آبان ۸, ۱۴۰۲

بهترین روش اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندانی

فهرست

کامپوزیت باندینگ یک تکنیک پیشرفته‌ ی دندانپزشکی است که به شما کمک می‌کند بدون آسیب دیدن دندان‌هایتان، صاحب همان لبخندی شوید که همیشه می‌خواستید. اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت مزایای ویژه ای دارد که ما برای شما شرح می دهیم.

کامپوزیت‌های دندانی مواد شیشه مانند شکل‌پذیری هستند که می‌توان آن‌ها را مستقیماً روی دندان چسباند تا لبه‌ی شکسته را پر کند، رنگ دندان را روشن کند، شکل و تناسب دندان‌ها را بهبود دهد و یا طرح لبخند شما را اصلاح کند.

کامپوزیت باندینگ چیست؟

کامپوزیت باندینگ یک درمان محبوب زیبایی دندان است که برای بهبود رنگ، شکل و ظاهر کلی دندان‌ها استفاده می‌شود. دندان پزشکان با استفاده از مواد پرکننده با رنگ متناسب می‌توانند شکل و فرم دندان‌های شخص را تغییر دهند تا فرد لبخندی زیباتر داشته باشد.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت یا ترمیم دندان‌های آسیب ‌دیده یکی از تکنیک های پیشرفته دندانپزشکی زیبایی است. مواد مورد استفاده به دندانپزشک این اجازه را می‌دهد که نه تنها نتیجه‌ی کارش عالی باشد بلکه ظاهر کار هم کاملاً طبیعی به نظر برسد.

اصلاح طرح لبخند

موارد استفاده کامپوزیت دندان

با استفاده از کامپوزیت باندینگ می‌توان چند مورد از مشکلات دندانی را حل کرد:

شکستگی دندان

دندانپزشک با استفاده از کامپوزیت باندینگ می‌تواند از گسترش ترک‌ها و شکستگی‌های موجود جلوگیری کند. این ماده‌ ی منحصربه ‌فرد کمک می‌ کند تا ظاهر ترک آن‌ چنان پیدا نباشد و به خصوص در مورد ترک ‌هایی که خیلی گسترده هستند و منجر به نازیبایی لبخند شما می‌شوند، کمک می‌کند تا ظاهر و پیدایی ترک به حداقل ممکن برسد.

دندان لب ‌پریده

کامپوزیت باندینگ یک انتخاب درمانی عالی برای ترمیم پریدگی دندان‌هاست. دندانپزشکان باتجربه می ‌توانند با استفاده از فرمول بندی خاص این ماده دندان را ترمیم کنند، از آسیب بیش‌تر جلوگیری کنند و یک ظاهر کاملاً بدون آسیب و طبیعی به وجود بیاورند.

بستن فاصله‌ بین دندان‌ها

دندانپزشک می‌تواند با استفاده از کامپوزیت رزین برای بستن فاصله ‌ی بین دو دندان اقدام کند؛ بدین ترتیب که در فاصله‌ی دو دندان، در سمت خارجی هر یک از دندان‌ها از کامپوزیت رزین استفاده می‌شود تا این فضای خالی به طور موثری پر شود. با این حال، اگر این فاصله خیلی زیاد باشد یا این که چند دندان بافاصله در دهانتان باشد، باید از درمان‌های جایگزینی مانند اینویزالینگ یا ونیر استفاده کرد.

محافظت از ریشه‌ی دندان

این رزین با فرمولبندی خاصی که دارد حتی می‌تواند برای درمان ریشه‌ ی بدون پوشش دندان هم استفاده شود. دندانپزشک می‌تواند با شکل دادن رزین درون جای خالی، ریشه‌ ی بدون پوشش را مخفی کند تا این که از حساسیت دردناکی که به دلیل بدون پوشش بودن ریشه ایجاد می‌شده، جلوگیری شود.

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت دندان

همانگونه که در موارد قبل ذکر شد، استفاده از کامپوزیت دندان می تواند به زیباتر شدن دندان ها و در نتیجه زیبایی لبخند شما کمک کند.

عکس قبل و بعد از کامپوزیت دندان

عکس قبل و بعد از کامپوزیت دندان

مراحل درمان کامپوزیت باندینگ دندان

  • دندانپزشک از رزین باندینگ با رنگ متناسب دندان شما استفاده می‌کند تا دندان‌هایتان ظاهری طبیعی داشته باشند.
  • سپس به دقت رزین را روی دندان به کار می‌برد به طوری که هیچ آسیب یا صدمه‌ی ساختاری ایجاد نشود.
  • بعد از آن، رزین شکل داده می‌شود و سطحش صاف و هموار می‌گردد و نقص‌ها را به سرعت پوشش می‌دهد.
  • در آخر، با استفاده از یک پرتو مخصوص و قوی، رزین سخت و محکم می‌شود.
با این که کامپوزیت باندینگ به اندازه‌ی ونیر ماندگار نیست، اما همین که پروسه‌ی سریع و بدون دردی دارد، بسیار مقرون به صرفه است و می‌توان آن را در صورت نیاز بدون آسیب به دندان‌ها، تکرار کرد.

هر آنچه که باید درمورد تفاوت بین لمینت و کامپوزیت دندان بدانید

مدت زمان درمان باندینگ

کامپوزیت باندینگ در یک جلسه ‌ی کوتاه 30 تا 60 دقیقه ای طول می کشد البته اگر بیش از یک دندان نیاز به ترمیم داشته باشد باید چند جلسه به کلینیک مراجعه کنید. باندینگ کامپوزیت به عنوان یک روش اصلاح لبخند پر طرفدار است  که برای حفظ ظاهر زیبای دندان باید حتما روزی دوبار از مسواک و یکبار نخ دندان استفاده شود.

طول عمر کامپوزیت دندان

مدت زمان ماندگاری کامپوزیت باندیگ به هر فردی بستگی دارد. اگر به خوبی از آن مراقبت، و به طور منظم چکاپ آن پیگیری شود اکثر کامپوزیت باندینگ‌ها باید حدود 5 تا 8 سال دوام آورند.

قیمت کامپوزیت دندان

هزینه کامپوزیت باندینگ دندان برای هر فرد، حدودا بین 600 تا یک میلیون تومان است ولی طبق نوسانات ارز  لطفا قبل از رزرو اینترنتی وقت، با شماره مطب تماس حاصل فرمایید.

معایب کامپوزیت باندینگ دندان

تا آن‌جا که می‌دانیم هیچ مشکلی در رابطه با اصلاح لبخند وجود ندارد اما از طرفی، هیچ روشی هم بدون خطر نیست. ریسک‌های بسیار کمی در ارتباط با هر تکنیکی برای هر فرد وجود دارد که دندانپزشک در این‌باره با شما صحبت می‌کند. عوارض به ندرت وجود دارد، اما به هر حال ممکن است اتفاق بیفتد. بعد از هر درمان دندانی ممکن است مشکلاتی ایجاد شود، شامل تورم، خستگی، یا ناآرامی. روش‌های زیباسازی دندان نیاز به زمان زیاد دارد، ممکن است تهاجمی باشد، و نیاز به بی‌حسی زیادی دارد. پس قابل درک است که چنین مسائلی در این نوع درمان‌ها معمول است.

دکتر میلاد افشار

جراح دندانپزشک متخصص ایمپلنت دندان

تلفن: ۰۲۱۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان