آبان ۲۰, ۱۴۰۲

چگونه دندان های خود را با ونیر کامپوزیت باکیفیت ترمیم کنیم؟

فهرست

در دنیای امروزی توجه افراد به زیبایی بسیاری افزایش پیدا کرده است و همگان به دنبال راه هایی هستند که زیبایی خود را به حداکثر برسانند. لبخند و دندان های فرد یکی از مهمترین موارد تاثیرگذار بر زیبایی وی به شمار می رود اما متاسفانه بسیاری از مردم از داشتن دندان های صاف و زیبا محروم هستند. روش های مختلفی برای زیبایی بخشیدن به دندان ها وجود دارند که هریک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و می توانید بهترین مورد را متناسب با خواسته خود برای ترمیم دندان ها انتخاب نمایید. ونیر کامپوزیت یکی از بهترین ها برای ترمیم دندان ها است که می تواند مشکلات دندان های شما را به صورت چشمگیری برطرف نماید. این روش هم برای زیبایی فرد تاثیر داشته و هم باعث ترمیم محل آسیب دیده خواهد شد. از این رو میزان تقاضا برای انجام آن بسیار بالا بوده و افراد بسیاری با استفاده از ونیر کامپوزیت دندان های خود را ترمیم می کنند. در ادامه توضیحات کامل تری در این رابطه ارائه نموده ایم:

ترمیم دندان ها با ونیر کامپوزیت

بی شک همگان به دنبال راه هایی هستند تا بتوانند با بهترین و باکیفیت ترین ها مشکلات دندانی خود را برطرف سازند. کامپوزیت به دلیل سادگی در اجرا و همچنین مقاومت بالا، محبوبیت بسیاری کسب نموده است اما آیا تمامی انواع و مراکز خدمات کامپوزیت مناسب هستند؟ چنانچه به دنبال راه هایی برای ترمیم دندان با کامپوزیت با کیفیت هستید بهتر است مراکز معتبر را برای انجام کامپوزیت دندان انتخاب نمایید تا هیچ گونه نگرانی از نحوه انجام کامپوزیت نداشته باشید. لازم به ذکر است که ونیر کامپوزیت بر روی بخش های خراب شده دندان اضافه خواهد شد و به دلیل همرنگ بودن با دندان ها قابل تشخیص نیست. کامپوزیت ها نمونه های مختلفی دارند و بهترین نوع از میان آنها هم مقاومت بیشتری داشته و هم زیبایی منحصر به فردی را از آنها شاهد خواهیم بود. تمامی این موارد دست به دست هم داده اند تا شما را مجاب به انتخاب کامپوزیت با کیفیت کنند.

کامپوزیت چیست؟

شاید بسیاری هنوز با مفهوم کامپوزیت آشنایی نداشته باشند. کامپوزیت به عنوان یکی از بهترین روش های ترمیمی دندان شناخته می شود که با استفاده از آن می توان بخش های آسیب دیده دندان را به صورت کامل پوشش داد. کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از آن می توانید چهره ای زیبا برای خود به ارمغان آورید. داشتن دندان های صاف و بدون ایراد خواسته هر فردی است که کامپوزیت این رویا را به واقعیت تبدیل خواهد کرد. کامپوزیت دندان معمولا از جنس کامپوزیت ونیر است که به صورت همرنگ با دندان های شخص ساخته می شود و به دلیل وجود تنوع زیاد در رنگ کامپوزیت امکان انتخاب رنگ دقیق دندان وجود خواهد داشت. پس از انجام کامپوزیت امکان تشخیص آن با سایر دندان های طبیعی نیز وجود ندارد. کامپوزیت در ابتدا یک ماده شبیه به خمیر است که با فشار بر روی بخش مورد نظر قرار گرفته و می توان به مدت قابل ملاحظه ای از آن استفاده کرد.

کاربرد کامپوزیت دندان چیست؟

کاربرد کامپوزیت دندان بسیار گسترده است و علاوه بر اینکه زیبایی دندان های شما را تضمین می کند از جنبه های دیگری نیز حائز اهمیت خواهد بود. مهمترین کاربردهای کامپوزیت دندان مربوط به: بدفرمی، نامنظمی، زردی، لب پریدگی و فاصله های دندانی می شود. با استفاده از کامپوزیت دندان می توان تمامی این مشکلات را برطرف نمود و همین امر یکی از دلایلی است که سبب محبوبیت آن شده است. پوسیدگی دندان یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای همگان به وجود آید و زمانی که دندانپزشک این پوسیدگی ها را برمی دارد با استفاده از ونیر کامپوزیت فضای خالی را پر خواهد کرد. امکان انتخاب رنگ مناسب نیز وجود دارد. ونیر کامپوزیت معمولا برای دندان های جلویی فرد مورد استفاده قرار می گیرد و باید بدانید که در برخی مواقع ممکن است دندان هایی به ظاهر زیبا داشته باشید اما می توانید با استفاده از کامپوزیت ونیر اقدام به تغییر رنگ دندان های خود کنید.
برخی از افراد لثه هایی بلند با دندان هایی کوتاه دارند و به همین دلیل لبخند زیبایی را در آنها شاهد نیستیم اما ونیر کامپوزیت بهترین انتخاب برای رفع این مشکل است. البته این مشکل زمانی قابل حل است که مشکل لبخند لثه ای به دلیل دندان و لثه باشد.

 

قیمت ونیر کامپوزیت

یکی از مهمترین مواردی که قبل از انجام کامپوزیت دندان باید مورد توجه قرار گیرد میزان قیمت کامپوزیت است. قیمت ونیر کامپوزیت به موارد مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل نمی توان رقم ثابتی برای آن در نظر گرفت. یکی از مهمترین موارد تاثیرگذار بر میزان قیمت ونیر کامپوزیت میزان کاری است که بر روی دندان های فرد انجام خواهد شد. نوع کامپوزیتی که برای انجام کامپوزیت دندان خود انتخاب می کنید نیز تاثیر بسزایی بر میزان قیمت خواهد داشت. کامپوزیت های باکیفیت معمولا قیمت بالاتری دارند اما شاهد کامپوزیت های با کیفیت پایین نیز هستیم که میزان قیمت پایین تری نسبت به سایر انواع کامپوزیت ها دارند. توجه داشته باشید که در تمامی اوقات اینگونه نیست و بالا بودن قیمت همیشه دلیلی بر باکیفیت بودن کامپوزیت نخواهد بود و حتما باید قبل از انجام کامپوزیت پرس و جو کرده و مناسب ترین مورد را انتخاب کنید.

اگر دندان های شما فاصله دارند، یک تصویر از دندان های خود برای دکتر بفرستید و بهترین روش بستن فاصله بین دندان ها را از ایشان جویا شوید.

این مطلب را نیز بخوانید: مزیت های ارتودنسی دندان

مزایای انتخاب کامپوزیت با کیفیت

انتخاب کامپوزیت با کیفیت مزیت های بسیاری خواهد داشت و پیشنهاد می کنیم که حتما باکیفیت ترین ونیر کامپوزیت را برای خود انتخاب نمایید. یکی از اصلی ترین مزیت های کامپوزیت با کیفیت، دوام بالای آن است به گونه ای که کامپوزیت های باکیفیت مقاومت بیشتری داشته و می توان به مدت طولانی تری از آنها استفاده نمود. ظاهر کامپوزیت های باکیفیت نیز شفاف تر بوده و به دلیل ریزدانه بودن آن به مانند شیشه ای صاف و بدون ایراد به نظر خواهند آمد. تغییر رنگ دندان یکی از مواردی است که ذهن بسیاری را مشغول خود ساخته اما ونیر کامپوزیت این مشکل را به کل حل کرده است. البته کامپوزیت به صورت دائمی امکان مقاومت در برابر تغییر رنگ را ندارد اما در صورتی که از کامپوزیت باکیفیت استفاده کرده و مراقبت های لازم را به انجام برسانید خواهید توانست به مدت طولانی تری از دندان های کامپوزیت شده خود استفاده کنید. استفاده کمتر از نوشابه، قهوه، سیگار، قلیان و… از جمله راه های مراقبت از دندان های کامپوزیت شده و طبیعی است.

ونیر کامپوزیت چه تفاوتی با کامپوزیت دارد؟

بسیاری این سوال را دارند که ونیر کامپوزیت ها چه تفاوتی با کامپوزیت دارند؟ ونیر کامپوزیت برای پر کردن فواصل میان دندان ها و یا درمان شکستگی های دندان مورد استفاده قرار می گیرد و معمولا دندان های جلو هدف اجرای آن هستند. ونیر کامپوزیت های رنگ طبیعی تری نسبت به کامپوزیت های معمولی دارند و به همین دلیل معمولا برای ترمیم دندان های جلویی از این نوع کامپوزیت استفاده می شود. ونیر کامپوزیت ها علاوه بر این مورد دارای مزیت های دیگری نیز هستند و نه تنها کلیه کارهای کامپوزیت معمولی توسط آن قابل اجرا است در بسیاری از موارد نیز برتری های بسیاری نسبت به کامپوزیت های معمولی دارند. شرکت ما بهترین خدمات ونیر کامپوزیت را ارائه نموده و با پیشرفته ترین دستگاه ها کار خود را انجام می دهد و به همین دلیل می توانید بهترین کیفیت را از آن شاهد باشید.

انواع روکش دندان از سلامتی تا زیبایی

انتخاب مرکز معتبر برای انجام ونیر کامپوزیت

یکی از مهمترین مواردی که بر کیفیت کار کامپوزیت تاثیر می گذارد مرکزی است که برای انجام کامپوزیت انتخاب کرده اید. به دلیل محبوبیت بسیاری این روش ترمیمی دندان، مراکز متعددی اقدام به ارائه خدمات کامپوزیت نموده اند که هریک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و می توانید مناسب ترین مورد را از میان آنها انتخاب نمایید. برای انتخاب مرکز معتبر می توانید به نظرات کاربران و همچنین تجربه کاری مجموعه توجه داشته باشید.

دکتر میلاد افشار
دندانپزشک جراح و متخصص ایمپلنت
تلفن: ۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان