آبان ۱۳, ۱۴۰۲

ارتودنسی دندان دیمون

فهرست

ارتودنسی دندان دیمون به عنوان یکی از بهترین روش های زیبایی دندان به شمار می رود که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته و از این رو در مراکز متعدد دندانپزشکی شاهد ارائه آن هستیم.

 ارتودنسی دیمون تفاوت چندانی با ارتودنسی ثابت نخواهد داشت و بریس هایی مشابه با ارتودنسی دندان ثابت دارد اما نتیجه آن سریعتر قابل مشاهده خواهد بود. در حالت کلی این روش برای افرادی مناسب است که می خواهند در مدت زمان کوتاهی تمامی به هم ریختگی های دندان خود را رفع کنند. ارتودنسی دندان برای تمامی دندان ها مفید خواهد بود به گونه ای که هم دندان های کج و هم دندان های فاصله دار با استفاده از ارتودنسی در سر جای خود قرار خواهند گرفت. البته این روش نیز باید ها و نبایدهایی دارد و باید مواردی توسط دندانپزشک رعایت شود تا دندان ها بهترین فرم را پیدا کرده و امکان خم شدن دوباره در آنها وجود نداشته باشد. ارتودنسی دندان دیمون با ویژگی ها و مزیت های منحصر به فردی که دارد از جمله بهترین انتخاب ها برای بهبود وضعیت دندان هایتان خواهد بود. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

ارتودنسی دندان دیمون چیست؟

قبل از هرگونه اطلاعاتی در رابطه با ارتودنسی دندان دیمون باید بدانید که ارتودنسی چه مزیت هایی دارد؟ ارتودنسی دندان یکی از بهترین روش ها برای اصلاح دائمی طرح لبخند به شمار می رود و با استفاده از آن دندان هایی صاف و بدون هیچگونه خمیدگی و فاصله خواهید داشت. ارتودنسی انواع مختلفی دارد و هر یک از انواع آن روش اجرایی متفاوت با یکدیگر خواهند داشت و ارتودنسی دیمون یکی از بهترین ها برای تنظیم دندان هایتان است. بسیاری فکر می کنند که ارتودنسی دیمون از زمره ارتودنسی های متحرک است اما دیمون از جمله ارتودنسی های ثابت به شمار می رود. تفاوت این روش ارتودنسی در براکت های آن است چرا که این براکت ها قابلیت خود تنظیمی خاصی دارند. براکت های دیمون دقیقا همان جایی نصب می شوند که براکت های ثابت نصب می شدند و ظاهر آنها شبیه به هم است. این نوع براکت ها قابلیت باز و بسته شدن خودکار داشته و با حرکت گهواره ای باعث زودتر نتیجه گرفتن خواهند شد.

تفاوت ارتودنسی دیمون با معمولی

ارتودنسی دندان دیمون یک ویژگی خاص در براکت های خود دارد که آن را با سایر روش های ارتودنسی متمایز کرده است. براکت های ارتودنسی معمولی پس از نصب بر روی دندان ها باید به صورت منظم سفت و تنظیم شوند اما براکت های دیمون ساختاری کشویی دارند و این امر باعث شده که با منظم شدن و حرکت دندان ها، سیم هایی که به صورت کشویی به براکت ها متصل شده اند نیز حرکت کنند. این قابلیت در بریس های دیمون باعث شده که هم ظاهر مناسب تر و هم راحتی بیشتری در این روش داشته باشید. براکت های دیمون در ۳ نوع: فلزی، رنگی و شفاف ارائه شده اند که می توانید هریک از آنها را برای صاف کردن دندان های خود انتخاب نمایید. براکت های شفاف و همرنگ با دندان از جمله محبوب ترین های این مدل شناخته می شوند که به دلیل عدم تشخیص، از جمله روش های ارتودنسی نامرئی دندان نیز به شمار می روند.

ارتودنسی دیمون و ناراحتی کمتر

بی شک یکی از اصلی ترین دلایلی که باعث محبوبیت روش ارتودنسی دیمون شده است ناراحتی کمتر آن نسبت به سایر روش های ارتودنسی است. در ارتودنسی دیمون از سیم مخصوص استفاده می شود و به همین دلیل ناراحتی کمتری به دنبال خواهد داشت. تصور کنید که ارتودنسی ثابت در هنگام تنظیم براکت ها چقدر اذیت دارد؟ پس از حرکت دندان ها با تنظیم کردن براکت فشار بیشتری بر آنها وارد خواهد شد تا پس از گذشت مدتی برای مراجعه بعدی دندان ها رفته رفته صاف تر شوند. اما در ارتودنسی دندان دیمون به دلیل قابلیت خودتنظیمی، براکت ها به صورت تدریجی دندان ها را تحت فشار قرار می دهند تا در نهایت به شکل مطلوب برسند. به همین دلیل روش دیمون به نیروی کمتری نسبت به ارتودنسی های معمولی استفاده می کند و به همین دلیل از آسیب دیدن دندان ها و همچنین درد جلوگیری خواهد کرد.

دلیل درمان سریع ارتودنسی دندان دیمون

ارتودنسی دندان دیمون هیچ سحر و جادویی در عملکرد خود ندارد و تنها با قابلیت های منحصر به فردی که دارد باعث صاف شدن سریع دندان های فک خواهد شد. در روش ارتودنسی ثابت شاهد التهاب و درد بیشتری هستیم اما ارتودنسی دیمون التهاب بسیار کمتری خواهد داشت و به همین دلیل در قرار ملاقات نیز شاهد کاهش چشمگیری هستیم. انتخاب بریس های ارتودنسی دیمون باعث کاهش مدت زمان درمان تا ۶ ماه خواهد شد. براکت های دیمون نوعی قابلیت اتصال به خود دارند به گونه ای که طراحی خاص به آنها این اجازه را داده تا بدون سخت افزارهای خاص خود را در سر جای خود نگاه دارند. این براکت ها به دلیل صاف و نرم تر بودن نسبت به سایر براکت ها، امکان آسیب رسیدن به دندان و دهان فرد را نیز کاهش خواهند داد و با یک فشار تدریجی و ملایم دندان ها را به سر جای مناسب خود خواهند کشید.

 

مزیت های ارتودنسی دندان دیمون

ارتودنسی دیمون در مقایسه با ارتودنسی ثابت مزیت های بسیاری خواهد داشت و تمامی این مزیت ها دست به دست هم داده اند تا این روش درمانی را به یکی از محبوب ترین های ارتودنسی بدل سازند. در ادامه به بررسی اصلی ترین مزایای ارتودنسی دندان دیمون پرداخته ایم:

ظاهری بهتر دارند

بی شک نگه داشتن براکت ها و سیم های متصل به آن برای مدت حدود ۱ الی ۲ سال زیبایی لبخند فرد را تهدید می کند و حتی برخی افراد به دلیل ظاهر نامناسبی که سیم ها و اتصالات ارتودنسی به دندان می بخشید از انجام آن خودداری می کردند. ارتودنسی دیمون نوع شفاف نیز دارد که با انتخاب آن می توانید ظاهری جذاب به دندان های خود بخشیده و زیبایی لبخند مناسبی نیز داشته باشید.

سریع بودن

بالا بودن سرعت عملکرد ارتودنسی دیمون اصلی ترین مزیت آن به شمار می رود. این روش درمانی به دلیل قابلیت خاص براکت هایش در مدت زمان بسیار کوتاه تری خواهد توانست دندان هایتان را به شکل مورد نظرتان درآورد.

کاهش میزان خطرات

در ارتودنسی ثابت امکان شکستن دندان و همچنین آسیب دیدن لثه نیز وجود داشت چرا که هم ظاهری زمخت داشته و هم اتصالات آن ریز در نظر گرفته نشده اند. اتصالات ارتودنسی دیمون هم صاف تر بوده و هم اندازه کوچکتری دارند و به همین دلیل امکان آسیب رساندن به بخش های مختلف دهان کاهش پیدا خواهد کرد.

کاهش قرار ملاقات

در ارتودنسی ثابت باید برای تنظیم براکت ها به صورت مرتب به دندانپزشک مراجعه می شد که طبیعتا نارضایتی های بسیاری را به دنبال داشت. روش دیمون تنها به چند قرار ملاقات در طول دوره درمان نیاز دارد و به دلیل قابلیت های خاص اتصالات آن دندان ها به صورت تدریجی تحت فشار قرار گرفته و ظاهر خود را خواهند آراست.

از بین بردن فاصله دندان با ارتودنسی

بهترین سن ارتودنسی دندان

بیماران مبتلا به مشکلات ارتودنسی در هر سنی می‌توانند درمان کنند. شاید این سوال برایتان پیش بیاید که ارتودنسی دندان تا چند سالگی جواب میدهد؟ زمان مناسب برای جایگذاری سیم دندان بین 10 تا 14 سالگی است که سر و دهان هنوز در حال رشد بوده و دندان‌ها بهتر صاف می‌شوند. هرچند از آنجا که هر تنظیمی در ظاهر صورت در طی این سنین می‌توان آسیب رسان باشد. پس والدین قبل از درمان باید این مسئله را با فرزندشان مطرح کنند. ارتودنسی فقط برای بچه‌ها نیست و بزرگسالان هم برای بر طرف کردن مشکلات سحطی و بهبود لبخندشان می‌توانند درمان کنند.

فشار کمتر دارند

طبیعتا در ارتودنسی ثابت در هر بار قرار ملاقات نیاز به اعمال فشار زیاد خواهد بود چرا که تا زمان قرار ملاقات بعدی دندان ها حالت بهتری پیدا کنند اما این روش به دلیل فشار تدریجی درد کمتری خواهند داشت.

معایب ارتودنسی دندان دیمون

ارتودنسی دندان دیمون نیز مانند سایر روش های درمانی معایبی نیز خواهد داشت. اصلی ترین معایب این روش از قرار زیر است:

  •   هزینه هایی بالاتر از ارتودنسی معمولی دارد. البته این روش ارتودنسی به دلیل مزیت های متعدد به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای شما شناخته می شود.
  •   با اینکه براکت های شفاف باعث نامرئی شدن آنها شده اند اما باز هم به دلیل اتصال سیم به براکت ها به خوبی می توان ارتودنسی را تشخیص داد.
  •   این روش ارتودنسی نیز نیاز به حدود ۱ الی ۲ سال زمان خواهد داشت.

مرکز ارتودنسی معتبر

بی شک همه به دنبال کیفیت هستند و یکی از اصلی ترین مواردی که بر روی کیفیت ارتودنسی تاثیر خواهد گذاشت مرکزی است که برای انجام ارتودنسی انتخاب کرده اید. مراکز دندانپزشکی متعددی در هر یک از شهر های کشور فعالیت می کنند اما تعداد انگشت شماری هستند که بهترین عملکرد را خواهند داشت. شرکت ما یکی از مراکز معتبر در انجام هرگونه عمل ترمیمی و زیبایی دندان است که در طول دوره فعالیت خود به دلیل کیفیت بالای خدمات خود توانسته نظر بسیاری را نسبت به خود جلب نماید. ارتودنسی دندان دیمون در این مرکز از جمله خاص ترین ها بوده و به راحتی می توانید از دندانپزشک درخواست انجام این نوع ارتودنسی را داشته باشید.

دکتر میلاد افشار
دندانپزشک جراح و متخصص ایمپلنت
تلفن: ۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان