آبان ۷, ۱۴۰۲

لمینت دندان نیش بیرون زده

فهرست

زیبایی طرح لبخند یکی از اصلی ترین موارد تاثیرگذار بر حالت کلی چهره فرد است و چنانچه دندان ها صاف و بدون ایراد باشند قطعا چهره نیز زیبا و بدون نقص جلوه می کند. لمینت دندان نیش بیرون زده یکی از پرطرفدارترین نوع لمینت است چرا که این نوع دندان ها زیبایی چهره را تهدید کرده و ظاهری ناخوشایند دارند اما در صورتی که لمینت کاری شوند هیچگونه تفاوتی با سایر دندان ها نخواهند داشت. لازم به ذکر است که لمینت این نوع دندان ها با سایر انواع دندان متفاوت است و باید کارهای بیشتری بر روی آن جهت نگه داشتن لمینت انجام شود تا هم از شکستم و هم از افتادن لمینت جلوگیری شده و به مدت بیشتری از آن استفاده کنید. به همین دلایل باید لمینت دندان را به افراد متخصص در این زمینه بسپارید، پس انتخاب دندانپزشک ماهر یکی از اصلی ترین موارد قابل توجه است. هزینه لمینت دندان نیش بیرون زده نیز ممکن است بیشتر از لمینت ساده باشد. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

لمینت دندان نیش بیرون زده

دندان های نیش در اطراف دهان قرار گرفته و از جمله دندان های حساس و مهم برای زیبایی به شمار می روند. دندان های نیش گاهی اوقات از جای خود بیرون می زنند که در این صورت، ارتفاع بیشتری از دندان های معمولی پیدا خواهند کرد و همین امر باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند خواهد شد. علاوه بر اینکه دندان نیش بیرون زده بر زیبای تاثیر می گذارد از جنبه بهداشتی نیز حائز اهمیت خواهد بود. چرا که تمیز کردن این دندان ها دشوار تر شده و باعث تجمع باکتری ها و میکروب ها شده و سلامت دندان را تهدید خواهد نمود. این دندان ها برای لمینت کاری، باید هم ردیف با سایر دندان ها شوند و به همین دلیل کار بیشتری بر روی آنها انجام می شود. در صورت اجرای لمینت بر روی دندان نیش بیرون زده، هیچ گونه تفاوتی بین دندان های معمولی و نیش بیرون زده مشاهده نخواهید کرد و می توانید رنگ لمینت را نیز خودتان انتخاب نمایید.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

دلایل ظهور دندان نیش بیرون زده

پدید آمدن مشکل دندان نیش بیرون زده می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل آن به ژنتیک فرد برمیگردد. به گونه ای که در برخی خانواده ها چنانچه پدر یا مادر به این مشکل دچار باشد به مرور زمان در فرزندانشان نیز ظهور شود. یکی دیگر از دلایل آن نیز به کمبود فضا بازمیگردد. دندان های نیش شیری معمولا عمر کوتاهی دارند و چنانچه این دندان ها قبل از رسیدن موعد خراب شوند، سایر دندان ها به منظور پر کردن جای آن به این سمت کشیده می شوند و این امر باعث ایجاد فشار بر روی دندان نیش دائمی می شود. فشار وارده بر دندان نیش دائمی فضا را کم تر کرده و از رشد دندان جلوگیری خواهد نمود و به همین دلیل دندان از محل خود بیرون زده و به سمت بالا رشد می کند.

درمان دندان نیش بیرون زده

طبیعتا در صورت بیرون زدن دندان، فرد به دنبال رفع این مشکل خواهد بود. درمان طبیعی این مشکل دشواری های بسیاری دارد و می تواند زمان زیادی به طول انجامد. در حالت کلی دو روش برای حل کردن مشکل دندان نیش بیرون زده وجود دارد که روش نخست مربوط به ارتودنسی است. ارتودنسی دندان به صورت طبیعی مشکل برآمدگی دندان را رفع خواهد کرد اما این روش مشکلاتی نظیر وقت گیر بودن خواهد داشت. روش دوم نیز مربوط به لمینت کاری دندان می شود که هم سریعتر بوده و هم می توان به سادگی آن را انجام داد. هر دو روش ذکر شده باعث بهبود کلی دندان نیش بیرون زده خواهد شد و انتخاب هر یک از روش ها بستگی به پزشک مربوطه دارد.

درمان دندان نیش بیرون زده با ارتودنسی

ارتودنسی یکی از روش های رایج برای درمان دندان نیش بیرون زده است. ارتودنسی دندان برای تمامی دندان های نیش بیرون زده مناسب نیست و باید حتما شرایط دندان مناسب بوده و جا برای قرار گرفتن دندان وجود داشته باشد‌. در مواقعی که شدت بیرون زدگی دندان زیاد باشد با استفاده از ارتودنسی دندان را مجبور به قرار گرفتن در محل خود می کنند و به راحتی می توان زیبایی دندان را بدست آورد. برای ارتودنسی با استفاده از سیم ها و ابزار مخصوص به دندان فشار می آورند تا در محل صحیح خود قرار گیرد. در روش ارتودنسی چنانچه فضا برای قرارگیری دندان نیش در محل درست خود کم باشد، سیم ها سایر دندان ها را مجبور به رانش کرده و جا برای قرارگیری دندان نیش بیرون زده به وجود خواهند آورد. توجه داشته باشید که این روش نیازمند وقت بیشتری است و باید مدت زمان زیادی را منتظر قرارگیری دندان در جای خود باشید. همچنین هر چند مدت یکبار باید به دندانپزشک مراجعه کرده و وضعیت سیم های ارتودنسی را مورد بررسی قرار دهید.

درمان دندان نیش بیرون زده با لمینت

لمینت دندان نیش بیرون زده یکی از بهترین روش های رفع مشکل این نوع دندان ها است. توجه داشته باشید که لمینت این نوع دندان ها در تمامی مواقع امکان پذیر نیست و تنها در شرایطی امکان رفع بیرون زدگی دندان های نیش وجود خواهد داشت که میزان بیرون زدگی پایین تر باشد. در این روش دندان نیش بیرون زده به مقدار کم تراشیده شده و از مینای دندان برداشته می شود. پس از تراشیدن دندان، لمینت بر روی آن نصب خواهد شد. این روش شرایط متفاوتی با ارتودنسی دارد و به همین دلیل تشخیص نوع درمان دندان نیش بیرون زده بستگی به نظر دندانپزشک خواهد داشت. برای لمینت دندان نیش بیرون زده به مدت زمان کمی نیاز خواهد بود و به همین دلیل می توانید با استفاده از این روش در کوتاه ترین زمان، بیرون زدگی دندان خود را رفع نمایید. لمینت کاری دندان نیاز به تبحر خاصی داشته و باید به صورت کاملا دقیق انجام شود تا به مرور زمان مشکلی برای دندان هایتان به وجود نیاید.

مراحل انجام لمینت دندان نیش بیرون زده

برای انجام لمینت دندان نیش بیرون زده باید کلیه مراحل به درستی طی شوند. اولین مرحله برای انجام لمینت، معاینه پزشک و تشخیص وی خواهد بود چرا که برخی دندان ها امکان لمینت کاری نخواهند داشت. سپس نوبت به تعیین رنگ دندان خواهد رسید، برخی افراد تمایل به لمینت کاری کل دندان های خود دارند که در این صورت می توانید رنگ های روشن تری را برای دندان های خود انتخاب نمایید اما در مواقعی که تنها نیاز به لمینت یک دندان داشته باشید رنگ آن همسان با سایر دندان ها انتخاب خواهد شد. سپس دندانپزشک شروع به تراش دادن دندان کرده و تا جایی که برآمدگی رفع شود از روی دندانتان خواهد برداشت تا لمینت بتواند بر روی آن بنشیند. توجه داشته باشید که لمینت کاری دندان حتی نیاز به بی حسی نیز نخواهد داشت و می توان به راحتی و در مدت زمان کوتاهی لمینت کاری دندان را انجام داد. سپس دندان تراش داده شده به خوبی شسته شده و خشک می شود. چسب مخصوص بر روی دندان زده شده و لمینت بر روی آن قرار داده می شود.

هزینه لمینت کاری دندان نیش بیرون زده

هزینه اجرای لمینت از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. ارتودنسی دندان بیش از لمینت هزینه بر خواهد بود و به دلیل سرعت عمل بالا در لمینت و همچنین زیبایی که به دندان هایتان هدیه می دهد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برای لمینت کاری دندان نمی توان هزینه دقیقی در نظر گرفت چرا که موارد مختلفی دست به دست هم می دهند تا در نهایت میزان قیمت لمینت را تعیین کنند. از جمله مهمترین این موارد می توان به نوع و جنس لمینت اشاره کرد چرا که لمینت ها به دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی دسته بندی می شوند که هریک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. دندانپزشکان مختلف نیز ممکن است هزینه های متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته باشند.

لمینت کامپوزیتی دندان چیست؟

انتخاب دندانپزشک برای لمینت دندان

دندانپزشکان مختلفی ممکن است لمینت دندان را اجرا کنند اما کیفیت انجام آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و حتما باید زیبایی دندان را نیز مورد توجه قرار دهید. دندانپزشک باتجربه قطعا نتیجه ای رضایت بخش خواهد داشت و برای یافتن دندانپزشک حرفه ای می توانید به نظرات کاربران و همچنین سابقه کاری پزشک دقت داشته باشید. چنانچه پزشک معتبری را برای ترمیم و لمینت دندان نیش بیرون زده انتخاب کرده باشید خیالتان هم از بابت هزینه ها و هم از بابت کیفیت و مقاومت لمینت راحت خواهد بود و می توانید به مدت طولانی تری از دندان هایتان استفاده کنید.

دکتر میلاد افشار جراح دندانپزشک و متخصص ایمپلنت دندان تلفن: ۰۲۱۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان