آبان ۱۱, ۱۴۰۲

قیمت پروتز دندان

فهرست

پروتز دندان یکی از عمل های مرسوم دندانپزشکی است که مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. پروتز دندان به انواع مختلفی دسته بندی شده و هریک از انواع آن مناسب برای افراد متفاوتی خواهند بود. برای انتخاب پروتز دندان مناسب خود باید به دندانپزشک متبحر مراجعه نمایید تا با توجه به ویژگی های فک و همچنین دندان های از دست رفته شما بهترین روش برای جایگزین کردن دندان ها انتخاب شود. قیمت یکی از مهمترین مواردی است که قبل از انجام هر کاری باید اطلاعاتی در رابطه با آن به دست آورید تا بتوانید با هزینه های مناسب کلیه امورات دندانپزشکی خود را مدیریت نمایید. عوامل متعددی بر میزان قیمت پروتز دندان تاثیر خواهند گذاشت و از این رو نمی توان رقم ثابتی برای آن در نظر گرفت. در این مطلب می خواهیم کلیه عواملی که بر میزان قیمت پروتز دندان تاثیر می گذارند را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید با اطلاع کامل از ویژگی های پروتز اقدام نمایید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

قیمت پروتز دندان

ایجاد خرابی در دندان یکی از مشکلات طبیعی است که بی شک هر فردی در طول زندگی خود برای یکبار هم که شده با آن مواجه خواهد شد. مشکلات دندانی در انواع مختلفی دیده می شوند که هر یک از این مشکلات با روش های منحصر به فردی برطرف خواهند شد. پروتز دندان روشی است که طی آن می توان دندان های از دست رفته را به بهترین شکل ممکن جایگزین کرد. قیمت پروتز دندان بستگی به شرایط دندان ها و همچنین نوع عملی که بر روی سفید دانه های دهان انجام می شود متغیر است. در ادامه کلیه عوامل تاثیر گذار بر میزان قیمت پروتز دندان را مورد بررسی دقیق قرار داده ایم.

تعداد دندان های مورد نیاز به پروتز

یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر میزان قیمت پروتز دندان را می توان تعداد دندان هایی دانست که باید پروتز بر روی آنها انجام شود. برخی افراد تنها یک دندان خود را از دست داده اند و طبیعی است که میزان هزینه های جایگزین کردن آن پایین تر خواهد بود. گاهی اوقات نیاز به پروتز کلیه دندان های فک خواهد بود و معمولا باید میزان هزینه بیشتری برای جایگزینی تمامی دندان ها پرداخت شود.

ایمپلنت دندان

مطب انتخابی برای پروتز دندان

یکی دیگر از مهمترین عواملی که بر میزان قیمت پروتز دندان تاثیر می گذارد، دندانپزشکی است که برای ترمیم دندان های خود انتخاب می کنید. هریک از مراکز دندانپزشکی ممکن است میزان قیمت متفاوتی برای خدمات دندانپزشکی خود در نظر گرفته باشند. در این رابطه باید بدانید که حتما باید مراکز معتبر را برای پروتز دندان انتخاب کنید. مراکزی که میزان قیمت پایینی برای پروتز دندان تعیین نموده اند احتمالا از مواد نامرغوب استفاده می کنند و توصیه می کنیم که هیچگاه کیفیت را فدای قیمت نکرده و بهترین مرکز دندانپزشکی را برای پروتز دندان های خود انتخاب نمایید. بی شک میزان هزینه دندانپزشک متخصص پروتز دندان بالاتر از سایر مراکز دندانپزشکی خواهد بود و می توانید قبل از مراجعه به مطب از طریق تلفنی یا وب سایت مطب، از قیمت دقیق کلیه خدمات اطلاع پیدا کنید.

قیمت پروتز ثابت دندان

پروتز دندان ثابت همانطور که از نام آن پیداست به نوعی از پروتز گفته می شود که بر روی دندان های ثابت انجام می شود. پروتز دندان ثابت زمانی به کار می رود که دندان پوسیده شده و قابلیت ترمیم داشته باشد. پروتز های دندان ثابت به صورت کامل خرابی دندان را پوشش داده و ساختاری مستحکم به وجود خواهد آورد. از این روش می توان به عنوان جایگزین روکش دندان نیز استفاده نمود و بخش عمده ای از خرابی های دندان را بازیابی نمود. این روش پروتز دندان معمولا برای 11 سال پایداری خواهند داشت و بسیار طبیعی جلوه می کنند. قیمت پروتز دندان ثابت مناسب بوده و همگان امکان استفاده از آن را دارند.

قیمت روکش دندان

روکش دندان در مواقعی به کار می رود که دندان قروچه شده و یا بخشی از دندان آسیب دیده باشد. این روش باعث پوشانده شدن کلیه بخش های دندان شده و ظاهری خوشایند به آنها خواهد بخشید. توجه داشته باشید که روکش در مقایسه با سایر روش های پروتز دندان میزان قیمت پایین تری دارد اما استفاده کردن از آن منوط به برخی شرایطی است که باید فرد داشته باشد. امکان انتخاب رنگ روکش دندان توسط فرد وجود دارد به گونه ای که در صورت روکش کردن برخی از دندان ها رنگ آن متناسب با سایر دندان های فک انتخاب می شود اما در صورت روکش تمامی دندان ها می توانید خودتان تعیین کننده رنگ آن باشید.

قیمت بریج دندان

بریج دندان یکی از دیگر روش های دندانپزشکی است که در مواقعی به کار می رود که 2 یا چند عدد از دندان های فرد از دست رفته باشند. طی بریج دندان، ابتدا دندان های مجاور محل خالی از دندان تراش داده شده و بریج دندان که ساختاری مشابه با دندان طبیعی دارد بر روی دندان های تراش داده شده سوار می شود. این روش درمانی زیبایی منحصر به فردی داشته و باعث تلفظ صحیح کلمات و جویدن کامل مواد غذایی خواهد شد. بریج دندان قیمت مناسبی داشته و می تواند انتخاب مناسبی برای جایگزینی دندان های از دست رفته باشد.

قیمت ونیر دندان

ونیر به پوسته های نازکی گفته می شود که از جنس سرامیک بوده و به مانند روکش بر روی دندان چسبانده می شوند. ونیر دندان باعث زیبایی ظاهری دندان ها شده و امکان انتخاب رنگ نیز خواهند داشت. ونیر ها به دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی دسته بندی می شوند که نوع کامپوزیتی آن میزان قیمت پایین تری نسبت به سرامیک خواهد داشت. با استفاده از ونیر کامپوزیت می توان بسیاری از مشکلات دندان از قبیل: فاصله دندان ها، بد رنگی دندان ها، تجمع خوشه ای دندان، ساییدگی دندان و… را برطرف نمود.

قیمت ایمپلنت دندان

ایمپلنت یکی از روش های رایج دندانپزشکی محسوب می شود که دندان ایمپلنت شده ویژگی های یک دندان طبیعی را دارد و از این رو محبوبیت بسیاری در میان مردم پیدا کرده ست. ایمپلنت در صورتی که دندانی در فک فرد وجود نداشته و فک وی مقاومت کافی برای نگهداری ایمپلنت را داشته باشد انجام خواهد شد. ایمپلنت قابلیت اجرا برای هر تعداد دندان را خواهد داشت و طی آن یک پایه از جنس تیتانیوم به عنوان ریشه به استخوان فک فرد متصل می شود و دندانی از جنس فلز یا سرامیک بر روی پایه سوار خواهد شد. قیمت ایمپلنت در مقایسه با سایر روش های دندانپزشکی بالاتر است اما به دلیل کیفیت بالایی که دارد توسط اغلب دندانپزشکان توصیه می شود.

هزینه پروتز متحرک

پروتز های متحرک یکی دیگر از روش هایی است که برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته مورد استفاده قرار می گیرند. پروتز های ثابت در مقایسه با نوع متحرک آن راحت تر هستند و در صورتی که نتوان از روش های ثابت مشکلات دندان را برطرف نمود از پروتز های متحرک استفاده خواهد شد. پروتز های متحرک انواع مختلفی دارند که می توان مناسب ترین مورد را از میان آنها انتخاب نمود. دندان مصنوعی یکی از پروتز های متحرک محسوب می شوند که معمولا در مواقعی که کلیه دندان های فرد از دست رفته باشند مورد استفاده قرار می گیرند.

محاسبه قیمت

به هیچ وجه قبل از معاینه نمی توان رقم ثابتی برای قیمت پروتز دندان ها در نظر گرفت چرا که هیچ دو بیماری از نظر میزان هزینه پروتز شبیه به یکدیگر نخواهند بود. تعداد جلسات مراجعه به دندانپزشک، نوع روش انتخابی، مطب دندانپزشک و… تاثیر بسزایی بر میزان قیمت پروتز دندان خواهند گذاشت و به همین دلیل برای اطلاع از میزان هزینه های مورد نیاز برای ایمپلنت باید به مطب دندانپزشک انتخابی خود مراجعه نمایید.

هزینه اجرا پروتز چقدر است؟

همانطور که در بخش های قبل نیز به آن اشاره شد انتخاب مطب دندانپزشکی بر میزان هزینه های پروتز تاثیر مستقیم خواهد داشت. دندانپزشکان متعددی در سطح شهر آماده ارائه خدمات دندانپزشکی هستند که هریک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و خدماتی با کیفیت متفاوت ارائه می کنند. دکتر افشار یکی از بهترین های شمال تهران است که به دلیل ارائه خدمات با بهترین کیفیت توانسته رضایت بسیاری را نسبت به خود جلب نماید. جالب اینجاست که با توجه به کیفیت بالای خدمات ارائه شده مناسب ترین قیمت ها برای این خدمات در نظر گرفته شده و همگان امکان استفاده از خدمات این مرکز را خواهند داشت. توجه داشته باشید که امکان تماس تلفنی در تمامی روزهای هفته امکان پذیر است و می توانید پاسخ کلیه سوالات خود را از راه دور جویا شوید.

نحوه انجام پروتز دندان

دکتر میلاد افشار
دندانپزشک جراح و متخصص ایمپلنت
تلفن: ۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان