندان

برای لمینت دندان های کج و خرگوشی هیچگونه محدودیت سنی تعیین نشده است اما باید بدانید که در طول لمینت کاری دندان یک لایه از آن تراشیده شده و مینای دندان از بین می رود. به همین دلیل لمینت دندان برای افراد سنین بالا مناسب است. در صورت لمینت کاری دندان، هر چند وقت یکبار دندان هایتان نیاز به ترمیم شدن خواهند داشت و در هر بار ترمیم، لایه ای از روی دندانتان برداشته خواهد شد. به همین دلیل ممکن است با چند بار ترمیم، دندان بافت اصلی خود را نیز از دست بدهد و به همین دلیل لمینت کاری در سنین پایین به هیچ وجه توصیه نمی شود چرا که در این مواقع بعد از گذر زمان، امکان پوسیدگی دندان ها بسیار بیشتر خواهد شد. علاوه بر سن، دندان های کوچک نیز برای لمینت کاری خطرساز خواهند بود چرا که با هربار ترمیم، قطعا لایه ای از دندان برداشته می شود و چنانچه دندان ها کوچک باشند در مدت زمان کوتاهی پس از چند بار ترمیم دیگر بافتی برای لمینت کاری نخواهند داشت.

مزیت لمینت دندان های کج و خرگوشی

لمینت دندان های کج و خرگوشی مزایای بسیاری برایتان خواهد داشت و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. اصلی ترین مزیت این نوع لمینت مربوط به زیبایی ظاهری آن است چرا که با لمینت کاری دندان ها، کلیه دندان های فرد صاف و بدون نقص شده و طبیعتا طرح لبخند زیبایی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. از دیگر مزایای لمینت دندان های کج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لمینت کاری دندان تنها در دو جلسه انجام خواهد شد و به همین دلیل مدت زمان کوتاهی برای به دست آوردن طرح لبخند زیبا نیاز خواهد بود.
  • برای اجرای لمینت هیچگونه نیازی به بی حسی نیست
  • دندان های لمینت کاری شده امکان تغییر رنگ ندارند، البته باید مراقبت های لازم از آنها صورت گیرد.
  • امکان انتخاب رنگ لمینت وجود داشته و می توانید تمامی دندان های خود را به رنگ های روشن تر درآورید.
  • مقاومت لمینت بالا بوده و امکان شکستن آن بسیار کم است.
  • به دلیل زیبایی در ساختار و همچنین ساخت طبیعی لمینت، امکان تشخیص آن از دندان های طبیعی بسیار پایین است.

مراحل انجام لمینت دندان های کج

برای انجام لمینت دندان های کج و خرگوشی، دندانپزشک کارهای مختلفی را باید به انجام برساند. در ابتدا اصلی ترین کار قالب گیری دندان ها است چرا که لمینت ها باید بدون هیچگونه نقصی بر روی دندان های شما بنشینند تا هم جلوه بهتری داشته و هم از افتادن و یا شکستگی آنها جلوگیری شود‌. در مرحله نخست، دندانپزشک شروع به تراشیدن دندان کج شما خواهد نمود تا محل هایی برای چسباندن لمینت به دندان کج پیدا کند. پس از تراشیدن دندان، نوبت به تمیزکاری آن خواهد رسید و پس از آن دندان خشک شده و آماده لمینت کاری خواهد شد. سپس چسب مخصوص لمینت به روی دندان اضافه شده و لمینت بر روی آن قرار داده می شود.

معایب لمینت دندان های کج

لمینت دندان های کج و خرگوشی می تواند معایبی نیز داشته باشد. برای درمان دندان های کج بهتر است که از روش ارتودنسی استفاده شود اما چنانچه نیاز به رفع زود هنگام مشکل باشید لمینت انتخاب مناسبی است. البته این روش می تواند معایبی نیز برای دندان هایتان داشته باشد که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

–    پس از لمینت، امکان تغییر رنگ و شکل لمینت وجود ندارد.

–    در صورت شکستن، لمینت باید حتما تعویض شود و امکان بازسازی سطحی وجود ندارد.

–    در صورتی که لمینت بیش از حد مورد نیاز تراش داده شود امکان افتادن آن وجود دارد.

–    برای لمینت هزینه بالایی پیشنهاد می شود.

–    امکان اجرا بر روی دندان های پوسیده و پر کرده قدیمی وجود ندارد.

هزینه لمینت دندان های کج و خرگوشی

دندان های کج جهت ترمیم با روش لمینت به هزینه بیشتری نسبت به سایر روش ها نیاز خواهند داشت چرا که لمینت یک عمل زیبایی است که در کوتاه ترین زمان ممکن می تواند حالت دندان هایتان را تغییر دهد. البته برای تمامی دندان ها نمی توان یک رقم ثابت در نظر گرفت چرا که عوامل مختلفی بر میزان قیمت تاثیر خواهند گذاشت که یکی از مهمترین آنها، جنس لمینت است. لمینت در دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی ارائه شده که نوع سرامیکی آن میزان قیمت بالاتری خواهد داشت. دندانپزشکان مختلف نیز ممکن است میزان قیمت متفاوتی داشته باشند.

لمینت کامپوزیتی دندان چیست؟

لمینت دندان های کج و خوشی را به چه کسی بسپاریم؟

لمینت یکی از عمل های زیبایی حساس دندان است که ظاهر آن بسیار مهم است و به همین دلیل باید آن را به دندانپزشکان متخصص بسپارید. دندانپزشکان حرفه ای به خوبی می دانند که دندان را باید چقدر تراش دهند چرا که تراش دادن بیش از حد دندان باعث از بین رفتن کلی مینای دندان شده و منجر به خرابی و پوسیدگی زودهنگام  دندان می شود‌. پس با توجه به تجربه و همچنین نظرات مردم باید به دنبال انتخاب بهترین دندانپزشک باشید تا مقاومت دندان هایتان را از دست ندهید.

دکتر میلاد افشار جراح دندانپزشک و متخصص ایمپلنت دندان تلفن: ۰۲۱۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان