اسفند ۸, ۱۴۰۲

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟

فهرست

هزینه ارتودنسی دندان یکی از مواردی است که  ممکن است ذهن کسانی را که تمایل به اجرای آن دارند را به خود مشغول می کند. زیبایی لبخند خواسته هر فردی است و چیدمان مناسب و منظم دندان ها از جمله مهمترین موارد تاثیرگذار بر زیبایی دندان های فرد به شمار می رود. برخی دندان های منظمی دارند اما در مقابل برخی نیز هستند که دندان هایشان در اثر فشار و یا عوامل متعدد حالت بی نظمی پیدا کرده اند. ارتودنسی دندان بهترین روش برای نظم بخشیدن به دندان ها خواهد بود که در انواع اقسام مختلف اجرا می شود. توجه داشته باشید که هزینه ارتودنسی دندان در قبال ویژگی های منحصر به فرد آن مناسب بوده و بی شک با انجام آن رضایت کامل خواهید داشت. اما چه عواملی بر میزان هزینه های ارتودنسی دندان تاثیر می گذارند؟ چگونه می توان میزان هزینه های ارتودنسی را پایین آورد؟ قیمت انواع ارتودنسی دندان چقدر است؟ در ادامه به بررسی تمامی موارد تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی دندان پرداخته ایم:

هزینه انجام ارتودنسی دندان چقدر است؟

ارتودنسی یکی از روش های زیبایی دندان به شمار می رود که با کمک آن خواهید توانست لبخندی دلنشین برای خودتان به ارمغان آورید. در حالت کلی ارتودنسی به روشی گفته می شود که باعث تغییر فرم تدریجی دندان های کج شده و آنها را در یک خط صاف منظم خواهد کرد. میزان هزینه های مورد نیاز برای رفع ناهماهنگی های دندان معمولا بالا است و به همین دلیل شاید بسیاری توانایی انجام این عمل زیبایی دندان را نداشته باشند. البته هر کدام از سایت های دندانپزشکی را که هم بررسی کنید رقمی برای هزینه ارتودنسی دندان مشاهده نخواهید کرد چرا که علاوه بر قیمت خود ارتودنسی، ممکن است کارهای دیگری نیز قبل از انجام ارتودنسی نیاز باشند که در این صورت میزان هزینه های ارتودنسی نیز افزایش پیدا خواهد کرد. شاید در وهله اول و با مشاهده میزان هزینه ارتودنسی دندان، از انجام آن منصرف شوید اما بی شک پس از انجام آن است که لبخند رضایت بر چهره تان خواهد نشست‌.

چگونگی تعیین قیمت ارتودنسی دندان

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که هزینه های ارتودنسی دندان چگونه محاسبه می شود و چگونه می توانیم از قبل اطلاعاتی در رابطه با قیمت دقیق ارتودنسی داشته باشیم؟ اطلاع از قیمت دقیق ارتودنسی تنها پس از معاینه دندان های فرد امکان پذیر است و قبل از آن هیچگونه ادعایی بر تعیین قیمت نمی توان کرد. دلیل این امر متفاوت بودن شدت خرابی دندان ها است. برای مثال؛ ممکن است دندان های فردی خمیدگی های بسیار خفیف داشته باشند و به دلیل قرارگیری درست دندان ها نیاز به هیچگونه عمل اضافی نباشد. اما در مقابل ممکن است دندان های فردی نامنظمی های بسیار شدیدی داشته و فضای کافی نیز برای مرتب شدن دندان ها نداشته باشد! فرد اول هزینه کمی را برای ارتودنسی پرداخت خواهد کرد اما برای درمان دندان های فرد دوم باید هزینه های بیشتری کنار گذاشته شود‌. پس به همین سادگی است و هیچگاه نمی توانید قبل از معاینه قیمت دقیقی برای ارتودنسی دندان هایتان تعیین کنید.

عوامل تاثیرگذار بر میزان قیمت ارتودنسی دندان

همانطور که در بخش قبل نیز اشاره شد، هزینه ارتودنسی دندان به عوامل متعددی بستگی دارد. به عبارتی، عوامل مختلف دست به دست هم می دهند تا در نهایت میزان قیمت ارتودنسی را تعیین کنند. اما این عوامل چه هستند و چگونه می توان قبل از معاینه یک قیمت حدودی برای ارتودنسی دندان ها تعیین کرد؟ از جمله عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– سن و سال بیمار
– شدت خرابی ها و همچنین نامنظمی های دندان
– نوع مشکلات ایجاد شده در دندان
– مدت زمان مورد نیاز برای درمان
– نوع لوازم و تجهیزات استفاده شده برای انجام ارتودنسی
– نوع دکتر دندانپزشک انتخابی
– نوع بیمه درمانی فرد( بیمه تکمیلی هزینه پایین تری دارد)
– میزان قیمت ارز
– موقعیت جغرافیایی که شخص در آن زندگی می کند.
میزان قیمت انواع روش های ارتودنسی دندان
اصلی ترین مورد حائز اهمیت در هزینه ارتودنسی دندان نوع روشی است که برای درمان مورد استفاده قرار می گیرد. البته هر یک از روش ها بستگی به نوع دندان ها و همچنین شدت نامنظمی دندان های وی خواهد داشت. در ادامه می خواهیم هزینه هر یک از روش های مختلف ارتودنسی را به صورت تقریبی بیان کنیم.

هزینه ارتودنسی ثابت

ارتودنسی ثابت با بریس های معمولی به عنوان رایج ترین و ساده ترین روش برای ارتودنسی شناخته می شود. این روش سالیان سال است که بر روی دندان ها در حال اجرا بوده و نتایج موفقیت آمیز بسیاری را نیز به ارمغان آورده است. میزان هزینه های مورد نیاز برای ارتودنسی ثابت مناسب خواهد بود. به گونه ای که هزینه آن به صورت حدودی بین ۴ تا ۵ میلیون تومان تخمین زده می شود و شدت خرابی دندان های فرد تاثیر بسزایی بر میزان هزینه های ارتودنسی می گذارد. توجه داشته باشید که قیمت های ذکر شده تنها برای یک فک هستند و چنانچه تمایل به ارتودنسی هر دو فک داشته باشید باید هزینه ای حدود ۸ الی ۱۰ میلیون تومان را در نظر بگیرید.

آنچه باید درباره ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین بدانید!

هزینه ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی یا نامرئی یکی از روش های نوین ارتودنسی دندان است که به دلیل نامرئی بودن، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این روش نتیجه مطلوبی داشته و به همین دلیل توانسته محبوبیت بسیاری نیز در میان مردم کسب نماید. همانطور که پیداست در این روش ارتودنسی کاری دندان شما قابل تشخیص نخواهد بود و طبیعتا حس اعتماد به نفس خوبی به فرد می دهد. ارتودنسی نامرعی با استفاده از دستگاه های مختلفی انجام می شود و این امر باعث تمایز در هزینه ارتودنسی دندان خواهد شد. براکت های سرامیکی بیشتر از سایر روش های درمانی مورد توجه قرار گرفته اند و هزینه آن برای هر فک حدود ۷ اای ۵/۷ میلیون تومان است‌. به عبارتی هزینه ارتودنسی دندان برای هر دو فک حدود ۱۴ الی ۱۵ میلیون خواهد بود.

هزینه ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون یکی از بهترین روش های ارتودنسی به شمار می رود. این روش هم به مدت زمان کمتری برای درمان نیاز داشته و هم درد کمتری را با آن تجربه خواهید کرد. این روش درمانی به دلیل مزیت های متعدد، در بسیاری از کلینیک های دندانپزشکی اجرا می شود اما هزینه آن بالاتر از سایر روش های ارتودنسی ذکر شده است. به گونه ای که هزینه اجرای آن برای هر فک بین ۱۰ الی ۵/۱۰ میلیون تومان خواهد بود. یعنی هزینه ارتودنسی دندان ها با این روش حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه به دنبال دارد.

هزینه ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی لینگوال یکی دیگر از انواع روش های ارتودنسی دندان است که تفاوت آن در نحوه نصب سیم ها است. در ارتودنسی های معمولی سیم ها و سایر قطعات به بخش جلویی دندان ها متصل می شوند اما در لینگوال این بخش پشتی دندان ها است که محل چسباندن براکت ها و متصل کردن سیم ها خواهد بود. این نوع ارتودنسی به هیچ وجه از روی لبخند شخص قابل تشخیص نخواهد بود و میزان کاری که در این روش بر روی دندان ها انجام می شود زیاد است. البته این روش ارتودنسی دامنه تغییرات قیمت بالایی دارد به گونه ای که آستانه پایین آن ۶ و آستانه بالا ۱۰ میلیون تومان برای هر فک است. این تمایز قیمت به دلیل میزان کاری است که به علت بی نظمی بر روی دندان ها انجام خواهد شد.

ارتودنسی دندان با لیزر

برای کاهش هزینه ارتودنسی دندان چه کنیم؟

بسیاری از مردم مشکل نامنظمی دندان دارند اما جرات انجام ارتودنسی به دلیل هزینه بالا را ندارند. توجه داشته باشید که متاسفانه هیچ راهی برای کاهش دادن میزان هزینه های ارتودنسی وجود ندارد و باید تمامی هزینه ها را پرداخت کنید. برای کاهش دادن میزان هزینه های ارتودنسی می توانید با دندانپزشک خود مشورت کرده و برای انجام ارتودنسی از وی تخفیف دریافت کنید. برخی مراکز دندانپزشکی نیز امکان ارتودنسی دندان با امکان پرداخت اقساطی را فراهم نموده اند.

بهترین مرکز ارتودنسی دندان

مراکز متعددی در سطح کشور اقدام به ارائه خدمات دندانپزشکی نموده اند اما انتخاب بهترین مورد از میان آنها اهمیت بسیار بالایی دارد و تنها در صورتی می توانید بهترین نتیجه را شاهد باشید که از مرکز معتبر دندانپزشکی اقدام کنید. شرکت ما اقدام به ارائه بهترین خدمات با نازلترین میزان هزینه ها نموده و در طول دوره فعالیت خود توانسته رضایت بسیاری را نسبت به خود جلب نماید. همچنین تلاش بر این است که میزان هزینه های کلیه خدمات پزشکی به حداقل برسد و به همین دلیل هزینه ارتودنسی دندان در این مرکز پایین تر و با کیفیت بالاتری در نظر گرفته شده است.

دکتر میلاد افشار جراح دندانپزشک و متخصص ایمپلنت دندان تلفن: ۰۲۱۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان