آبان ۱۴, ۱۴۰۲

مراحل انجام ونیر کامپوزیت

فهرست

زیبایی چهره یکی از اصلی ترین مولفه هایی است که مورد توجه همگان قرار گرفته و بی شک زیبایی چهره حس اعتماد به نفس خاصی را در فرد پرورش خواهد داد. لبخند یکی از مواردی است که بر زیبایی چهره فرد نیز تاثیر خواهد گذاشت و هرچه دندان هایی صاف و بدون ایراد داشته باشید لبخندی زیبا و در نتیجه چهره ای جذاب برای خود به ارمغان خواهید آورد. برای رفع مشکلات دندانی روش های مختلفی پیش رو خواهید داشت که ونیر کامپوزیت یکی از بهترین ها از این میان بوده و می تواند بسیاری از مشکلات دندانی شما را برطرف سازد. آشنایی داشتن با مراحل انجام ونیر کامپوزیت به شما کمک خواهد کرد تا به صورت کامل بر این روش زیبایی اشراف داشته و پس از اطمینان کامل اقدام به انجام ونیر کامپوزیت نمایید. مراکز متعددی در زمینه ونیر کامپوزیت خدمات رسانی می کنند که انتخاب معتبرترین مورد از میان آنها اهمیت بسیار بالایی خواهد داشت. میزان قیمت ونیر کامپوزیت را نیز نباید فراموش کنید. در این مطلب می خواهیم به صورت کامل با مراحل انجام ونیر کامپوزیت آشنا شوید. در ادامه با ما باشید:

مراحل انجام ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت یکی از روش های زیبایی دندانپزشکی است که معمولا برای دندان های جلویی مورد استفاده قرار می گیرد. ونیر کامپوزیت ها را می توان به عنوان لایه ای از مواد همرنگ با دندان های فرد در نظر گرفت که به منظور زیبایی دندان های فرد مورد استفاده قرار میگیرد. ونیر کامپوزیت با استفاده از مواد مختلفی اجرا می شود که نوع مواد انتخابی شما بر زیبایی دندان ها تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. انتخاب مواد مناسب برای اجرای ونیر کامپوزیت به دندانپزشک انتخابی شما بستگی خواهد داشت چرا که با توجه به شرایط دندان و همچنین نوع دندان های فرد ممکن است انتخاب های متفاوتی برای انجام ونیر کامپوزیت داشته باشید. آشنایی داشتن با انواع ونیر کامپوزیت باعث می شود که قبل از اجرای آن با بهترین نوع آن آشنایی داشته و روش با ماندگاری بالاتری را برای اجرای ونیر کامپوزیت انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که میزان هزینه هر یک از این روش ها نیز ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد اما توصیه می کنیم که کیفیت را اصلی ترین مولفه در نظر بگیرید.

ونیر کامپوزیت چیست؟

قبل از اینکه به بررسی مراحل انجام ونیر کامپوزیت بپردازیم ابتدا باید بدانید که ونیر کامپوزیت چیست و چه کاربردهایی دارد؟ ونیر کامپوزیت به روکش ظریفی گفته می شود که بر روی دندان های فرد متصل خواهد شد. روکش کامپوزیتی به هیچ وجه ضخامت بالایی ندارد چرا که طبیعتا در صورت زمخت بودن روکش امکان ایجاد مشکل در تکلم و جویدن غذا وجود دارد. ونیر کامپوزیت نیازی به ایجاد تراش بر روی دندان نداشته و به همین دلیل هیچگونه آسیبی به بافت مینای دندان وارد نخواهد شد. روکش کامپوزیتی با استفاده از مواد مخصوص بر روی دندان های فرد چسبانده خواهد شد. امکان انتخاب رنگ نیز در کامپوزیت ها وجود داشته و می توانید مناسب ترین مورد را با توجه به رنگ سایر دندان های خود انتخاب کنید. ونیر کامپوزیت در مواقع مختلفی نظیر: دندان های تغییر رنگ یافته، دندان های لب پر شده، دندان های کج و… کاربرد دارد.

بررسی مراحل انجام ونیر کامپوزیت

اگر بخواهیم مراحل انجام ونیر کامپوزیت را مورد بررسی قرار دهیم باید به کلیه مراحل قبل و بعد از ونیر کامپوزیت نیز توجه داشته باشیم. داشتن آمادگی برای انجام ونیر کامپوزیت و مراقبت های بعد از انجام آن باعث ماندگاری بیشتر و اجرای صحیح این روش زیبایی خواهد شد. در ادامه به بررسی کامل مراحل انجام ونیر کامپوزیت پرداخته ایم:
قبل از انجام ونیر کامپوزیت
قبل از اجرای ونیر کامپوزیت باید با مواردی آشنایی داشته و ریز به ریز آنها را رعایت کنید. از جمله موارد حائز اهمیت قبل از ونیر کامپوزیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– دندانپزشکی را باید انتخاب کنید که تجربه کافی در زمینه انجام ونیر کامپوزیت داشته باشد.
– کلینیک مطمئن را برای انجام درمان انتخاب نمایید.
– اطلاعات کاملی را درباره کامپوزیت دندان و نحوه انجام آن به دست آورید.
– نمونه کارهای انجام شده توسط دندانپزشک انتخابی خود را مشاهده کنید.
– قبل از درمان یک جلسه را برای مشاوره با دندانپزشک اختصاص دهید.
مراحل معمول در ونیر کامپوزیت
1. طبق روال کلی در شیوه های درمانی ابتدا باید به مطب دندانپزشک مراجعه کرده و مورد معاینه قرار بگیرید. توجه داشته باشید که در این مرحله، دندانپزشک سلامت دندان های فرد را مورد بررسی قرار خواهد داد و پس از اطمینان از اینکه امکان اجرای ونیر کامپوزیت بر روی دندان ها وجود دارد جلسه ای را برای انجام ونیر کامپوزیت تعیین خواهد نمود. شخص بیمار باید در زمان تعیین شده در مطب حضور داشته باشد.
2. اولین مرحله ای که توسط دندانپزشک اجرا می شود تمیزکردن دندان ها است. در این مرحله دندانپزشک با استفاده از مواد مخصوص دندانپزشکی سطح دندان های که ونیر کامپوزیت به آنها متصل خواهد شد را به صورت کامل تمیز خواهد کرد.
3. اتصال درست ونیر کامپوزیت به سطح دندان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید دندان ها پس از شستشو به صورت کامل خشک شوند تا امکان متصل شدن ونیر کامپوزیت بر روی دندان وجود داشته باشد. وجود ذره ای آب یا بزاق بر روی دندان باعث اختلال در متصل شدن ونیر کامپوزیت به سطح دندان خواهد شد.
4. دندانپزشک با استفاده از مواد اسیدی در سطح دندان تخلخل ایجاد خواهد کرد. متخلخل بودن سطح دندان باعث گیرایی بهتر دندان شده و امکان افتادن ونیر کامپوزیت را به حداقل خواهد رساند.
5. در این مرحله دندانپزشک چسب مخصوص را به سطح دندان خواهد چسباند
6. پس از اینکه دندان به خوبی با چسب مخصوص آغشته شد به آرامی مواد کامپوزیتی و یا روکش ونیر کامپوزیت بر روی دندان قرار داده می شود. سپس با تابش تدریجی امواج خاص بر روی دندان ها شاهد سفت شدن ونیر کامپوزیت بر روی دندان ها خواهیم بود.
7. پس از اینکه روکش های ونیر بر روی دندان سفت شدند نوبت به انجام مراحل زیبایی در آنها خواهد رسید. پولیش کاری روکش دندان زیبایی ونیر کامپوزیت را دوچندان خواهد ساخت چرا که در این صورت جلای بسیار خاصی پیدا کرده و دندان هایتان را کاملا بدون نقص جلوه خواهد داد.

مراقبت های پس از ونیر کامپوزیت

پس از اجرای ونیر کامپوزیت باید مراقبت های خاصی از دندان ها داشته باشید. در صورتی که پس از انجام ونیر کامپوزیت مراقبت های لازم را انجام ندهید ممکن است در مدت زمان کوتاهی شاهد از بین رفتن زیبایی آنها باشید . از جمله مهمترین مراقبت های پس از ونیر کامپوزیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– به دلیل عدم عادت به کامپوزیت ممکن است فرد دچار درد در ناحیه لثه ها شود که با مرور زمان این درد برطرف خواهد شد.
– چنانچه پس از انجام ونیر کامپوزیت با مشکل تکلم مواجه شدید تعجب نکنید چرا که این مشکل نیز چند روزه خواهد بود و پس از گذشت مدتی برطرف می شود.
– در زمان انجام ونیر کامپوزیت کلیه دندان ها به صورت کامل شستشو داده می شوند و پس از اتمام این مرحله نیز باید دندان های خود را تمیز نگه داشته و به صورت مرتب از مسواک و نخ دندان استفاده کنید تا دچار مشکل نشوید.
– مراجعه دوره ای به دندان پزشک مربوطه سبب ماندگاری هرچه تمام تر دندان ها خواهد شد.
– در مواقع مراجعه به دندانپزشک می توانید ونیر کامپوزیت های خود را پولیش کاری کرده و زیبایی زمان اول دندان ها را به دست آورید.
– گاهی اوقات به دلیل فشار بر روی کامپوزیت ها ممکن است ونیر کامپوزیت دچار ترک شده باشد و دندانپزشک می تواند این مشکل را برطرف سازد.

اگر دندان های شما فاصله دارند، یک تصویر از دندان های خود برای دکتر بفرستید و بهترین روش بستن فاصله بین دندان ها را از ایشان جویا شوید.

انتخاب مرکز معتبر دندانپزشکی

یکی از مهمترین مواردی که از مراحل انجام ونیر کامپوزیت نیز مهمتر است انتخاب مرکزی است که برای ونیر کامپوزیت دندان های خود انتخاب کرده اید. مراکز متعددی اقدام به ارائه خدمات دندانپزشکی زیبایی نموده اند اما کیفیت خدمات و امکاناتی که در هریک وجود دارد متفاوت خواهد بود و توصیه می کنیم که بهترین مورد را از میان آنها انتخاب نمایید. مجموعه ما یکی از مراکز معتبر در این زمینه است که در طول دوره فعالیت خود به دلیل ارائه بهترین و باکیفیت ترین خدمات توانسته رضایت بسیاری را نسبت به خود جلب نماید. نگران میزان قیمت خدمات آن نیز نباشید چرا که با نازلترین میزان قیمت ها بهترین خدمات ارائه می شود و می توانید ونیر کامپوزیت با کیفیت را با هزینه های مناسب اجرا کنید.

قیمت ونیر کاپوزیت چقدر است؟

دکتر میلاد افشار
دندانپزشک جراح و متخصص ایمپلنت
تلفن: ۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان