آبان ۳۰, ۱۴۰۲

ارتودنسی دندان با لیزر

فهرست

ارتودنسی با لیزر از جمله روش های نوین برای دستیابی به دندان های صاف و زیبا است. بی شک صاف و منظم بودن دندان ها کمک بسزایی به طرح لبخند شخص خواهد کرد. در نگاه اول به ارتودنسی با لیزر شاید بسیاری تصور کنند که با استفاده از لیزر و در یک جلسه کج بودن دندان ها به صورت کامل از بین خواهد رفت! بی شک این تصور غلط است و رفع کجی دندان ها در یک جلسه کاری محال خواهد بود. در حالت کلی لیزر نمی تواند به صورت مستقیم بر روی منظم شدن دندان هایتان تاثیر بگذارد اما با روش های غیر مستقیم کمک بسزایی به تسریع منظم شدن دندان هایتان خواهد کرد. ارتودنسی تنها فشار آوردن به دندانها و صاف کردن آنها نیست بلکه موانع مختلفی نیز در مسیر ارتودنسی وجود دارد که با برطرف کردن این موانع کمک بسزایی بر نتیجه دهی سریع ارتودنسی خواهد شد. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

ارتودنسی دندان با لیزر

زیبایی لبخند برای بسیاری از مردم حائز اهمیت است چرا که زیبایی چهره فرد تا حدود زیادی به لبخند وی بستگی خواهد داشت. دندان ها مشکلات متعددی ممکن است داشته باشند که یکی از اصلی ترین مشکلات آنها مربوط به نامنظم بودن دندان ها می شود. این بی نظمی ممکن است حتی به وسیله لمینت دندان نیز برطرف شود یا با استفاده از اسنپ آن اسمایل ایرادات دندان پوشش داده شوند اما این روش ها دائمی نبوده و بی نظمی ذاتی دندان ها از بین نرفته است. ارتودنسی دندان روشی برای نظم بخشیدن به دندان های شما است و با این روش به سادگی خواهید توانست دندان هایی منظم برای خودتان به ارمغان آورید. منظور از ارتودنسی دندان با لیزر، استفاده کردن از لیزر دیود است. دندانپزشکان با استفاده از این روش لیزری برخی از ایرادات دهان و دندان را برطرف می کنند به گونه ای که دیگر نیازی به تیغ جراحی نخواهد بود. توجه داشته باشید که لیزر در ارتودنسی تنها یک محرک برای سرعت بخشیدن است و هیچگونه دخالتی در روند ارتودنسی نخواهد داشت.

لیزر چگونه روند ارتودنسی را سرعت می بخشد؟

عوامل متعددی هستند که جلوی ارتودنسی سریع را گرفته و باعث کند شدن سرعت تاثیر ارتودنسی می شوند. لیزر با تاثیر گذاشتن بر روی این مشکلات و برطرف کردن آنها راه همواری را برای ارتودنسی فراهم خواهد ساخت. در برخی شرایط و در برخی از بیماران، لیزر به صاف شدن دندان ها کمک خواهد کرد. در حالت کلی باید گفت: همگان شرایط یکسانی برای ارتودنسی دندان ندارند به گونه ای که برای برخی افراد ساده و برای برخی دیگر دشواری هایی خواهد داشت و لیزر موانعی که باعث دشواری ارتودنسی شده را برطرف خواهد نمود. البته باید دقت داشته باشید که دندانپزشکان متخصص توانایی استفاده از لیزر برای برطرف کردن مشکلاتی نظیر: نهفته بودن دندان ها، بزرگ بودن زائده فرنولوم، کوتاه بودن طول دندان ها به واسطه لثه و…را خواهند داشت.

نهفتگی دندان با لیزر

نهفتگی دندان مربوط به دندان عقل فرد می شود. دندان های عقل سومین دندان مولر یا همان آسیاب بزرگ بوده و آخرین دندانی هستند که در بین سنین ۱۷ تا ۲۱ سالگی در انتهای قوس فکی سر از لثه بیرون می آورند. در حالت معمولی دندان های عقل باید بتوانند از لثه بیرون آیند اما در صورتی که این دندان بنا به دلایل مختلف از لثه بیرون نیامده باشد اصطلاحا به آن دندان عقل نهفته گفته می شود. این دندان همواره در تلاش است تا از لثه بیرون آید اما به دلیل عدم موفقیت به سایر دندان ها نیز فشار وارد می کند و حتی اگر سایر دندان ها نیز صاف باشند فشار وارده از دندان عقل باعث ایجاد نامنظمی در آن خواهد شد‌. حال ربط نهفتگی دندان با ارتودنسی دندان با لیزر چیست؟ دندانپزشکان با استفاده از لیزر بافت لثه روی دندان عقل را برداشته و دندان عقل را می کشند تا هم فضا برای صاف شدن دندان ها ایجاد شده و هم از وارد شدن فشار های احتمالی از طرف این دندان جلوگیری شود.

دندان نیش نهفته

دندان نیش می تواند حالتی نهفته داشته باشد. رفع نهفتگی دندان نیش یکی از اقداماتی است که قبل از ارتودنسی باید به انجام برسد. برای رفع این مشکل تا چندی پیش از جراحی استفاده می شد که در این مواقع باید مدت زمانی را نیز منتظر می ماندیم تا محل جراحی به صورت کامل بهبود یافته و شرایط برای ارتودنسی مهیا شود. اما امروزه به کمک لیزر می توان دندان های نیش بیرون زده را به صورت کامل ترمیم نمود‌. متخصصین دندانپزشک با استفاده از لیزر دندان نیش بیرون زده را بیرون می کشند و به وسیله اتصال براکت، باعث پایین آمدن آن می شوند.

علت لق شدن دندان در ارتودنسی چیست؟

رفع فرنکتومی با لیزر

یکی دیگر از روش های ارتودنسی دندان با لیزر کمک به از بین رفتن زائده فرنکتوم است. فرنکتوم زائده ای است که در ۳ بخش از دندان، بین لثه و لب بالا، لثه و لب پایین و همچنین زبان و کف دهان دیده می شود. این زائده بخش های ذکر شده را به یکدیگر متصل می کند و در شرایط عادی شاید مشکلی برایتان نداشته باشد. اما فرنکتوم می تواند باعث ایجاد فاصله در میان دندان های جلویی فرد شود و چنانچه این فاصله زیاد باشد قبل از انجام ارتودنسی باید نسبت به رفع آن اقدام کرد. برای از بین بردن فرنکتوم دو روش جراحی و لیزر پیش رو خواهید داشت. در روش جراحی هم درد بیشتری به دهان وارد شده و هم دوره ترمیم طولانی تری خواهید داشت اما با استفاده از لیزر می توانید در مدت زمان کوتاهی این زائده را بدون دردسر و در مدت زمان کوتاهی از بین ببرید.

رفع زائده ها و مشکلات دهان

امکان وجود عارضه ها و زائده های مختلف در دهان فرد وجود دارد و باید این آفت ها به صورت کامل از بین رفته باشند. توجه داشته باشید که ارتودنسی باید زمانی انجام شود که دهان در سلامت کامل بوده و هیچگونه عارضه ای نداشته باشد. به همین دلیل قبل از انجام ارتودنسی باید از عدم وجود مشکلات اطمینان حاصل کرد. متخصصین دندانپزشک با کمک لیزر تمامی آفت ها و زخم هایی که در بافت دندان وجود دارند را از بین خواهند برد و بی شک به سرعت انجام ارتودنسی کمک بسزایی خواهند کرد. توجه داشته باشید که در طول انجام ارتودنسی نیز ممکن است مشکلاتی برای دندان ها و یا لثه فرد ایجاد شود و لیزر در طول ارتودنسی نیز ممکن است بکار رود.

افزایش طول تاج دندان ها

یکی دیگر از کاربرد ها در ارتودنسی دندان با لیزر، افزایش طول تاج دندان های فرد است. برخی افراد دندان هایی کوچکتر از حد معمول دارند و در حقیقت کوچک بودن دندان ها به بافت دندان ربطی ندارد و این بزرگ بودن لثه ها است که باعث اینگونه جلوه کردن شده است. این افراد طرح لبخند ناخوشایندی نیز خواهند داشت به گونه ای که در هنگام لبخند زدن، لثه ها کاملا اندازه ای نامعقول داشته و بیشتر دیده می شوند. این مورد باعث ایجاد مشکلات متعددی در ارتودنسی می شود. به گونه ای که حتما باید از ارتودنسی دندان با لیزر استفاده شود. یکی از مشکلاتی که در ارتودنسی این دندان ها گریبان گیر دندانپزشکان می شود عدم وجود فضای کافی برای چسباندن براکت ها است. برای برطرف کردن این مشکل نیز می توان از لیزر استفاده نمود. لیزر بدون هیچگونه درد و اتلاف وقت خواهد توانست کلیه لثه های اضافی دندان را از بین برده و شرایط را برای آغاز ارتودنسی مهیا کند.

قیمت ارتودنسی دندان با لیزر

برای هزینه درمان ارتودنسی دندان با لیزر نمی توان قیمت ثابتی در نظر گرفت چرا که بسته به نوع خدمات درمانی که از لیزر استفاده می کنید میزان هزینه ها نیز متفاوت خواهد بود. اما توجه داشته باشید که لیزر باعث کاهش میزان مشکلات درمانی دندان خواهد شد و با استفاده از این روش کمترین میزان درد را نیز احساس خواهیدکرد. اما اصلی ترین مزیت ارتودنسی با لیزر مربوط به کاهش مدت زمان انجام ارتودنسی است که به صورت مستقیم بر کاهش هزینه های ارتودنسی کمک خواهد کرد. شرکت ما با ارائه بهترین و کامل ترین خدمات در زمینه ارتودنسی توانسته رضایت بسیاری را نسبت به خود جلب نماید و شما نیز می توانید بهترین خدمات را با نازلترین میزان هزینه ها دریافت کنید. برای اطلاع از قیمت دقیق ارتودنسی دندان با لیزر بهتر است به مطب مراجعه کرده و مورد معاینه قرار گیرید و البته امکان دریافت مشاوره به صورت تلفنی نیز وجود دارد.

پولیش دندان بعد از ارتودنسی چیست و چگونه انجام می شود؟

دکتر میلاد افشار جراح دندانپزشک و متخصص ایمپلنت دندان تلفن: ۰۲۱۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان