آبان ۲۷, ۱۴۰۲

قیمت لمینت سرامیکی بر چه اساسی تعیین می شود؟

فهرست

قیمت لمینت سرامیکی از جمله مواردی است که قبل از هرگونه اقدامی باید مورد بررسی قرار گیرد. لمینت یکی از بهترین روش ها برای بازیابی زیبایی دندان به شمار می رود که در مدت زمان کوتاهی با استفاده از آن، دندان هایی زیبا و بدون ایراد خواهید داشت. لمینت کاری دندان به عمل جراحی خاصی نیاز ندارد و طی دو جلسه می توان به راحتی آن را انجام داد. میزان تراش برای لمینت دندان جزئی است و در برخی موارد حتی دندان ها بدون تراش لمینت کاری می شوند. لمینت کاری دندان توسط دندانپزشکان زیادی ارائه شده اما انتخاب بهترین مورد از میان آنها اهمیت بسیاری خواهد داشت و باید حتما به دنبال تجربه و سابقه کاری دندانپزشکان باشید. میزان هزینه های لمینت از جمله موارد حائز اهمیت است و توصیه می کنیم که به هیچ وجه کیفیت را فدای قیمت نکرده و باکیفیت ترین لمینت کاری را انجام دهید تا هم زیبایی مورد نظر را داشته و هم به مدت طولانی تری از دندان ها استفاده کنید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

قیمت لمینت سرامیکی بر چه اساسی تعیین می شود؟

لمینت های سرامیکی به عنوان محبوب ترین نوع لمینت دندان شناخته می شوند که بسیاری زیبایی خنده خود را مدیون آن هستند. قیمت لمینت سرامیکی اهمیت بسیاری دارد و حتما باید قبل از انجام آن با هزینه های لمینت به خوبی آشنا شوید. در حالت کلی میزان قیمت لمینت دندان سرامیکی در مقایسه با مزیت های بسیاری که دارد مناسب است و با این روش خواهید توانست دندان هایی عاری از هرگونه ایراد داشته باشید. لمینت امکان اجرا به صورت تکی و همچنین کامل خواهد داشت و لازم به ذکر است که در صورت انجام لمینت برای تمامی دندان ها، می توانید رنگ دندان های خودتان را نیز تغییر دهید. قیمت لمینت سرامیکی دندان به عوامل متعددی بستگی دارد و به همین دلیل نمی توان رقم دقیقی برای قیمت آن در نظر گرفت. لمینت کاری دندان ظاهر دندان هایتان را به صورت کامل تغییر خواهد داد و به همین دلیل طرفداران بسیاری پیدا کرده و در مراکز مختلفی ارائه می شود.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

قیمت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی

لمینت دندان در حالت کلی به دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی دسته بندی می شود که هر دو این لمینت ها از نظر مواد اولیه با یکدیگر متفاوت هستند. برای اجرای هر دو آنها باید دندان تراش داده شود اما میزان مقاومت و ویژگی آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. لمینت های سرامیکی طرفداران بیشتری نسبت به نوع کامپوزیتی دارند چرا که این نوع لمینت ها هم ظاهر زیبایی داشته و هم ماندگاری بالاتری دارند. لمینت های کامپوزیتی علاوه بر عمر کوتاه تر، امکان تغییر رنگ در اثر عدم مراقبت درست نیز دارند که در این صورت از سایر دندان ها به راحتی تشخیص داده می شود. لمینت سرامیکی تشکیل شده از یک لایه نازک از جنس سرامیک است که بر روی دندان چسبانده می شود. قیمت لمینت سرامیکی در مقایسه با لمینت های کامپوزیتی بالاتر است و دلیل این امر، کیفیت و همچنین گران بودن مواد اولیه آن می باشد.

تعداد لمینت دندان

یکی از اصلی ترین موارد تاثیرگذار بر میزان هزینه های لمینت دندان، تعداد دندان هایی است که نیاز به لمینت دارند. گاهی اوقات تنها با لمینت کاری یک یا چند دندان می توان به زیبایی لبخند دلخواه رسید اما در برخی موارد برای اصلاح طرح لبخند نیاز به لمینت کاری دندان های بیشتری است. معمولا افرادی که دندان های بدرنگ دارند به لمینت کاری کل دندان ها نیاز خواهند داشت. هزینه لمینت دندان بر حسب تعداد محاسبه شده و طبیعتا با افزایش تعداد دندان هایی که نیاز به لمینت دارند میزان هزینه های لمینت نیز بالاتر خواهد رفت. البته در مواقعی که دندان های زیادی از فک دهان لمینت کاری شده باشند تخفیفاتی نیز برای هریک از دندان ها در نظر گرفته خواهد شد.

درمان های جانبی قبل و بعد از لمینت

قبل و پس از لمینت کاری دندان ممکن است نیاز به درمان های ریز و درشت برای دندان ها پیدا کنید. توجه داشته باشید که قیمت لمینت سرامیکی تعیین شده برای هر دندان تنها برای انجام امورات لمینت است و در مواقعی که دندان نیاز به کارهای بیشتری داشته باشد هزینه های جانبی درخواست خواهد شد. همانطور که می دانید لمینت بر روی دندان های طبیعی فرد چسبانده می شود و در صورتی که دندان طبیعی پوسیدگی داشته باشد نیاز به ترمیم و مستحکم سازی آن خواهد بود و در این صورت باید هزینه بیشتری پرداخت نمایید. برخی افراد نیز مبتلا به برخی از انواع بیماری های لثه هستند که طی لمینت کاری دندان نیاز به ترمیم و بتزیابی سلامت لثه ها خواهند بود. برخی از درمان های جانبی ضروری بوده و برخی برای زیبایی دندان ها انجام می شوند که در طول درمان، دندانپزشک اطلاعات کاملی در این رابطه به شما ارائه خواهد نمود

انتخاب کلینیک دندانپزشکی

یکی از اصلی ترین عوامل تاثیرگذار بر میزان قیمت لمینت سرامیکی دندان، نوع کلینیک و یا مرکز دندانپزشکی است که انتخاب کرده اید. کلینیک ها از جنبه های مختلفی با یکدیگر تفکیک می شوند و طبیعتا هرچه کلینیک به روزتری را برای درمان دندان های خود انتخاب کرده باشید باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید. البته محله کلینیک نیز بر میزان هزینه های درمانی آن بی تاثیر نخواهد بود به گونه ای که قیمت های تعیین شده در کلینیک های بالاشهر قطعا بالاتر از هزینه کلینیک های پایین شهر است. کلینیک های به روز، از بهترین و پیشرفته ترین تجهیزات استفاده می کنند و به همین دلیل کلیه امورات درمانی دندان را بدون کم و کسر به انجام خواهند رساند. همچنین بهترین و باتجربه ترین دندانپزشکان در کلینیک های مطرح کار می کنند و طبیعتا نتیجه مناسب تری نیز خواهند داشت.

میزان هزینه دستمزد دندانپزشک

نوع دندانپزشکی که برای لمینت کاری دندان خود انتخاب می کنید تاثیر بسزایی در میزان قیمت لمینت سرامیکی خواهد گذاشت. دندانپزشکان متعددی هستند که می توانند لمینت کاری دندان ها را به انجام برسانند اما آیا تمامی آنها یک نتیجه خواهند داشت؟ طبیعتا نتیجه کار دندانپزشکان تازه کار با دندانپزشکان حرفه ای و باتجربه زمین تا آسمان متفاوت است و حتما باید در انتخاب دندانپزشک دقت داشته باشید. دندانپزشکان متبحر نیز هزینه های بالاتری از مشتریان درخواست می کنند اما انجام کار به دست آنها تلخی خرج کردن مبلغ را از وجودتان به در خواهد کرد. دندانپزشکانی که در مراکز درمانی لوکس فعالیت می کنند معمولا گلچین شده و انتخاب می شوند و به همین دلیل میزان هزینه های بالاتری نیز دارند. برای اینکه بتوان دندانپزشک خوب را از بد تشخیص داد می توان از نظرات بیماران استفاده نمود. حتما قبل از هرکاری با بیماران پزشک انتخابی خود صحبت کنید تا از کیفیت کار پزشک اطمینان داشته باشید.

تاثیر مواد بر قیمت لمینت سرامیکی

یکی از دیگر موارد تاثیرگذار بر میزان قیمت لمینت سرامیکی دندان نوع موادی است که برای ترمیم دندان مورد استفاده قرار می گیرد. لمینت سرامیکی با استفاده از مواد اولیه مختلفی انجام می شود و به همین دلیل قیمت های متفاوتی نیز برای آن تعیین شده است. البته این تفاوت قیمت نیز بدون حکمت نیست! مواد اولیه نامرغوب به هیچ وجه ویژگی های لمینت سرامیکی مرغوب را نخواهند داشت و ممکن است در مدت کوتاه تری تغییر رنگ داده و یا بشکنند. لمینت های سرامیکی مرغوب قابلیت استفاده ۱۵ الی ۲۰ سال را خواهند داشت و در صورتی که مداوم از آنها نگهداری شود عمر بیشتری خواهند داشت. پس به محض مراجعه به کلینیک دندانپزشکی بهتر است از نوع جنس مواد استفاده شده برای لمینت سرامیکی دندان اطلاع داشته باشید تا کلاه سرتان نرفته و دندان های مستحکم تری نیز داشته باشید.

لمینت کامپوزیتی دندان چیست؟

آیا برای لمینت هزینه کنم؟

بسیاری از مردم این سوال را دارند که قیمت لمینت سرامیکی دندان منصفانه است؟ یا آیا با این هزینه ها هنوز هم لمینت دندان مناسب خواهد بود؟ در پاسخ باید گفت: لمینت کاری دندان یکی از روش های درمانی سریع دندانپزشکی است و در مدت زمان کوتاهی به زیبایی مورد نظر خود دست خواهید یافت. این امر از جمله دلایل محبوبیت لمینت به شمار می رود. یکی دیگر از دلایل مناسب بودن قیمت لمینت سرامیکی دندان، ماندگاری بالای ِآن است چرا که حدود ۱۵ الی ۲۰ سال می توانید از دندان های لمینت کاری شده خود استفاده نمایید. به هیچ وجه نباید کیفیت را فدای قیمت کنید و توصیه می کنیم که حتما از جنس مرغوب لمینت استفاده کرده و لمینت کاری دندان های خود را به دست دندانپزشکان متبحر بسپارید. بی شک زیبایی خاصی که لمینت دندان به لبخند فرد خواهد بخشید قابل مقایسه با میزان هزینه مورد نیاز برای انجام آن نخواهد بود.

دکتر میلاد افشار جراح دندانپزشک و متخصص ایمپلنت دندان تلفن: ۰۲۱۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان