آبان ۱۱, ۱۴۰۲

ونیر کامپوزیت پشت دندان

فهرست

زیبایی یکی از مهمترین مواردی است که هر فردی در زندگی خود اهمیت ویژه ای برای آن قائل است. چهره یکی از مهمترین موارد تاثیرگذار بر زیبایی فرد بوده و طرح لبخند وی به زیبایی هرچه تمام تر آن کمک می کند. دندان ها مهمترین عامل موثر بر زیبایی طرح لبخند به شمار رفته و در صورت بروز هرگونه مشکل در آنها باید سریعا با دندانپزشک خود مراجعه کنید. خرابی دندان یکی از مشکلات رایج سفید دانه های دهان است که روش های مختلفی برای رفع مشکلات آنها وجود دارد. ونیر کامپوزیت دندان یکی از روش های نوین دندانپزشکی است که امکان رفع بسیاری از مشکلات دندانی را دارد. ونیر کامپوزیت معمولا برای دندان های جلویی استفاده می شود چرا که هم ظاهر زیبایی داشته و هم همرنگ با سایر دندان های فرد انتخاب می شود. ونیر کامپوزیت پشت دندان نیز یکی از قابلیت های این روش درمانی است و همانطور که از نام آن پیداست در بخش پشتی دندان ها اجرا می شود. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

ونیر کامپوزیت پشت دندان

دندان های فک به دلایل مختلفی ممکن است دچار عارضه شوند که از جمله مهمترین مشکلات دندانپزشکی می توان به: لب پر شدن، شکستگی، ترک، تغییر رنگ و… اشاره کرد. هریک از خرابی های دندان با روش های منحصر به فرد خود درمان می شوند و برای اطلاع از بهترین روش درمانی باید از دندانپزشک خود راهنمایی دریافت کنید. پس از مراجعه به دندانپزشک، دندان های شما مورد معاینه قرار گرفته و ایرادات و دلایل آن بررسی خواهند شد. پس از معاینه، دندانپزشک با توجه به تجربه و علم خود بهترین روش را برای بهبود دندان های شما پیشنهاد خواهد کرد. ونیر کامپوزیت یکی از روش های موثر بر درمان دندان های خراب است که به دلیل اجرای سریع و کم هزینه مورد توجه بسیاری از مردم قرار می گیرد. خرابی های پشت دندان معمولا به دلیل پوسیدگی های موضعی خواهند بود و دندانپزشک پس از تراش و از بین بردن جا های آسیب دیده، رزین ونیر کامپوزیت را در محل مربوطه قرار خواهد داد.

مواقع استفاده از ونیر کامپوزیت پشت دندان

خرابی در بخش پشت دندان نیز به مانند جلوی دندان در مواقع مختلف امکان پذیر است و به مانند بخش جلویی دندان ها می توان از روش های مختلفی برای ترمیم آن استفاده نمود. انباشته شدن مواد غذایی و باکتری ها اصلی ترین دلیل خرابی بخش پشتی دندان ها به شمار می روند و در صورتی که بهداشت دندان های خود را رعایت کنید احتمال خرابی آنها نیز کاهش پیدا خواهد کرد. اما چه مواقعی باید از ونیر کامپوزیت دندان استفاده نمود؟ استفاده از ونیر کامپوزیت در مواقع مختلف امکان پذیر است. با استفاده از ونیر کامپوزیت پشت دندان می توان بخش های سیاه شده و یا خراب دندان را با ماده کامپوزیتی پوشش داده و علاوه بر حفظ سلامت دندان به زیبایی آن نیز کمک کرد.

مراحل اجرای ونیر کامپوزیت پشت دندان

ونیر کامپوزیت توانایی تغییر رنگ، مرتب کردن شدیدترین بهم ریختگی ها و همچنین پوشش دهی ترک ها و شکستگی ها را دارد. اجرای ونیر کامپوزیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در صورتی که این کار توسط دندانپزشک متبحر انجام شود شاهد نتیجه مناسب تری از آن خواهیم بود. در صورت مواجه شدن با دندان خراب باید سریعا به دندانپزشک خود مراجعه نمایید. دندانپزشک پس از معالجه، بهترین روش درمانی را به شما توصیه خواهد کرد و در صورتی که ونیر کامپوزیت انتخاب شود در ابتدا دندان هایتان را شستشو خواهد داد. سپس نوبت به ایجاد تراش در بخش های آسیب دیده می رسد به گونه ای که تمامی بخش های آسیب دیده عاری از هرگونه خرابی شده و بافت مینای دندان به چشم خواهد خورد. پس از این مرحله سطح دندان به خوبی شستشو داده شده و خشک خواهد شد. در صورت خشک نبودن دندان رزین کامپوزیت چسبندگی کمتری داشته و در نتیجه امکان جدا شدن آن وجود خواهد داشت. رزین کامپوزیت به مقدار مورد نیاز بر روی محل آسیب دیده قرار داده شده و با فشار به تمامی روزنه ها وارد خواهد شد. سپس خمیر کامپوزیتی با استفاده از اشعه سفت شده و حالت داده می شود.

کاربردهای کامپوزیت پشت دندان

امروزه ونیر کامپوزیت به عنوان یکی از روش های پرکاربرد دندانپزشکی شناخته می شود و کاربردهای متنوعی را از این روش دندانپزشکی شاهد هستیم. از جمله مهمترین کاربردهای ونیر کامپوزیت پشت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– پر کردن سطح آسیب دیده پشت دندان ها
– محافظت از دندان های پشت
– پر کردن دندان هایی که در سطح وسیعی مورد تخریب قرار گرفته اند
– ترمیم دندان های شکسته از جلو و پشت آن
– رفع فاصله های میان دندانی از دو طرف
– ترمیم تمامی بخش های ترک خورده دندان
– تغییر رنگ و رفع بد فرمی های دندان

طول عمر ونیر کامپوزیت دندان

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای همگان به وجود آید طول عمر ونیر کامپوزیت است. برای ونیر کامپوزیت دندان نمی توان طول عمر دقیقی در نظر گرفت چرا که عوامل متعددی دست به دست هم می دهند تا در نهایت طول عمر دندان را تعیین کنند. یکی از اصلی ترین این موارد را می توان نگهداری های پس از کامپوزیت دانست. دندان های کامپوزیت شده به مانند سایر دندان های طبیعی نیاز به مراقبت دارند به گونه ای که باید به صورت مرتب از مسواک و نخ دندان استفاده شده و از باقی ماندن مواد غذایی در لابه لای دندان ها جلوگیری کرد. ویزیت دوره ای دندان ها یکی از الزامات دندان های کامپوزیتی هستند به گونه ای که باید هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کرده و دندان های خود را پالیش کنید. گاهی اوقات در همان ابتدای کار ممکن است دندان کامپوزیت شده لب پر شود چرا که فک فرد به کامپوزیت عادت ندارد. در این صورت باید سریعا به دندانپزشک خود مراجعه کرده و بخش آسیب دیده را ترمیم کنید.

مراحل انجام ونیر کامپوزیت

هزینه درمان ونیر کامپوزیت پشت دندان

از دیگر مواردی که ذهن بسیاری از مشتریان را به خود مشغول کرده میزان هزینه هایی است که برای ونیر کامپوزیت پشت دندان مورد نیاز است. هزینه های درمان ونیر کامپوزیت به عوامل مختلفی بستگی خواهند داشت که از جمله مهمترین آنها می توان به میزان تبحر دندانپزشک اشاره کرد. طبیعتا دندانپزشکان حرفه ای و باتجربه میزان هزینه بالاتری را برای خدمات دندانپزشکی خود تعیین می کنند اما توصیه می کنیم که کیفیت را فدای قیمت نکرده و حتما دندانپزشک حرفه ای را برای امورات دندانپزشکی خود انتخاب کنید. محل مطب نیز بر میزان قیمت تاثیر خواهد گذاشت چرا که در مناطق پایین شهر هم میزان کرایه ها پایین بوده و هم می توان با هزینه های کمتری از کارکنان استفاده نمود. حجم آسیب دیدن دندان نیز بر میزان هزینه های ونیر کامپوزیت تاثیر خواهد گذاشت و در صورتی که میزان آسیب دندان بیشتر باشد میزان هزینه های درمان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

انتخاب دندانپزشک حرفه ای کامپوزیت

انتخاب دندانپزشک متبحر از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید حتما به این مورد دقت داشته باشید. در صورت مراجعه به دندانپزشک حرفه ای در نگاه اول بهترین روش درمانی برای دندان شما پیشنهاد خواهد شد اما در صورتی که دندانپزشک تجربه کافی در این زمینه نداشته باشد ممکن است روش مناسبی را برای درمان دندان های آسیب دیده شما معرفی نکند. شرکت ما به عنوان یکی از مراکز فعال در این زمینه شناخته می شود که توانسته نظر بسیاری را نسبت به خود جلب نماید. اصلی ترین دلیلی که سبب محبوبیت این مرکز دندانپزشکی شده، ارائه خدمات با کیفیت با کمترین میزان هزینه ها است به گونه ای که می توانید اجرا تمامی امورات دندانپزشکی خود را بدون هیچگونه نگرانی به شرکت ما بسپارید. کارشناسان شرکت ما نیز به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات پشتیبانی هستند و می توانید راهنمایی های مورد نیاز را از آنها دریافت کنید.

مراقبت های پس از ونیر کامپوزیت دندان

یمراقبت از دندان های کامپوزیت شده از اهمیت بسیاری برخوردار است و در صورتی که به برخی نکات توجه نداشته باشید امکان خراب شدن زود هنگام دندان ها نیز وجود خواهد داشت. مسواک زدن دندان ها یکی از مهمترین نکات حائز اهمیت است که در طول روز حداقل 2 بار باید تکرار شود. استفاده کردن از نخ دندان برای خارج کردن ذرات مواد غذایی از لابه لای دندان ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که باقی ماندن این ذرات می تواند باعث بروز مشکلات جدی و عفونت های دندانی شود. مراجعه به دندانپزشک هر 6 ماه یکبار نیز به حفظ سلامت دندانهایتان کمک خواهد کرد.

قیمت ونیر کاپوزیت چقدر است؟

دکتر میلاد افشار
دندانپزشک جراح و متخصص ایمپلنت
تلفن: ۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان