آبان ۲۲, ۱۴۰۲

قیمت لمینت دندان

فهرست

زیبایی چهره یکی از مواردی است که همگان به دنبال یافتن آن هستند و برای اینکه بتوانید چهره ای زیبا و دلنشین داشته باشید لبخند خود را نباید فراموش کنید. لمینت دندان یکی از روش های درمانی است که با توجه به قیمت لمینت دندان می توانید به راحتی از این خدمات استفاده کرده و با دندان های خراب و لکه دار خداحافظی کنید. تا سالهای اخیر این ثروتمندان بودند که اغلب عمل های زیبایی دندان بر روی آنها انجام می شد اما امروزه میزان هزینه زیبایی دندان با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش روش های نوین زیبایی کاهش یافته و افراد مختلف امکان استفاده از روش های زیبایی دندان را خواهند داشت.در حالت کلی میزان هزینه پایینی برای لمینت دندان مورد نیاز خواهد بود اما نمی توان رقم دقیقی برای قیمت لمینت در نظر گرفت چرا که عوامل متعددی دست به دست هم می دهند تا در نهایت میزان قیمت دقیق لمینت را مشخص کنند. در این مطلب قصد داریم با موارد تاثیرگذار بر روی قیمت لمینت آشنا شده و با اطمینان کامل اقدام به اجرای آن کنیم. در ادامه با ما باشید:

لمینت دندان چیست؟

قبل از اینکه قیمت لمینت دندان را مورد بررسی قرار دهیم ابتدا باید بدانیم که لمینت چیست؟ لمینت به روکشی گفته می شود که به جهت زیبایی بخشیدن به دندان ها بر روی آنها قرار داده خواهد شد. توجه داشته باشید که لمینت تنها جنبه زیبایی دارد و نمی توان آن را روشی درمانی دانست. جنس لمینت ها از جنس پرسلین است و هیچگونه آسیبی به بدن شما نخواهد رساند. ونیر های پرسلینی لایه های بسیار نازکی هستند که به بخش جلویی دندان ها متصل شده و باعث زیبا جلوه کردن آنها خواهند شد. توجه داشته باشید که ونیر ها باید توسط دندانپزشک و متخصص در این زمینه نصب شود تا جلوه ای زیبا داشته باشد. البته نوع دیگری نیز برای لمینت وجود دارد که به آن لمینت کامپوزیتی گفته می شود و برای برطرف کردن معایب دندان ها از کامپوزیت استفاده خواهد شد. برای لمینت دندان در گذشته تراش زیادی مورد نیاز بود اما امروزه با کمترین میزان تراش نیز می توان این کار را انجام داد که این روش به لمینت بدون تراش مشهور است.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

قیمت لمینت دندان

قیمت از جمله مهمترین مواردی است که حتما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. موارد مختلفی بر میزان قیمت لمینت دندان تاثیر خواهند گذاشت و به همین دلیل نمی توان رقم دقیقی برای آن در نظر گرفت. یکی از مهمترین مواردی که سبب تمایز قیمت لمینت می شود نوع کامپوزیتی یا سرامیکی آن است و در حالت کلی لمینت های سرامیکی میزان هزینه بالاتری خواهند داشت. اگر بخواهیم یک هزینه تقریبی برای لمینت دندان اعلام کنیم هزینه آن حدود 1.5 میلیون تومان خواهد بود. قیمت لمینت در برابر مزیت هایی که دارد مناسب بوده و توصیه می کنیم که با گذاشتن هزینه های اندک بر روی دندان های خود زیبایی را به چهره خود هدیه دهید. لمینت امکان اجرا به صورت تکی و همچنین دست کامل خواهد داشت که این امر باعث تمایز قیمت بسیار در لمینت کاری است و طبیعتا اگر لمینت کامل دندان های خود را انتخاب کرده باشید هزینه های پایین تری برای هر واحد دندان در نظر گرفته می شود.

قیمت انواع لمینت دندان

همانطور که می دانید لمینت دندان در دو نوع کامپوزیتی و سرامیکی قابل اجراست. البته انتخاب روش لمینت بستگی به نظر دندانپزشک خواهد داشت. در حالت کلی اگر بخواهیم این دو لمینت را با یکدیگر مقایسه کنیم, لمینت سرامیکی زیبایی بیشتری نسبت به ونیر کامپوزیت داشته و دوام بیشتری در برابر تغییر رنگ دارد. طبیعتا کیفیت دندان بر میزان قیمت آن تاثیر بسزایی خواهد داشت و به همین دلیل میزان قیمت لمینت سرامیکی دندان در مقایسه با نوع کامپوزیتی بالاتر است. یکی از دلایلی که سبب بالا بودن میزان قیمت لمینت سرامیکی شده است، مدت زمانی است که برای انجام آن مورد نیاز است چرا که برای نصب لمینت های سرامیکی هم به دقت بیشتری نیاز بوده و هم باید تایم بیشتری را برای آن اختصاص داد. توجه داشته باشید که لمینت سرامیکی تحت حمایت سازمان بیمه قرار نمی گیرد و به همین دلیل میزان قیمت آن به صورت آزاد محاسبه خواهد شد.

قیمت حدودی لمینت دندان در نقاط مختلف جهان

هزینه لمینت دندان در نقاط مختلف جهان نیز متمایز خواهد بود و اگر بخواهیم در حالت کلی یک میانگین برای هزینه های لمینت دندان در سراسر نقاط جهان در نظر بگیریم باید گفت: هزینه ونیر های دندانپزشکی حدود 400 تا 2500 دلار است. میزان هزینه کامپوزیت دندان پایین تر از تمامی روش های روکش خواهد بود اما ماندگاری و کیفیت آن را نیز نباید فراموش کرد. هزینه کامپوزیت دندان به صورت میانگین حدود 400 الی 1500 دلار است و به همین دلیل بسیاری از مردم این روش را برای زیبایی بخشیدن به دندان های خود انتخاب می کنند. البته میزان قیمت لمینت دندان در تمامی کشور ها نیز ممکن است قابل توجه باشد چرا که اغلب روش های زیبایی دندان تحت پوشش بیمه نیستند.

عوامل تاثیرگذار بر میزان قیمت لمینت دندان

عوامل متعددی بر میزان قیمت لمینت دندان تاثیر خواهند گذاشت و قیمت نهایی آن تحت تاثیر عوامل متعددی قرار می گیرد که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لمینت ها انواع مختلفی دارند و اصلی ترین مورد تاثیرگذار بر میزان قیمت آن را می توان همین انواع مختلف آن دانست. اصلی ترین دلیل تفکیک لمینت ها نیز جنس آنها خواهد بود.

  • تعداد دندان هایی که قصد انجام لمینت بر روی آنها دارید بیشترین تاثیر را بر میزان قیمت لمینت دندان خواهد گذاشت چرا که هزینه لمینت با تعداد دندان ها محاسبه می شود.
  •  موقعیت جغرافیایی مطب نیز بر میزان هزینه ها تاثیرگذار است چرا که طبیعتا مطب های بالاشهر میزان هزینه های بالاتری نسبت به سایر مناطق دارند.
  • در صورتی که دندانپزشک متخصص در زمینه لمینت کاری را انتخاب کرده باشید قطعا باید هزینه بیشتری نیز پرداخت کنید.
  • لابراتوار های مختلف میزان هزینه های متفاوتی نیز دارند.
  •  سایر هزینه هایی که ممکن است در صورت لمینت دندان شاهد وجود آنها شوید.

کیفیت لمینت در برابر قیمت

در این بخش می خواهیم بررسی کنیم که آیا لمینت کاری ارزش اقتصادی برای زیبایی بخشیدن به دندان ها را دارد؟ لمینت دندان میزان هزینه تقریبا بالایی نیاز دارد اما به دلیل ساختار مستحکم و زیبایی ظاهری چشمگیری که دارد صرفه اقتصادی بالایی نیز خواهد داشت. اگر به دنبال بهترین کیفیت برای لمینت کاری دندان های خود هستید بهتر است لمینت سرامیکی را انتخاب کنید چرا که این نوع لمینت ها هم سطح براق تری داشته و زیباتر جلوه می کنند و هم می توانید بسیاری از عیب و ایراد های فک خود را به وسیله آن برطرف کنید.

هزینه موارد اضافی در صورت لزوم

گاهی مواقع در صورت لزوم نیاز به کارهای جانبی نیز بر روی دندان ها خواهد بود. چنانچه فرد از قبل کامپوزیت دندان انجام داده و دوباره تمایل به گذاشتن لمینت داشته باشد ابتدا باید کامپوزیت ها را برداشته و سپس اقدام نماید. لمینت کاری بر روی دندان پوسیده امکان پذیر نیست و در صورت نیاز حتما باید نسبت به پر کردن دندان خود اقدام کنید. از جمله اقداماتی که در صورت لزوم باید بر روی دندانهایتان انجام دهید در ادامه اشاره کرده ایم:

  • لیفت لثه

لیفت لثه برای افزایش طول تاج انجام می شود و هزینه آن حدود 150 هزار تومان برای هر واحد خواهد بود.

  •  جراحی لثه

جراحی لثه برای افرادی مناسب است که در هنگام خنده، لثه آنها به وضوح دیده می شود و هزینه آن حدود یک میلیون و پانصد هزار              تومان است.

  • پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان یکی از مشکلات رایج در دندان ها است و ممکن است برای بسیار اتفاق بیفتد. هزینه ترمیم پوسیدگی دندان نیز برای           هر واحد حدود 200 هزار تومان خواهد بود.

  • برداشتن لمینت و کامپوزیت دندان

در صورتی که از قبل لمینت یا کامپوزیت دندان انجام داده باشید باید نسبت به برداشتن آنها اقدام کنید. هزینه برداشتن هر واحد نیز               حدود 50 هزار تومان است.

لمینت کامپوزیتی دندان چیست؟

لمینت دندان خود را به چه کسی بسپاریم؟

پزشکی که برای لمینت کاری دندان خود انتخاب می کنید اهمیت بسزایی بر نتیجه کار خواهد داشت و باید در انتخاب پزشک نهایت دقت را داشته باشید. شرکت ما یکی از بهترین انتخاب ها برای انجام لمینت است و با انتخاب آن تمامی عیوب دندان های خود را برطرف خواهید نمود. این شرکت از بهترین مواد برای پر کردن و لمینت کاری دندان هایتان استفاده می کند و با سپردن ترمیم دندان های خود به این شرکت می توانید با نازلترین هزینه ها بهترین خدمات را دریافت نمایید.

دکتر میلاد افشار جراح دندانپزشک و متخصص ایمپلنت دندان تلفن: ۰۲۱۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان