آذر ۱۲, ۱۴۰۲

مقایسه ونیر کامپوزیت با بلچینگ و لمینت

فهرست

زیبایی چهره برای همگان حائز اهمیت است و طبیعتا هر فردی در صدد داشته چهره ای جذاب و بدون ایراد تلاش می کند. صورت اصلی ترین بخش تاثیرگذار بر جذابیت فرد به شمار می رود و بخش دهان فرد از اهمیت ویژه ای در چهره فرد برخوردار است. داشتن دندان هایی سالم و صاف آرزوی همگان است و برای دستیابی به دندان هایی سالم و بدون نقص راه های مختلفی پیش رو خواهید داشت که هر یک از این روش ها ویژگی های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند. ونیر کامپوزیت، بلیچینگ، لمینت، ارتودنسی و… از جمله بهترین روش های زیبایی دندان ها به شمار می روند. مقایسه ونیر کامپوزیت با بلیچینگ و لمینت باعث بهترین انتخاب برای انجام امورات زیبایی دندان ها خواهد شد و از این رو بهتر است با هریک از این روش های دندانپزشکی آشنا شوید تا بهترین مورد را برای انجام امورات دندانپزشکی خود انتخاب کنید. در این مطلب می خواهیم اطلاعات کاملی در رابطه با ونیر کامپوزیت و مزایا و معایب آن نسبت به سایر روش های دندانپزشکی به دست آوریم. در ادامه با ما باشید:

مقایسه ونیر کامپوزیت با بلیچینگ و لمینت

هریک از روش های دندانپزشکی ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و در مواقع خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. به همین دلیل بهتر است با ویژگی های هریک از آنها آشنایی داشته باشید تا بهترین مورد را برای ترمیم و زیبایی دندان های خود انتخاب نمایید. ونیر کامپوزیت برای اصلاح بسیاری از مشکلات دندانی بکار می رود البته معمولا در مواقعی کاربرد دارد که میزان آسیب پایین باشد. بلیچینگ نیز یکی از پرکاربردترین ها در دندانپزشکی است که به کمک آن می توانید دندان هایی روشن و پولیش کاری شده داشته باشید. البته بلیچینگ ویژگی های ونیر کامپوزیت را نخواهد داشت. مقایسه ونیر کامپوزیت با بلیچینگ به شما کمک می کند تا بتوانید متناسب با نوع کارایی اقدام به انتخاب بهترین مورد نمایید. توجه داشته باشید که هر یک از این روش ها میزان قیمت متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته و به مدت زمان متفاوتی نیز نیاز خواهند داشت.

ونیر کامپوزیت چیست؟

قبل از هرگونه اقدامی باید با خود ونیر کامپوزیت آشنا شوید. ونیر کامپوزیت یکی از رایج ترین های دندانپزشکی است که با استفاده از آن می توانید بسیاری از دندان های مشکل یافته خود را ترمیم کرده و به زیبایی ایده آل خود برسانید. شکستگی دندان، لب پریدگی، تغییر رنگ، کج شدگی و… از جمله مهمترین آسیب هایی هستند که ممکن است دندان های شما دیده باشند و ونیر کامپوزیت به بهترین شکل ممکن توانایی برطرف کردن این مشکلات را دارد. در حالت کلی ونیر کامپوزیت به لایه های نازک کامپوزیتی گفته می شود که با استفاده از چسب های مخصوص بر روی دندان های شما قرار گرفته و عیوب آن را پشت پرده نگاه خواهد داشت. امکان انتخاب رنگ نیز در این نوع وجود داشته و می توانید مناسب ترین رنگ را متناسب با رنگ سایر دندان های خود برگزینید. ونیر کامپوزیت امکان اجرا بر روی تک دندان و همچنین چند دندان را دارد و از این رو دندانپزشک پس از معاینه دندان هایتان مناسب ترین مدل را معرفی خواهد کرد.

بلیچینگ و لمینت چیست؟

بلیچینگ و لمینت از دیگر روش های محبوب دندانپزشکی است که هردو این روش ها به منظور زیبایی دندان ها اعمال خواهند شد. بلیچینگ دندان تغییر خاصی در ساختار دندان های فرد ایجاد نخواهد کرد و به نوعی می توان آن را پولیش دندان معرفی کرد. پس از اینکه بلیچینگ بر روی دندان هایتان انجام شد به عبارتی یک لایه نازک از روی دندان های فرد برداشته شده و در نتیجه رنگ طبیعی دندان بیرون خواهد آمد. این روش وقت بسیار کمتری نیاز داشته و می توان کلیه دندان ها را بلیچینگ کرد. لمینت ساختاری مشابه با ونیر کامپوزیت دارد و در مقایسه ونیر کامپوزیت با بلیچینگ و لمینت باید به صورت ذره بینی دنبال تفاوت باشیم. لمینت به دو نوع کامپوزیتی و سرامیکی دسته بندی می شود که نوع سرامیکی آن محبوبیت و ماندگاری بیشتری دارد. لمینت دندان نیز به بهترین شکل ممکن عیوب دندانی شما را برطرف خواهد کرد و از این رو محبوبیت بسیاری داشته و بسیاری از مردم این روش را برای ترمیم و زیبایی دندان های خود انتخاب می کنند.

موارد استفاده از ونیر کامپوریت، بلیچینگ و لمینت

امروزه به دلایل مختلفی امکان تغییر رنگ در دندان ها وجود دارد و چونکه مراقبت های لازم از دندان ها معمولا انجام نمی شود درصد تغییر رنگ در آنها نیز بالاتر خواهد رفت. هر3 روش معرفی شده باعث رفع رنگ پریدگی های دندان خواهند شد و انتخاب هریک از این روش ها بستگی به تصمیم دندانپزشک و خود شما خواهد داشت. لمینت، ونیر کامپوزیت و بلیچینگ از جمله روش هایی هستند که زیبایی لبخند بسیار زیبایی را به شما هدیه خواهند کرد اما متاسفانه به دلیل عدم آگاهی کامل از این روش های دندانپزشکی بسیاری در انتخاب روش مورد نظر سردرگم هستند. برای بدست آوردن لبخند هالیوودی و زیبایی بخشیدن به آنها ابتدا باید در انتخاب دندانپزشک معالج خود دقت داشته باشید چرا که طبیعتا هریک از دندانپزشکان به دلیل تجربه و آموزش های متفاوت خدمات منحصر به فرد خود را ارائه خواهند کرد.

اگر دندان های شما فاصله دارند، یک تصویر از دندان های خود برای دکتر بفرستید و بهترین روش بستن فاصله بین دندان ها را از ایشان جویا شوید.

این مطلب را نیز بخوانید: مزیت های ارتودنسی دندان

بررسی تفاوت بلیچینگ دندان و ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت تنها برای رفع کجی دندان ها استفاده نمی شود و کارایی های متعدد دیگری نیز دارد که سبب محبوبیت هرچه تمام تر آن شده است. از جمله مهمترین کاربردهای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– دندان های تغییر رنگ داده: یکی از اصلی ترین مواقع استفاده از ونیر کامپوزیت زمانی است که دندان های فرد تغییر رنگ داده باشند. هنگامی که لکه هایی بر روی دندان ها ایجاد شده و یا کل بخش های دندان دچار تغییر رنگ شده باشند کامپوزیت به خوبی خواهد توانست رنگ دلخواه شما را بر روی دندان هایتان بیاورد.
– فاصله بین دندان ها: فاصله میان دندان ها یکی از دیگر معضلات رایج است که ونیر کامپوزیت توانایی بستن فاصله های میان دندان را خواهد داشت. کامپوزیت دندان های جلو فرد را می توان تنها در یک جلسه انجام داد و شما را از شر فاصله میان دندان ها رها کرد.
– دندان های آسیب دیده: دندان ها ممکن است به دلایل مختلف دچار آسیب شده باشند. شکستگی و سایش از جمله رایج ترین آسیب های دندانی به شمار می رود که ونیر کامپوزیت یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای رفع این مشکلات است.

طول عمر ونیر کامپوزیت در مقایسه با بلچینگ

ماندگاری زیبایی دندان ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بی شک همگان به دنبال روش های ماندگار برای دندان های خود هستند. حتما تا حالا متوجه کارایی بلیچینگ دندان شده اید و می دانید که این روش تنها دندان های طبیعی شما را پولیش کاری می کند و طبیعتا طول عمر چندانی نیز نخواهد داشت. دندان هایی که با بلیچینگ درمان شده اند با گذر زمان ممکن است دوباره سفیدی خود را از دست داده و تغییر رنگ دهند.
ونیر کامپوزیت ماندگاری بسیار بیشتری خواهد داشت و در صورت اعمال مراقبت های لازم می تواند 10 سال در میان دندان هایتان بدرخشد. البته امکان شکستن کامپوزیت ها در این روش وجود دارد و باید حتما مراقبت های لازم را به انجام برسانید.
در هر دو روش ذکر شده زمانی که مراقبت های دندانی را به خوبی انجام داده باشید ماندگاری بیشتری را از آنها شاهد خواهید بود.

انواع روکش دندان از سلامتی تا زیبایی

قیمت کامپوزیت در مقایسه با بلچینگ

قیمت یکی از مهمترین مواردی است که باید حتما به آن توجه داشته باشید. بلیچینگ دندان و ونیر کامپوزیت تنها از جنبه سفیدی دندان ها با یکدیگر مشابه هستند اما ونیر کامپوزیت مزیت های بسیاری برای دندانهایتان خواهد داشت و از این رو طبیعی است که قیمت آن نیز بالاتر از بلیچینگ باشد. اگر بخواهیم میزان قیمت این دو روش را با یکدیگر مقایسه کنیم باید گفت: هزینه سفید کردن دندان ها با بلیچینگ حدود 1.5 میلیون تومان برای هر فک خواهد بود اما کامپوزیت ونیر بین 1200 تا 2 میلیون تومان برای هر واحد دندان هزینه خواهد داشت.

دکتر میلاد افشار
دندانپزشک جراح و متخصص ایمپلنت
تلفن: ۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان