آبان ۷, ۱۴۰۲

ونیر کامپوزیت دندان های کج

فهرست

دندان های کج یکی از اصلی ترین معضل هایی هستند که ممکن است برای هر شخصی پیش آید. کج بودن دندان ها دلایل مختلفی دارند که برخی از این دلایل مادرزادی و برخی به دلایل متعدد دیگر به وجود آمده اند. رفع کج بودن دندان ها طبیعتا زیبایی لبخند شما را تضمین خواهد کرد و دندان های صاف بهترین جلوه را داشته و چهره شما را به کل تغییر خواهند داد. ونیر کامپوزیت دندان های کج یکی از بهترین روش ها برای دستیابی به دندان های صاف و بدون عیب به شمار می رود که به همین دلیل محبوبیت بسیاری در میان مردم پیدا کرده است. کامپوزیت دندان یکی از روش هایی است که دندانپزشکان به دلایل مختلف بر روی دندان های فرد اجرا می کنند و یکی از اصلی ترین این دلایل مربوط به دندان های کج می شود. البته قبل از انجام ونیر کامپوزیت دندان های کج باید با مواردی آشنایی داشته باشید تا در طول درمان دچار هیچ گونه مشکلی نشده و اطلاعات کافی درباره نحوه نگهداری از دندان ها داشته باشید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

ونیر کامپوزیت دندان های کج

حتما تا حالا لبخند بسیاری از دوستان و آشنایان خود را دیده اید و طبیعتا در صورتی که فرد دندان هایی صاف و سفید داشته باشد زیبایی خاص تری خواهد داشت. دندان های کج زیبایی چهره شما را تهدید می کند و برای رفع این مشکل راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت که می توانید بهترین روش را برای رفع کجی دندان های خود انتخاب کنید. ونیر کامپوزیت دندان های کج از جمله بهترین روش های دستیابی به دندان های صاف و بدون نقص است که می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن شما را با دندان های صاف متعجب کند. توجه داشته باشید که ونیر کامپوزیت ها قابلیت انتخاب رنگ دارند و از این رو خواهید توانست رنگ متناسب با سایر دندان های خود را برای اجرا انتخاب کنید. دندانپزشک پس از معاینه دندان های شما به خوبی تشخیص می دهد که چه روشی برای اصلاح دندان ها مناسب تر است. ونیر کامپوزیت قابلیت اجرا به صورت تکی و همچنین چند عددی را خواهد داشت.

ونیر کامپوزیت یا ارتودنسی برای دندان های کج؟

یکی از سوالات رایجی که برای بسیاری ممکن است پیش آید مقایسه ارتودنسی و ونیر کامپوزیت می باشد. شاید شما هم یکی از افرادی باشید که نمی دانید ونیر کامپوزیت مناسب تر است یا ارتودنسی؟ هریک از این روش ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که با انتخاب هر یک به زیبایی مد نظر خود از دندان های خود دست پیدا خواهید کرد. اما ارتودنسی و ونیر کامپوزیت تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند. ارتودنسی به مدت زمان بیشتری برای درمان نیاز دارد اما ونیر کامپوزیت را می توان حتی در طول یک جلسه نیز به انجام رساند. اگر بخواهیم دقیق تر این دو روش درمانی دندان را مورد بررسی قرار دهیم باید گفت: ارتودنسی توانایی رفع بدترین کج شدگی های دندانی را خواهد داشت و با استفاده از آن می توانید بسیاری از مشکلات دندان ها را برطرف سازید اما ونیر کامپوزیت تنها می تواند برخی از مشکلات خفیف دندان را برطرف سازد. کج شدگی هایی که با ونیر کامپوزیت قابل رفع هستند جزئی بوده و می توان به راحتی آنها را به دندان هایی صاف تبدیل کرد.

مزیت های ونیر کامپوزیت دندان های کج

انجام ونیر کامپوزیت برای دندان های کج مزیت های بسیاری برایتان خواهد داشت که از جمله مهمترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– ونیر کامپوزیت در مقایسه با ارتودنسی میزان هزینه پایین تری برای اجرا نیاز خواهد داشت.
– امکان انتخاب رنگ متناسب با دندان ها وجود داشته و می توانید علاوه بر صاف کردن دندان ها رنگ آنها را نیز تغییر دهید.
– قابل اجرا بر روی انواع اقسام دندان ها است
– مدت زمان کوتاهی برای انجام ونیر کامپوزیت مورد نیاز است و می توانید تنها طی 2 جلسه دندان هایی صاف داشته باشید.
– ونیر کامپوزیت امکان رفع مشکلات دیگری مانند شکستگی و یا لب پریدگی دندان ها را نیز دارد.
– ونیر کامپوزیت می تواند تمامی دندان های کج شما را صاف کرده و زیبایی لبخند باورنکردنی را برایتان به ارمغان آورد.

در چه مواقعی از کامپوزیت برای دندان های کج استفاده کنیم؟

کامپوزیت برای دندان های کج زمانی بهترین انتخاب است که میزان کج شدگی دندان ها جزئی باشد. در صورتی که دندان هایتان کج شدگی های زیادی دارند انجام کامپوزیت بر روی آنها کار معقولی نخواهد بود چرا که در این صورت به تراش بیشتری نیاز است و در برخی مواقع حتی امکان اجرای آن وجود ندارد. علاوه بر ونیر کامپوزیت از لمینت دندان نیز می توان برای درمانی کجی دندان ها استفاده نمود که البته هر یک از این روش ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و قبل از اجرا باید با ویژگی های هریک به خوبی آشنا شوید. یکی از اصلی ترین تمایزات این دو روش مربوط به مدت زمان ماندگاری آنها است. یکی از معایب ونیر کامپوزیت در مقایسه با لمینت به مدت زمان ماندگاری آنها بر میگردد چرا که کامپوزیت توانایی رقابت از این نظر با لمینت را نخواهد داشت. اما کامپوزیت دندان روشی کم تهاجمی تر بوده و می توان بدون آسیب به مینای دندان آن را اجرا کرد.

اگر دندان های شما فاصله دارند، یک تصویر از دندان های خود برای دکتر بفرستید و بهترین روش بستن فاصله بین دندان ها را از ایشان جویا شوید.

این مطلب را نیز بخوانید: مزیت های ارتودنسی دندان

ونیر کامپوزیت در چه مواقعی به کار می رود؟

ونیر کامپوزیت تنها برای رفع کجی دندان ها استفاده نمی شود و کارایی های متعدد دیگری نیز دارد که سبب محبوبیت هرچه تمام تر آن شده است. از جمله مهمترین کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– دندان های تغییر رنگ داده: یکی از اصلی ترین مواقع استفاده از ونیر کامپوزیت زمانی است که دندان های فرد تغییر رنگ داده باشند. هنگامی که لکه هایی بر روی دندان ها ایجاد شده و یا کل بخش های دندان دچار تغییر رنگ شده باشند کامپوزیت به خوبی خواهد توانست رنگ دلخواه شما را بر روی دندان هایتان بیاورد.
– فاصله بین دندان ها: فاصله میان دندان ها یکی از دیگر معضلات رایج است که ونیر کامپوزیت توانایی بستن فاصله های میان دندان را خواهد داشت. کامپوزیت دندان های جلو فرد را می توان تنها در یک جلسه انجام داد و شما را از شر فاصله میان دندان ها رها کرد.
– دندان های آسیب دیده: دندان ها ممکن است به دلایل مختلف دچار آسیب شده باشند. شکستگی و سایش از جمله رایج ترین آسیب های دندانی به شمار می رود که ونیر کامپوزیت یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای رفع این مشکلات است.

طول عمر ونیر کامپوزیت

از دیگر مواردی که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده مدت زمان ماندگاری ونیر کامپوزیت است. در حالت کلی نمی توان مدت زمان دقیقی را برای ماندگاری ونیر کامپوزیت ها در نظر گرفت چرا که عوامل متعددی دست به دست هم می دهند تا در نهایت میزان ماندگاری ونیر کامپوزیت ها را تعیین کنند. مراقبت های بعد از ونیر کامپوزیت نقش اصلی را در طول عمر کامپوزیت ایفا می کند و چنانچه بتوانید به بهترین شکل ممکن است دندان های خود مراقبت کنید طبیعتا ماندگاری بیشتری را نیز از آنها شاهد خواهید بود. در کل میزان مدت ماندگاری ونیر کامپوزیت ها بین 5 الی 7 سال خواهد بود.

انواع روکش دندان از سلامتی تا زیبایی

قیمت ونیر کامپوزیت برای دندان های کج

میزان قیمت ونیر کامپوزیت دندان های کج به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این موارد نوع کامپوزیت بکار رفته در آن است چرا که کامپوزیت های باکیفیت تر قطعا میزان قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع کامپوزیت ها خواهند داشت. نوع دندانپزشک انتخابی شما نیز تاثیر بسزایی در میزان قیمت خواهد گذاشت و باید در انتخاب آن نهایت دقت را داشته باشید. مرکزی که برای انجام ونیر کامپوزیت انتخاب کرده اید نیز از دیگر عوامل است و شرکت ما به منظور جلب رضایت مشتریان خود اقدام به ارائه بهترین خدمات با نازلترین میزان قیمت ها نموده است.

ونیر کامپوزیت دندان را به چه کسی بسپاریم؟

انتخاب مرکز دندانپزشکی از اهمیت ویژه ای در نتیجه گیری شما برخوردار خواهد بود و چنانچه بهترین مرکز ارائه دهنده خدمات دندانپزشکی را انتخاب کرده باشید خیالتان از تمامی جوانب آسوده خواهد بود. به دلیل استقبال عظیم مردم از ونیر کامپوزیت مراکز متعددی اقدام به ارائه این خدمات نموده اند که شرکت ما یکی از بهترین ها از این میان است. شرکت ما به دلیل تجربه ای که در امورات دندانپزشکی دارد توانایی ارائه بهترین و باکیفیت ترین خدمات را داشته و دندان هایی سالم را برایتان به ارمغان خواهد آورد. کارشناسان شرکت ما نیز به صورت 24 ساعته آماده ارائه راهنمایی های مورد نیاز شما هستند.

دکتر میلاد افشار
دندانپزشک جراح و متخصص ایمپلنت
تلفن: ۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان