بهمن ۸, ۱۴۰۲

موارد استفاده از درمان لمینت دندان

فهرست

استفاده از لمینت دندان باعث زیبایی دندان و از بین رفتن مشکلات سطحی آن می شود و از این رو مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. زیبایی دندان ها با حالت چهره رابطه مستقیم دارند و هر چه دندان های فرد سالم و بدون ایراد باشند قطعا چهره آن نیز تاثیر گرفته و زیباتر جلوه خواهد کرد. روش های مختلفی برای درمان دندان های پوسیده، رنگ پریده، لب پر شده، ترک برداشته و… وجود دارد که هریک از این روش ها ویژگی های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. لمینت یکی از بهترین و سریعترین روش ها به شمار می رود که به وسیله آن خواهید توانست عیوب دندان خود را از بین ببرید. لمینت تنها در دو جلسه اجرا می شود و همین سریع بودن انجام کار، از جمله مهمترین دلایل محبوبیت آن به شمار می رود‌‌. استفاده از لمینت دندان در موقعیت ها و شرایط مختلفی مناسب است و باید بدانید که لمینت دندان به خوبی خواهد توانست دندان های معیوب و سالم را هم شکل ساخته و زیبایی را به چهره تان هدیه دهد. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

موارد استفاده از درمان لمینت دندان

بسیاری از مردم به دنبال موارد استفاده از لمینت دندان هستند اما قبل از آن باید با نحوه عملکرد لمینت آشنایی داشته باشید. لمینت دندان یک عمل درمانی نیست و فقط از جنبه زیبایی انجام می شود. برای انجام لمینت، پس از مشخص شدن دندان مقداری از آن تراش داده می شود تا شرایط برای چسباندن لمینت دندان مهیا شده باشد. توجه داشته باشید که لمینت نیز به دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی دسته بندی می شود که نوع سرامیکی آن جلوه و ماندگاری بهتری را داراست. لمینت در کلینیک های دندانپزشکی متعددی ارائه می شود و دلیل این امر مزیت های زیاد این روش درمانی است و توصیه می کنیم که حتما مرکز معتبر ارائه دهنده خدمات را جهت انجام لمینت انتخاب نمایید تا نتیجه بهتری را شاهد باشید. استفاده از لمینت دندان برای افراد با هر سنی مناسب بوده و محدودیت سنی ندارد، البته ممکن است نوع لمینت استفاده شده برای افراد بزرگسال و جوان متفاوت باشد.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

تغییر رنگ و استفاده از لمینت دندان

تمامی دندان های طبیعی امکان تغییر رنگ دارند و در برخی مواقع این تغییر رنگ به وضوح قابل تشخیص بوده و زیبایی لبخند فرد را تهدید می کند. تغییر رنگ دندان ها دلایل مختلفی می تواند داشته باشد و اصلی ترین دلیل، استفاده کردن از قهوه، نوشابه، سیگار، قلیان و… است. البته در مواقعی که تمیزکاری و مراقبت های دندان به موقع انجام شود دندان ها کمتر دچار تغییر رنگ خواهند شد. مواد غذایی که بر روی مینای دندان رسوب می کنند بیشترین تاثیر را بر تغییر رنگ دندان ها خواهند داشت و به همین دلیل با مسواک زدن و استفاده از نخ دندان باید از این کار جلوگیری نمایید. استفاده از لمینت دندان باعث تغییر رنگ تمامی دندان های فک فرد می شود چرا که در این مواقع، کلیه دندان های فرد رنگ طبیعی خود را از دست می دهند و لمینت باعث تغییر رنگ همه آنها خواهد شد. امکان انتخاب رنگ مورد نظر نیز وجود داشته و می توانید دندان های خود را به رنگ دلخواه درآورید.

استفاده از لمینت برای دندان نیش بیرون زده

دندان های نیش بیرون زده از جمله عواملی هستند که زیبایی طرح لبخند را خدشه دار خواهند کرد. دندان های نیش گاهی اوقات به دلیل کمبود فضا میان دندان ها و وارد شدن فشار از سمت سایر دندان ها، بیرون می زنند. این بیرون زدگی در افراد متفاوت بوده و بستگی به شرایط فک وی خواهد داشت. دندان های نیش بیرون زده معمولا از نظر ارتفاع نیز متفاوت با سایر دندان ها هستند و به همین دلیل جلوه ناخوشایندی دارند. برای ترمیم این دندان دو روش مختلف پیش رو خواهید داشت که روش اول مربوط به ارتودنسی است. در صورتی که دندان های بیرون زده شرایط وخیم داشته و مقدار بیشتری از دندان های هم ردیف فاصله گرفته باشند ارتودنسی بهترین انتخاب است. البته این روش زمان زیادی برای درمان نیاز دارد. استفاده از لمینت دندان یکی دیگر از روش های درمان دندان نیش بیرون زده محسوب می شود. در این روش، مقداری از سطح دندان تراشیده شده و هم ردیف با سایر دندان ها می شود و سپس لمینت بر روی آن قرار داده خواهد شد. تنها طی ۲ جلسه امکان لمینت کاری این نوع دندان ها وجود دارد.

لمینت برای دندان های ترک خورده

یکی دیگر از موارد استفاده از لمینت دندان مربوط به دندان های ترک خورده و یا لب پر شده است. دندان های ترک خورده و یا لب پریده قطعا زیبایی دندان های شما را از بین خواهند برد. دندان های ترک خورده امکان شکستن در کوتاه مدت نیز خواهند داشت که در این صورت ممکن است به اعمال بیشتری نیاز پیدا کنید. لمینت دندان ترک خورده یا لب پر شده باعث زیبایی هرچه تمام تر دندان های فرد شده و تمامی دندان ها را هم شکل خواهد نمود. البته انتخاب نوع لمینت برای این نوع دندان ها نیز بستگی به نظر دندانپزشک دارد. برای مثال، پر کردن دندان های لب پر شده با لمینت کامپوزیتی شرایط ساده تری دارد و هزینه پایین تری را نیز متحمل فرد خواهد کرد اما لمینت های سرامیکی جلوه بهتر و ماندگاری بالایی خواهند داشت. لمینت با استفاده از چسب مخصوص، به قدری محکم به دندان ها متصل می شود که امکان شکستن و یا جدا شدن آن بسیار پایین است.

لمینت برای دندان های فاصله دار

یکی از موارد استفاده از لمینت دندان که اغلب مورد توجه قرار گرفته را می توان مربوط به دندان هایی دانست که از یکدیگر فاصله گرفته اند. وجود فاصله میان دندان ها معایب بسیاری خواهد داشت و اصلی ترین عیب آن، جمع شدن مواد غذایی در لابه لای دندان ها است که سرانجام باعث پوسیده شدن دندان ها و بوی بد دهان می شود. البته با نخ دندان می توان تا حدودی از این مشکل جلوگیری کرد اما باید در تمامی ساعات از نخ دندان استفاده کنید! علاوه بر این مشکل، وجود فاصله میان دندان ها غذا خوردن فرد را نیز دچار مشکل می سازد. غذا خوردن برای افراد با دندان های فاصله دار مشکلات بسیاری به همراه دارد چرا که با جویدن، مواد غذایی در لابه لای دندان ها انباشته می شوند. با وارد شدن فشار بیشتر، مواد غذایی به فاصله میان دندان ها فشار وارد کرده و ممکن از لثه را دچار خونریزی کند. استفاده از لمینت دندان برای رفع فاصله میان دندان ها از جمله بهترین انتخاب ها به شمار می رود. در این صورت لمینت کاری دندان به هیچ وجه قابل تشخیص نبوده و زیبایی را به چهره فرد هدیه می کند.

لمینت برای مرتب کردن دندان ها

چهره فرد و زیبایی لبخند وی رابطه مستقیم با وضعیت دندان های جلویی دارد و چنانچه دندان های جلو در موقعیت مناسب قرار گرفته و اندازه های مناسب نیز داشته باشند طبیعتا چهره فرد نیز زیبایی خود را خواهد داشت. برخی از افراد دندان های کج دارند و این مورد مشکلات متعددی نیز برای آنان ایجاد می کند و استفاده از لمینت دندان برای این مشکل یکی از بهترین راه ها به شمار می رود. توجه داشته باشید که لمینت دندان های کج و جلویی از جمله پرطرفدارترین انواع لمینت ها محسوب می شوند و دلیل این امر زیبایی خاصی است که این روش به دندان های فرد خواهد بخشید. با باز شدن دندان، این دندان های جلویی هستند که در وهله اول به چشم خواهند خورد و به همین دلیل با داشتن دندان های همرنگ و همشکل، اعتماد به نفس بیشتری نیز خواهید داشت. با استفاده از لمینت دندان های جلویی این آرزو را در کوتاه ترین زمان برای خودتان برآورده خواهید ساخت.

اصلاح دندان ها با استفاده از لمینت دندان

برخی افراد ر حالت کلی دندان هایی نامناسب دارند. این نامناسب بودن مربوط به عدم هماهنگی دندان ها از نظر ردیف و همچنین ارتفاع خواهد بود و لمینت دندان به راحتی خواهد توانست این مشکل را برطرف کند. بسیاری از مردم برای اصلاح طرح لبخند اقدام به لمینت کاری کل دندان های خود می کنند که در این صورت با یک تیر دو نشان خواهند زد. اول اینکه تمامی دندان ها با یکدیگر همرنگ شده و براقیت خاصی خواهند داشت. دوم اینکه دندان های پخش و پلا در یک ردیف در آمده و طبیعتا زیبایی چهره را دوچندان خواهند کرد. برای لمینت کاری دندان باید حتما به موارد مختلفی توجه داشته باشید تا پس از انجام آن دچار مشکل نشوید.

لمینت کامپوزیتی دندان چیست؟

دکتر میلاد افشار جراح دندانپزشک و متخصص ایمپلنت دندان تلفن: ۰۲۱۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان