آبان ۸, ۱۴۰۲

ایمپلنت فوری دندان

فهرست

ایمپلنت فوری دندان

یکی از روش های مناسب برای درمان و جایگزینی دندان های از بین رفته ایمپلنت است. با استفاده از ایمپلنت فوری دندان می توانید دندان های آسیب دیده خود را در مدت زمان کوتاهی جایگزین کنید. تعداد کثیری از افراد برای درمان دندان های آسیب دیده خود از ایمپلنت فوری بهره برده و از آن رضایت کامل دارند. از بین رفتن دندان ها یکی از مشکلات شایعی است که تعدادی از افراد با آن مواجه هستند. جنس ایمپلنت های فوری عموما از تیتانیوم بوده و در درون استخوان فک جایگذاری می شود. در ادامه به توضیحاتی درباره ایمپلنت فوری دندان می پردازیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

ایمپلنت فوری چیست؟

وقتی دندانی به هر دلیلی از بین می رود باید در اسرع وقت برای پر کردن جای خالی ان اقدام نمود. در واقع ایمپلنت فوری نوعی روش جایگذاری ریشه برای دندان هایی است که از ریشه طبیعی برخوردار نیستند. باید بگوییم که برای انجام این کار نیاز است که فلز ایمپلنت به مدت چند ماه درون استخوان فک قرار داده شود تا به خوبی با استخوان دندان از بین رفته جوش بخورد. پس از طی این مرحله دندانپزشک با جایگذاری تاج بر روی ایمپلنت دندان را کامل می‌کند. ممکن است برخی از افراد فکر کنند که ایمپلنت فوری که در یک روز انجام می‌شود از کیفیت خوبی برخوردار نیست اما باید بگوییم که بسیاری از افرادی که از این روش استفاده کرده اند از نتیجه آن راضی هستند. می توان گفت که ایمپلنت های فوری دندان از مزایایی همچون طول درمان کمتر، کاهش بار روانی، کمک به حفظ بافت لثه و عوارض کمتر برخوردار است. در واقع ایمپلنت برای دندان ها نقش ریشه را ایفا می کند و به عنوان پایه برای متصل کردن پروتز دندان به کار برده می شود. برای ایمپلنت کردن ابتدا حفره ای را بر روی فک ایجاد کرده و سپس پیچ های ایمپلنت را درون آن قرار می دهند. در ایمپلنت فوری دیگر نیازی نیست که مدت زمان زیادی منتظر جایگذاری ایمپلنت بمانیم. در ایمپلنت فوری معمولا بلافاصله بعد از کشیدن دندان اقدم به جایگزینی ایمپلنت می کنند.در ایمپلنت فوری عموما به جای روکش دائمی از روکشی موقت برای دندان استفاده می کنند. پس از گذشت چند ماه از ایمپلنت فوری، نوبت به این می رسد که پروتز اصلی را به ایمپلنت وصل کنند. البته باید بگوییم که این شیوه از ایمپلنت ویژه دندان های جلویی است زیرا این دندان ها در معرض دید قرار دارند.

مزیت های ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری همان گونه که از اسمش پیداست در مدت زمان کمتری جایگذاری می شود. ایمپلنت های یک روزه را به منظور درمان دندان های جلویی مورد استفاده قرار می دهند، زیرا این دندان ها در قسمت جلویی و در معرض دید بوده و بر زیبایی چهره شما بسیار تاثیرگذار هستند. از دیگر مزیت های ایمپلنت فوری دندان می توانیم به موارد دیگری اشاره کنیم:
• این نوع ایمپلنت تقریبا در یک جلسه تمام شده و وقت زیادی از بیمار نمی گیرد، بنابراین برای افرادی که پر مشغله بوده و دارای مشاغل حساس هستند بسیار مناسب است.
• با توجه به این که در ایمپلنت فوری از روکش موقت استفاده می شود بیمار در طول درمان احساس ناخوشایندی نداشته و اعتماد به نفس خود را از دست نمی دهد.
• ایمپلنت فوری دندان در حفظ بافت لثه کمک شایانی می کند.
• این نوع ایمپلنت بار روانی کمتری بر روی بیمار دارد و همچنین دارای عوارض کمتری نیز می باشد.

تحلیل لثه

معایب ایمپلنت فوری

هر نوع درمانی ممکن است علاوه بر مزیت هایی که دارد معایبی نیز داشته باشد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. ایمپلنت فوری امکان دارد که پروتز ها به راحتی و با کمترین و کوچکترین حرکت دچار شکستگی شوند. اگر در هنگام جایگذاری پروتز موقت دقت لازم به کار برده نشود ممکن است مشکلاتی برای بیمار ایجاد شود. همچنین اگر دندانپزشک تاج را به صورت دقیق به لثه وصل نکند این امکان وجود دارد که پایه ایملپنت حرکت کرده و موجب شکستگی دندان ها شود.
یکی دیگر از معایب ایمپلنت فوری این است که برای همه ی افراد مناسب و ایده آل نیست. باید بگوییم که تنها بیمارانی که دارای استخوان فک محکمی هستند می توانند از ایمپلنت فوری دندان استفاده کنند. در واقع فک پایین به دلیل داشتن استحکام و مقاومت بیشتر و بالاتر برای ایمپلنت فوری بهتر و مناسب تر می باشد.
یکی از معایب قابل توجه استفاده از ایمپلنت فوری این است که همچون دیگر روش های درمانی ریسک و خطراتی را به دنبال دارد، به عنوان مثال این احتمال وجود دارد که پروتز های فلزی به خوبی به استخوان فک جوش نخورد. به طور کلی ایمپلنت فوری نیاز به شرایط خاص کلینیکی دارد و در صورت وجود این شرایط و در نظرگرفتن اصول این روش درمانی توسط بیمار، مشکلات خاصی به وجود نمی آید.

پروتز دندان

هزینه های ایمپلنت فوری

هزینه ی امپلنت فوری به عوامل بسیاری بستگی دارد، به همین منظور برای آگاهی از هزینه های ایمپلنت فوری باید برخی شرایط خاصی را مورد بررسی قرار دهید. یکی از بهترین راه های آگاهی از شرایط و قیمت ایمپلنت فوری مراجعه به یک دندانپزشک ماهر و حاذق است. لازم به ذکر است که هر واحد ایمپلنت را با توجه به برند تولید کننده آن قیمت گذاری می کنند. قیمت ایمپلنت فوری به سختی جایگذاری ایمپلنت فوری درون استخوان فک و یا انجام لیفت سینوس و بازسازی استخوان نیز بستگی دارد. به طور کلی قیمت ایمپلنت فوری حدود 20 درصد بالاتر از ایمپلنت معمولی می باشد زیرا در این روش از روکش موقت نیز استفاده می کنند.

انواع ایمپلنت ها

ایمپلنت ها توسط برندهای بسیاری تولید شده و مورد استفاده مردم سراسر جهان قرار می گیرند. از جمله برندهای ایمپلنت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• ایمپلنت زیمر Zimmer (آمریکایی)
• ایمپلنت اس آی سی SIC (سوئیسی)
• ایمپلنت انکیلوز Ankylosis
• ایمپلنت اس پی ای SPI
• ایمپلنت دنتیس Dentis
• ایمپلنت آستراتک Astra Tech ( آمریکایی)
• ایمپلنت نوبل بایوکر Noble Biocare
• ایمپلنت اوستم OSSTEM (کره ای)
• ایمپلنت بگو Bego (آلمانی)
• ایمپلنت ایده Ihdeh (سوئیسی)
• و …

معرفی سه مارک ایمپلنت در ایران

نتیجه گیری
برای درمان و جایگزینی دندان هایی که دچار مشکل شده اند از ایمپلنت استفاده می کنند.در واقع ایمپلنت فوری همان ایمپلنت معمولی است که در مدت زمان کوتاه تری انجام شده و به همین خاطر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این نوع ایمپلنت دارای مزایا و معایبی بوده که در مقاله به آن ها اشاره شده است. هزینه ایمپلنت فوری به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهمترین آن ها دستمزد پزشک و برند تولیدکننده آن می باشد. با توجه به طول عمر و ماندگاری بالای ایمپلنت های درجه یک هزینه آن ها بسیار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

 

دکتر میلاد افشار

جراح دندانپزشک و متخصص ایمپلنت دندان

تلفن: ۰۲۱۲۶۱۴۰۱۳۴ 

سوالات متداول

ایمپلنت فوری چیست؟

وقتی تمام مراحل ایمپلنت در یک روز انجام می شود به ان ایمپلنت فوری می گویند.

ایا ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی فرق دارد؟

خیر ایمپلنت فوری همان ایمپلنت معمولی است که از روکش موقت استفاده می شود تا به طور موقت جای دندان خالی نباشد.

ایمپلنت معمولی هزینه ی بالاتری دارد یا ایمپلنت فوری؟

به طور کلی قیمت ایمپلنت فوری حدود 20 درصد بالاتر از ایمپلنت معمولی می باشد زیرا در این روش از روکش موقت نیز استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان