آذر ۲۶, ۱۴۰۲

پروتز دندان مناسب چه کسی است؟

فهرست

پروتز دندان مناسب چه کسی است؟ بی شک همگان به دنبال راه هایی هستند که چهره ای جذاب و زیبا داشته باشند و بخش های مختلف بدن بر زیبایی فرد تاثیر خواهد گذاشت که از جمله مهمترین آنها می توان به صورت اشاره کرد. دندان ها یکی از تاثیرگذارترین بخش های صورت هستند و در صورتی که دندان هایی سالم داشته باشید هم از زیبایی چهره و هم از هضم درست غذا اطمینان خواهید داشت. دندان ها با اینکه ساختاری مستحکم دارند اما به دلیل استفاده مداوم و در تماس بودن با عوامل مخرب، امکان آسیب دیدن آنها بالاست. روش های مختلفی برای رفع مشکلات دندانی وجود دارند که با استفاده از این روش ها می توانید به سلامت سفید دانه های دهان خود کمک کنید. پروتز دندان یکی از بهترین روش ها برای دستیابی به دندان هایی سالم و زیبا است که می تواند به صورت کامل جای دندان های از بین رفته شما را بگیرد. اما قبل از انجام پروتز دندان باید با موارد مختلفی آشنایی داشته باشید تا امکان بروز هرگونه مشکل را به حداقل برسانید. در ادامه توضیحات کامل تری در خصوص پروتز دندان مناسب چه کسی است ارائه نموده ایم:

پروتز دندان چیست؟

قبل از اینکه بدانیم پروتز دندان مناسب چه کسی است بهتر است با نحوه کار پروتز دندان آشنایی پیدا کنیم. پروتز دندان یکی از روش های زیبایی دندان است که باعث زیبایی طرح لبخند شده و تمامی عیوب دندان را برطرف خواهد کرد. توجه داشته باشید که پروتز دندان کاربردهای بسیاری دارد و در صورت از بین رفتن دندان و همچنین ساختارهای نرم و سخت دهان می توان از پروتز استفاده نمود. پروتز دندان انواع مختلفی دارد و از این رو هر فردی متناسب با نوع نیاز خود می تواند مناسب ترین پروتز را انتخاب نماید. در حالت کلی پروتز ها به دو نوع ثابت و متحرک دسته بندی می شوند که برای استفاده از پروتز های ثابت از پیچ یا کاشت استفاده می شود اما در پروتزهای متحرک این آناتومی و ماهیچه های اطراف فک هستند که پروتز را بر روی خود نگه خواهند داشت. پس از مراجعه به مطب دندانپزشک و انجام معاینه بر روی دندان هایتان مشخص می شود که چه نوع پروتزی برای دندان های شما مناسب است.

پروتز دندان مناسب چه کسی است؟

خرابی در دندان ها زمانی رخ می دهد که مراقبت های لازم از آن به درستی رعایت نشود و در مقابل چنانچه به مراقبت های دندان اهمیت قائل شوید امکان خرابی و ایجاد مشکل نیز پایین تر خواهد بود و از این رو توصیه می کنیم که با تمامی مراقبت های مورد نیاز آشنایی داشته باشید تا به مدت طولانی تری دندان هایی سالم داشته باشید. لازم به ذکر است که پس از خرابی دندان روش های مختلفی برای ترمیم آن وجود دارد و این در مواقعی است که خرابی گسترده تر نشده و باعث خرابی کلی دندان نشود. گاهی اوقات نیاز به جراحی دندان و خلاص شدن از آن خواهید بود و پس از انجام جراحی باید به فکر پر کردن محل خالی شده باشید. پروتز یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان به شمار می رود که همگان امکان استفاده از آن را خواهند داشت. اما چه کسانی می توانند از پروتز دندان استفاده کنند؟ در ادامه با ما باشید تا این مورد را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم:

نکات دانستنی بعد از ونیر کامپوزیت

چه نوع پروتزی برای چه افرادی مناسب است؟

عوامل متعددی تعیین کننده نوع پروتزی هستند که برای دندان های خود انتخاب می کنید. برخی از پروتز ها امکان اجرا به صورت تکی دارند اما برخی از پروتز ها را باید به صورت کامل انجام دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را شاهد باشید. در حالت کلی تمامی افرادی که به دلایل مختلف دندان طبیعی خود را از دست داده اند امکان استفاده از پروتز دندان را خواهند داشت با این تفاوت که تشخیص دندانپزشک برای افراد می تواند متفاوت باشد. تنها تعداد دندان های از دست رفته نیست که در تعیین نوع پروتز تاثیر می گذارد بلکه ویژگی های بدنی فرد نیز یکی از عوامل تاثیرگذار بر این مورد خواهد بود. فک و لثه برخی افراد به گونه ای است که امکان ایمپلنت دندان را نخواهد داشت و از این رو تنها می توان با استفاده از دندان های مصنوعی مشکل را برطرف نمود. پس تعیین کننده بهترین نوع پروتز دندان بستگی به تشخیص دندانپزشک خواهد داشت.

دندان مصنوعی مناسب چه افرادی است؟

همانطور که می دانید دندان مصنوعی یکی از انواع پروتز دندان محسوب می شود که به صورت جانبی بر روی لثه قرار می گیرد. دندان مصنوعی برای افرادی مناسب است که تعداد بیشتری از دندان های خود را از دست داده اند و معمولا برای 2 یا 3 دندان افتاده از دندان مصنوعی استفاده نمی شود. هرچند گاهی اوقات برای تعداد کم نیز شاهد درست کردن دندان های مصنوعی هستیم. دندان های مصنوعی پس از اتمام کار نیاز به تمیز کردن خواهند داشت تا مواد غذایی در زیر آن قرار نگرفته و باعث اذیت شدن لثه ها نشود. دندان مصنوعی زیبایی طرح لبخند جذابی را به شما هدیه خواهد داد و از این رو استفاده کردن از آن در میان افراد کاملا مرسوم است. البته باید بدانید که زمانی می توان از دندان مصنوعی استفاده کرد که بافت لثه و فک فرد سالم باشد.

بریچ برای چه کسانی مناسب است؟

یکی دیگر از روش های پروتز دندان را می توان بریج دانست. بریج دندان برای افرادی مناسب است که یک یا دو عدد از دندان های خود را از دست داده باشند. بریچ به عنوان یک پل در میان دندان های اطراف محل بدون دندان شناخته می شود که با دندان مصنوعی تفاوت هایی دارد. برای گذاشتن بریچ از دندان های پشتیبان استفاده می شود تا بریچ بتواند در محل خود ثابت باقی بماند. بریج دندان امکان استفاده در تمامی افراد را خواهد داشت و به راحتی می توانید با استفاده از این روش زیبایی طرح لبخند خود را به دست آورید. بریج دندان مقاومت بسیاری داشته و به همین دلیل می توانید به مدت طولانی از آنها استفاده نمایید. در صورت بروز خرابی و یا شکستن بریج دندان می توانید به دندانپزشک معالج خود مراجعه نمایید. بریج دندان نیز به انواع مختلفی دسته بندی می شود که بنا به تشخیص دندانپزشک بهترین مورد برای دندان های شما در نظر گرفته خواهد شد.

ایمپلنت دندان مناسب چه کسانی است؟

ایمپلنت یکی دیگر از روش های پروتز دندان به شمار می رود که می توان به جای دندان طبیعی نیز از آن استفاده نمود. در عمل ایمپلنت دندان از پایه ای پیچ مانند استفاده می شود به گونه ای که این پایه به عنوان ریشه در استخوان فک فرو رفته و سپس بخش تاج بر روی آن اضافه می شود. تاج دندان ایمپلنت شده کاملا مشابه با دندان اصلی فرد بوده و امکان تعیین رنگ آن نیز وجود خواهد داشت. از این رو ایمپلنت طرفداران بسیاری پیدا کرده و می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای جایگزینی دندان از دست رفته باشد. لازم به ذکر است که ایمپلنت دندان نسبت به سایر دندان ها هزینه بیشتری خواهد داشت و چنانچه بخواهید تعداد بیشتری از دندان های خود را ایمپلنت کنید باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید.

قیمت پروتز دندان

قیمت به یکی از مهمترین سوالات متقاضیان پروتز دندان تبدیل شده و در این رابطه باید گفت: قیمت پروتز دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد و از این رو نمی توان رقم ثابتی برای آن در نظر گرفت. نوع پروتز دندان یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر میزان قیمت آن به شمار می رود چرا که طبیعتا دندان مصنوعی قیمت متفاوتی نسبت به ایمپلنت خواهد داشت. مرکزی که پروتز دندان را در آن به انجام می رسانید نیز بر میزان قیمت پروتز تاثیر خواهد گذاشت. دکتر افشار یکی از بهترین دندانپزشکان منطقه شمال تهران است که می تواند بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان آورد. قیمت کلیه خدمات دندانپزشکی این مرکز نیز به منظور جلب رضایت مشتریان مناسب در نظر گرفته شده است.

پروتز دندان خود را به چه کسی بسپاریم؟

هریک از انواع پروتز دندان را که انتخاب کرده باشید باید حتما دندانپزشک متبحری را برای انجام آن برگزینید چرا که کیفیت در عمل تاثیر بسزایی بر زیبایی و ماندگاری دندان پروتز شده خواهد گذاشت. دکتر افشار با توجه به تجربه ای که در انجام کلیه امورات دندانپزشکی دارد می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای انجام پروتز دندان باشد. با مراجعه به وب سایت اینترنتی دکتر افشار می توانید با کلیه خدمات ارائه شده توسط دکتر آشنایی پیدا کرده و به صورت 24 ساعته با کارشناسان پشتیبان در ارتباط بوده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

ایمپلنت دندان

دکتر میلاد افشار
دندانپزشک جراح و متخصص ایمپلنت
تلفن: ۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان