بهمن ۱۹, ۱۴۰۲

کاربردهای ونیر کامپوزیت

فهرست

دندان ها به عنوان یکی از مهمترین بخش های بدن انسان به شمار می روند که تاثیر بسزایی در زندگی روزمره و زیبایی چهره فرد خواهند گذاشت. داشتن دندان هایی سالم باعث افزایش اعتماد به نفس و همچنین زیبایی ظاهری فرد شده و در نتیجه شادابی را به چهره شما هدیه خواهد کرد. امکان بروز هرگونه مشکلی بر روی دندان های فرد وجود داشته و حتی ممکن است پس از گذر زمان دندان ها پوسیده شده و بافت اصلی خود را از دست داده باشند. روش های مختلفی برای بازسازی سلامت دندان ها وجود دارد که با استفاده از این روش ها می توان زیبایی دندان ها را دوباره به دست آورد. ونیر کامپوزیت یکی از روش های نوین دندانپزشکی است که به دلیل کیفیت بالای خود توانسته رضایت بسیاری را نسبت به خود جلب نماید. این نوع خدمات دندانپزشکی قابل اجرا بر روی تمامی دندان های فک بوده و به دلیل امکان انتخاب رنگ، می توان آن را با سایر دندان ها همرنگ انتخاب نمود. در ادامه توضیحات کامل تری در مورد کاربردهای ونیر کامپوزیت  ارائه نموده ایم:

کاربردهای ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت یکی از روش های پرکاربرد دندانپزشکی است و دلایل مختلفی می تواند باعث استفاده از آن شود. البته باید توجه داشته باشید که این دندانپزشک است که روش درمانی دندان های آسیب دیده شما را تعیین خواهد کرد چرا که هر یک از روش های درمانی دندانپزشکی ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و در مواقع مختلف مورد استفاده قرار خواهند گرفت. ونیر کامپوزیت به دلیل میزان هزینه های مناسب و همچنین مدت زمان کوتاه برای اجرا، محبوبیت بیشتری در میان مردم کسب کرده و از این رو بسیاری از بیماران تمایل دارند که با استفاده از آن عملیات ترمیمی دندان های خود را به انجام برسانند. دندان های شکسته لب پر شده، تغییر رنگ داده و… بیشترین سهم را از ونیر کامپوزیت دارند و اغلب اشخاصی که دچار این مشکلات شده اند معمولا ونیر کامپوزیت به آنها پیشنهاد خواهد شد. ونیر کامپوزیت امکان اجرا بر روی یک دندان و یا تمامی دندان های فرد را خواهد داشت و از آن برای اصلاح کامل دندان ویا یک نقطه از آن نیز استفاده می شود.

انواع کاربردهای ونیر کامپوزیت

در این بخش می خواهیم با تمامی کاربردهای ونیر کامپوزیت آشنا شویم تا در صورت بروز مشکل در دندان ها از این روش استفاده نماییم. از جمله مهمترین کاربردهای ونیر کامپوزیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– ترمیم دندان های شکسته
– پرکردن دندان های جلویی و دادن جلوه زیبا به آنها
– پر کردن دندان هایی که در سطح وسیعی تخریب شده باشند.
– رفع فواصل میان دندان ها
– ترمیم و رفع ترک خوردگی های دندان
– رفع بد فرمی دندان ها
– تغییر رنگ دندان
توجه داشته باشید که کامپوزیت ونیر یکی از بهترین روش ها برای رفع بی نظمی های دندان است به گونه ای که با استفاده از این روش می توان شدیدترین بهم ریختگی ها را نیز از بین برد.

ترمیم دندان های شکسته و ترک خورده

شکستگی دندان و یا ترک خوردن آن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد و در صورتی که در مدت زمان کوتاهی درمان نشود عواقب جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. شکستگی دندان باعث به وجود آمدن محل برای انباشته شدن باکتری ها و مواد غذایی شده و در نتیجه می تواند عفونت های لثه را نیز در پی داشته باشد. توجه داشته باشید که در صورت ترک برداشتن دندانتان به هیچ وجه متوسل به زور نشوید چرا که در این صورت امکان آسیب به بخش سالم دندان نیز وجود خواهد داشت.

پر کردن دندان های جلویی فرد

دندان های جلویی به صورت مستقیم بر چهره و طرح لبخند فرد تاثیر خواهند گذاشت و به همین دلیل زیبایی آنها بسیار حائز اهمیت است. دندان های جلویی باید همرنگ و در یک ردیف قرار داشته باشند تا بهترین طرح لبخند را برای فرد به ارمغان آورند. در صورتی که دندان های جلویی دچار آسیب شده باشند با استفاده از ونیر کامپوزیت امکان از بین بردن بخش های خراب وجود خواهد داشت. به گونه ای که ابتدا محل های آسیب دیده تراش داده شده و سپس رزین ونیر کامپوزیت بر روی آن قرار داده می شود.

رفع فاصله میان دندان ها

وجود فاصله در میان دندان های فرد یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای همگان به وجود آید. فواصل دندانی مشکلات متعددی را به دنبال خواهند داشت و به همین دلیل باید به فکر رفع این فاصله ها باشید. برای از بین بردن فاصله دندان روش های مختلفی وجود دارد و ارتودنسی یکی از این روش ها است. با استفاده از ارتودنسی می توان تمامی این فواصل دندانی را از بین برد اما به مدت زمان بیشتری برای درمان نیاز است و در برخی مواقع حتی باید 1 الی 2 سال منتظر رفع این فاصله ها باشید. ونیر کامپوزیت تنها در طی یک جلسه تمامی فاصله های دندانی را از بین برده و دندان هایی سالم و زیبا برایتان به ارمغان خواهد آورد.

انواع ونیر کامپوزیت

رفع بد فرمی های دندان

نامنظم بودن دندان ها یکی از مشکلاتی است که بسیاری از مردم با آن قریبان گیر هستند. دندان های نامنظم فرد را در جویدن غذا ها نیز دچار مشکل خواهد ساخت و از این رو هضم غذا نیز با مشکل مواجه می شود. علاوه بر این موارد بد فرم بودن دندان ها ظاهر فرد را نیز تهدید خواهد کرد. برای رفع بدفرمی های دندان می توان از ارتودنسی نیز استفاده کرد اما باید مدت زمان بیشتری را برای جای گیری درست دندان ها منتظر باشید. در طی ونیر کامپوزیت بخش های بیرون آمده دندان تراشیده شده و بر بخش های فرورفته آن رزین ونیر کامپوزیت اضافه می شود تا دندان هایی صاف و هم ردیف داشته باشید.

تغییر رنگ دندان با ونیر کامپوزیت

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای بسیاری از مردم پیش آید تغییر رنگ دندان ها است. استفاده کردن از غذاهای رنگی، قهوه، نوشابه و.. باعث ایجاد این مشکل می شوند. البته در صورتی که از مسواک استفاده کنید می توان از تغییر رنگ دندان ها جلوگیری کرد اما در صورتی که دندان هایتان تغییر رنگ داده باشند نباید نگران باشید چرا که ونیر کامپوزیت به بهترین شکل ممکن و در کوتاه ترین زمان، رنگ دندان هایتان را تغییر خواهد داد. در صورت حاد نبودن مشکل می توان با استفاده از پولیش دندان رنگ بهتری برای دندان ها به ارمغان آورد اما در غیر اینصورت ونیر کامپوزیت بر روی دندان کشیده شده و باعث تغییر رنگ کلی دندان ها خواهد شد.

تعویض کامپوزیت دندان

یکی از مهمترین مزیت های استفاده از ونیر کامپوزیت را می توان امکان تعویض آن دانست. در بسیاری از روش های درمانی دندانپزشکی امکان ترمیم وجود ندارد اما ونیر کامپوزیت در صورت بروز مشکل و آسیب می تواند ترمیم شود. البته برای ترمیم ونیر کامپوزیت نمی توان زمان دقیقی در نظر گرفت و تا زمانی که دندان دچار آسیب نشده باشد نیازی به ترمیم آن نخواهد بود. در صورت بروز هرگونه مشکل در بافت ونیر کامپوزیت، دندانپزشک بدون هیچگونه آسیبی ترمیم و یا تعویض ونیر کامپوزیت را انجام خواهد داد.

مزیت ونیرکامپوزیت دندان

– امکان ترمیم کامپوزیت در صورت آسیب دیدن به آن وجود دارد.
– ترمیم دندان با استفاده از ونیر کامپوزیت در مدت زمان بسیار کوتاه تری نسبت به سایر روش ها انجام می شود.
– برای اجرای ونیر کامپوزیت نیازی به داروی بی حسی نیست چرا که هیچگونه آسیبی به بافت لثه وارد نمی شود.
– ونیر کامپوزیت استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به لمینت دارد.
– هیچگونه تفاوتی میان ونیر کامپوزیت و دندان های طبیعی مشاهده نخواهد شد.
– به هزینه کمتری نسبت به سایر روش های دندانپزشکی نیاز خواهد داشت.

دندانپزشک ونیرکامپوزیت کیست؟

انتخاب دندانپزشک متبحر برای انجام ونیر کامپوزیت دندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با اینکه ونیر کامپوزیت کار دشواری نیست و در مراکز متعددی خدمات مربوط به آن ارائه می شود اما مراکز معتبر می توانند آن را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند. شرکت ما به عنوان یکی از بهترین های دندانپزشکی شناخته می شود که در طول دوره فعالیت خود توانسته رضایت بسیاری را نسبت به خود جلب نماید. یکی از مهمترین مزیت های آن ارائه بهترین و باکیفیت ترین خدمات با نازلترین میزان هزینه ها است و می توانید بهترین عملکرد را از آن شاهد باشید. امکان ارائه راهنمایی های لازم از طریق پشتیبانی به صورت 24 ساعته وجود خواهد داشت.

نکات دانستنی بعد از ونیر کامپوزیت

دکتر میلاد افشار
دندانپزشک جراح و متخصص ایمپلنت
تلفن: ۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان