آبان ۸, ۱۴۰۲

پروتز دندان کودک

فهرست

پروتز دندان همان تعویض یا پر کردن جای خالی دندان است که خواهان بسیاری دارد. با پیشرفت علم، امروزه برای هر مشکلی راه‌حلی وجود دارد که در این محتوا می‌خواهیم در مورد پروتز دندان که امروزه یکی از شایع‌ترین و پرطرفدارترین نوع عمل جراحی است و انواع مختلفی دارد صحبت کنیم. در زمان حال کودکان هم می‌توانند از این جراحی بهره‌مند شوند و از مشکلاتی مانند پوسیدگی دندان، افتادگی فک و یک درمیان بودن دندان‌ها جلوگیری شود. یک درمیان بودن و خالی بودن جای دندان مخصوصاً در لثه‌های جلو باعث کاهش اعتمادبه‌نفس کودک شده و مشکلات دیگری را به‌دنبال دارد که در این متن می‌خواهیم همه‌چیز را در مورد پروتز دندان کودک بررسی کنیم.
حتما سوالات زیادی ذهن شما را درگیر کرده که می‌خواهید پاسخ آن را بیابید سوالاتی مانند پروتز دندان چیست؟ پروتز دندان شامل چه مواردی است ؟ پروتز دندان برای چه کسانی مناسب است ؟و مراقبت‌های بعد از پروتز دندان به چه شکل است ؟در ادامه با ما باشید تا پاسخ تمامی سوالات خود را پیدا کنید:

پروتز دندان کودک چیست؟

پروتز دندان یک عمل جراحی سرپایی است که معمولاً در مطب پزشک مورد نظر یا در کلینیک‌های دندان‌پزشکی انجام می‌شود. این روش تمام نقص‌های دندان را پوشش می‌دهد و افراد بسیاری از این روش استفاده می‌کنند و به‌جای دندان‌های خراب و پوسیده و جای خالی دندان، دندان‌هایی شبیه به دندان طبیعی جایگزین می‌شود که تاثیر زیادی در زیبایی چهره و افزایش اعتمادبه‌نفس دارد. این عمل بر روی دندان‌های کودکان نیز امکان اجرا خواهد داشت. پروتز دندان انواع مختلفی دارد که شامل موارد زیر هستند :
پروتز دندانی ثابت
پروتز دندانی متحرک

پروتز دندانی ثابت کودک چیست؟

 پروتز ثابت یکی از بهترین روش‌های دندان‌پزشکی است که امروزه اغلب افراد آن را ترجیح می‌دهند وقتی‌که دندان پوسیده‌شده یا سفیدی خود را از دست بدهد و یا ضعیف‌شده باشد و نیاز به ۱ پای کمکی داشته باشد ۱ لایه‌ی نازک سفید رنگ بر روی دندان کشیده می‌شود تا دندان هم ظاهر زیبایی داشته باشد و هم مشکل جویدن غذا حل شود. نوع دیگر پروتز دندان ثابت، بریج نام دارد چنان‌که ۲ دندان در اطراف محل خالی از دندان داشته‌باشیم دندان‌پزشک موردنظر می‌تواند با پل قرار دادن این ۲ دندان جای خالی دندان را با پایه قرار دادن آن پر کند.

پروتز دندانی متحرک چیست؟

بعضی از افراد به دلایل خاصی نمی‌توانند از پروتز ثابت استفاده کنند به‌همین دلیل دندان‌پزشکان روش دیگری پیشنهاد می‌کنند یکی از آن‌ها پروتز دندان متحرک است. افرادی که ۱ یا چند دندان خود را ازدست‌داده باشند می‌توانند از این روش برای جایگزینی دندان‌های خود استفاده کنند. در این روش پایه و گیره‌های فلزی بر روی دندان وصل می‌شود که متحرک است یعنی هر وقت خواستیم می‌توانیم پروتز را از دهان خارج کنیم.

پروتز دندانی کامل

شاید در افراد مسن این نوع پروتز را مشاهده کنید که شب‌ها وقت خواب دندان‌هایشان را در آب نگهداری می‌کنند و یا اگر مشغول جویدن غذا باشند دندان‌ها از جای خود تکان می‌خورد و یا اگر بیش‌از اندازه در دهان بماند ممکن است حالت سفیدی خود را از دست بدهد این نوع پروتز خیلی کم به کار می‌رود ولی این نوع پروتز کم‌هزینه‌تر از سایر پروتزهای دندانی است ولی هنوز افرادی هستند که این نوع پروتز را انتخاب می‌کنند به دلیل این‌که هزینه کمتری نسبت‌به سایر موارد دارد در واقع این پروتز دندان زیاد طبیعی و نچرال به‌نظر نمی‌رسد و برای کودکان مناسب نیست .

معایب پروتز کامل دندان کودک

مناسب کودکان نمی‌باشد و برای افراد بالای ۵۰سال مناسب است .نچرال به نظرنمی‌رسد اگه شخص دوم نگاه کند به احتمال ۸۰درصد تشخیص می‌دهد که مصنوعی است پس بهترین نوع همان پروتز پارسیل و روکش فلزی است.

بهترین نوع پروتز دندان

مزایای پروتز دندان برای کودکان

زیبایی صورت و فک: بی شک داشتن دندان هایی خراب ظاهر کودکان و همچنین بزرگسالان را تهدید می کند و پروتز دندان در هر نوعی که بر روی دندان هایتان انجام شود می تواند ظاهر زیبایی به چهره و فک شما ببخشد.
برطرف کردن مشکلات جویدن: همانطور که می دانید این دندان ها هستند که اولین وظیفه هضم غذا یعنی خرد کردن آن را بر عهده دارند. از این رو چنانچه دندان هایی خراب و یا افتاده در فک خود داشته باشید در جویدن غذا دچار مشکل خواهید شد و پروتز دندان این مشکل را به کل حل خواهد کرد.
تصحیح در گفتار: کسانی که برخی از دندان هایشان را از دست داده اند در تلفظ برخی کلمات با مشکلاتی مواجه خواهند شد چرا که جاهای خالی از دندان باعث می شوند که صوت به خوبی از دهان بیرون نرود و پروتز دندان جاهای خالی از دندان را به صورت کامل پوشش می دهد.
افزایش اعتماد به نفس: داشتن چهره و طرح لبخندی زیبا بی شک زیبایی بیشتری به چهره فرد بخشیده و در نتیجه اعتماد به نفس وی را افزایش خواهد داد. با استفاده از پروتز دندان کودک می توانید تمامی دندان های از دست رفته کودک را به بهترین شکل ممکن جایگزین کرده و دندان هایی زیبا برای خود به ارمغان آورید.

چه نوع پروتزی برای کودکان مناسب است؟

کودکان فکی انعطاف پذیر دارند و از این رو باید از پروتز هایی برای دندان های آنها استفاده شود که با بزرگ شدن فک دچار مشکل نشود. هریک از روش های پروتز دندان کودک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و پس از مراجعه به مطب دندانپزشک معتبر است که می توانید بهترین روش را برای جایگزینی دندان های از دست رفته انتخاب کنید. پروتز پارسیل و پروتز روکش فلزی برای کودکان مناسب است چرا که هم ماندگاری بیشتری داشته و هم می تواند ظاهر زیبایی به دندان های کودک شما ببخشد.

مراقبت های پس از پروتز چگونه است؟

برای اینکه دندان های سالم تری داشته باشید باید نکات بهداشتی را در نظر داشته باشید هر روشی که استفاده کردید به یاد داشته باشید که اگر بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید دندان هایتان عمر طولانی تری خواهند داشت پس مسواک زدن و شستن دندان ها هرگز فراموش نشود هرگز اجسام سفت را بر روی دندان قرار ندهید و به توصیه های پزشک خود عمل کنید. مهم ترین مطلب در این محتوا این است که دندان های فرزندتان را به یک پزشک کاربلد بسپارید تا دندان را به بهترین نحو ترمیم کند.

محاسبه قیمت پروتز دندان 

به هیچ وجه نمی‌توان قیمت را تخمین زد چون بستگی به نوع پزشک و مکانی که انجام میشود بستگی دارد و همچنین بستگی دارد که شما چه نوع پروتز را دوست دارید ویا شرایط دندان هایتان چگونه است.

 قیمت پروتز دندان کودک

یکی از مهمترین مواردی که قبل از انجام هرکاری باید به آن توجه داشته باشید را می توان میزان قیمتی دانست که باید برای انجام پروتز کودک پرداخت شود. عوامل متعددی بر تعیین قیمت پروتز دندان کودک تاثیر خواهند گذاشت و به همین دلیل نمی توان یک رقم ثابت برای قیمت آن در نظر گرفت. توجه داشته باشید که پروتز دندان کودک نیازمند دقت بسیاری است و به همین دلیل میزان قیمت آن بالاتر از بزرگسالان خواهد بود. دندانپزشکی که برای انجام پروتز دندان انتخاب می کنید بیشترین میزان تاثیر را بر قیمت پروتز خواهد گذاشت به گونه ای که پزشکان متبحر معمولا میزان قیمت بالاتری را برای انجام پروتز تعیین می کنند. اما نتیجه ای که از کار این دندانپزشکان ماهر شاهد خواهید بود کاملا متفاوت تر از بقیه است و به همین دلیل توصیه می کنیم که حتما دندانپزشکی حرفه ای برای انجام پروتز دندان انتخاب نمایید.

پروتز دندان کودک را به چه کسی بسپاریم؟

حتما تا اینجای کار به اهمیت اجرای پروتز دندان پی برده اید. چنانچه پروتز دندان به درستی انجام نشود ممکن است عواقب جبران ناپذیری داشته باشد و به همین دلیل باید تمام توجه خود را بر انتخاب دندانپزشک حرفه ای متمرکز کنید تا بتوانید به مدت طولانی تری از دندان های پروتز شده خود استفاده کنید. دندانپزشکان متعددی در زمینه پروتز دندان فعالیت می کنند که هریک از آنها ویژگی های متفاوتی با یکدیگر داشته و خدمات منحصر به فرد خود را ارائه می کنند. دکتر افشار یکی از بهترین ها در این میان است که به دلیل ارائه خدمات منحصر به فرد، توانسته رضایت بسیاری را نسبت به خود جلب نماید. امکان تماس تلفنی با مطب دکتر افشار نیز وجود دارد و می توانید راهنمایی های مورد نیاز را از وی دریافت کنید.

نحوه انجام پروتز دندان

دکتر میلاد افشار
دندانپزشک جراح و متخصص ایمپلنت
تلفن: ۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان