آبان ۹, ۱۴۰۲

نکاتی که قبل از لمینت بهتر است بدانید

فهرست

آشنایی با نکات قبل ار لمینت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که در این صورت با علم کامل اقدام به این کار نموده و با روش های نگهداری و مراقبت از دندان ها آشنا خواهید بود. لمینت یکی از محبوب ترین عمل های زیبایی دندانپزشکی است که زیبایی طرح لبخند را به شما هدیه خواهد داد و با استفاده از این روش می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن به دندان هایی زیبا دست پیدا کنید. انجام لمینت برای کلیه انواع دندان ها امکان پذیر است اما در برخی مواقع برای انجام لمینت باید اقدامات اولیه نیز به انجام برسد چرا که در صورت پوسیدگی دندان، باید ابتدا دندان ترمیم شده و سپس لمینت بر روی آن قرار گیرد. لمینت امکان خرابی ندارد اما لب پریدگی در آن را شاهد بوده ایم. دندان های لمینت کاری شده ظاهری کاملا استاندارد داشته و دندان هایتان را به بهترین شکل ممکن جلوه خواهند داد. لمینت کاری سن خاصی نمی شناسد و در صورت خرابی طرح لبخند خود در هر سنی می توانید از این روش استفاده کنید. در ادامه توضیحات کامل تری از نکاتی که قبل از لمینت بهتر است بدانید ارائه نموده ایم:

نکاتی که قبل از لمینت بهتر است بدانید

قبل از انجام لمینت آشنایی پیدا کردن با نکات قبل از لمینت دندان و همچنین دانستن برخی از بایدها و نبایدها در این رابطه، باعث می شود تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید. به همین دلیل باید حتما این نکات را مورد بررسی قرار دهید تا هیچگونه سوالی برایتان باقی نمانده باشد. در حالت کلی لمینت کاری دندان یک عمل زیبایی به شمار می رود و از جنبه ترمیم دندان ارزشی ندارد. لمینت سرامیکی در دستگاه لابراتوار ساخته شده و بر روی دندان ها چسبانده می شود و لمینت های کامپوزیتی نیز بر روی دندان ها قرار خواهند گرفت. لمینت کاری دندان بی شک یکی از بهترین عمل های زیبایی است چرا که طرح لبخند بسیار جذاب و دلنشینی را برایتان به ارمغان خواهد آورد. لمینت دندان های پیش از اهمیت بیشتری نسبت به سایر دندان ها برخوردار هستند چرا که بیشتر در معرض دید هستند و هرگونه خرابی در آنها، زیبایی طرح لبخند را تهدید می کند.

لمینت سرامیکی دندان چیست؟

لمینت سرامیکی یا کامپوزیتی؟

همانطور که می دانید لمینت های دندان به دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی دسته بندی می شوند و یکی از نکات قبل از لمینت، شناخت این دو نوع است. در مقایسه لمینت کامپوزیتی و سرامیکی نمی توان به یک نتیجه دقیق دست یافت چرا که استفاده کردن از هریک بستگی به دندان های فرد خواهد داشت. لمینت های سرامیکی معمولا میزان مقاومت بیشتر و در نتیجه ماندگاری بالاتری نیز دارند و تغییر رنگ نیز کمتر صورت می گیرد. لمینت های کامپوزیتی نیز مقاومت مناسبی دارند اما امکان تغییر رنگ آنها بیش از روش سرامیکی است. همچنین به دلیل اینکه لمینت کامپوزیتی بر روی دندان آسیب دیده اجرا می شود در صورت تغییر رنگ، باعث دو رنگ دیده شدن دندان خواهد شد. هر دو نوع لمینت امکان انتخاب رنگ دارند و می توانید اندازه های مشخصی برای اجرای هرکدام تعیین نمایید. چنانچه دندان آسیب زیادی دیده باشد برای پوشش دادن تمامی ایرادات از لمینت سرامیکی استفاده می شود و معمولا برای افراد با سن کم، لمینت های کامپوزیتی مناسب تر هستند. پس تشخیص آن بستگی به دندانپزشک دارد.

برای انجام لمینت چقدر تراش صورت میگیرد؟

یکی از اصلی ترین نکات قبل از لمینت که برای بسیاری به سوال تبدیل شده، میزان تراش مورد نیاز برای انجام لمینت است. بسیاری از افراد نگران از دست دادن مینای دندان های خود هستند و به همین دلیل از انجام لمینت دندان دوری می کنند. برای انجام لمینت دندان نمی توان میزان تراش برای هر دندان را یکسان در نظر گرفت چرا که برای لمینت برخی دندان ها میزان تراش زیاد بوده و برای برخی تراش کمتری صورت میگیرد. توجه داشته باشید که در روش نوین لمینت، کمترین میزان تراش بر روی دندان ها انجام می شود و به عبارتی آن را لمینت بدون تراش نیز می نامند. این روش به فرد کمک می کند تا با کمترین میزان تراش بهترین نتیجه را دریافت نماید. استحکام و مقاومت این روش نیز مناسب بوده و می توانید به مدت طولانی از دندان های خود استفاده کنید.

عمر لمینت دندان چقدر است؟

از جمله نکات قبل از لمینت دندان می توان به عمر این روش درمان اشاره کرد. عمر لمینت دندان رابطه مستقیم با نحوه نگهداری از دندان ها دارد. بسیاری فکر می کنند که با لمینت کاری دندان ها دیگر نیازی به مراقبت از آنها نیست اما باید بدانید که در صورت لمینت کاری دندان باید مراقبت های بیشتری نیز از دندان ها انجام شود. چنانچه مراقبت های مورد نیاز از دندان انجام نشده باشد در مدت زمان کوتاهی از داشتن دندان های زیبا محروم خواهید شد. اما در صورت مراقبت از دندان ها و مسواک زدن مداوم آن ها، دندان های لمینت کاری شده عمری قریب به ۱۵ الی ۲۰ سال خواهند داشت و در این مدت از زیبایی دندان هایتان نهایت لذت را خواهید برد.

جلوه طبیعی لمینت دندان

یکی از اصلی ترین دغدغه های مردم، ترس از مصنوعی جلوه کردن لمینت دندان ها است. برخی بر این باورند که لمینت کاری دندان ظاهر طبیعی نخواهد داشت که در برخی مواقع نیز ممکن است اینگونه باشد. اما دندانپزشکان متبحر هیچگاه دندان هایتان را دچار این مشکل نخواهند کرد. یکی از نکات قبل از لمینت دندان آشنایی با جلوه نهایی دندان ها است. همانطور که می دانید لایه های لمینت بر روی دندان چسبانده می شوند و به همین دلیل همگان تصور می کنند که دندان ها جلوه ای زمخت خواهند داشت و این در صورتی است کل دندان ها پس از انجام لمینت ظاهری آراسته و ظریف به خود می گیرند. لمینت های سرامیکی از لایه های نازک سرامیک ساخته شده اند و به همین دلیل باعث جلو آمدن دندان ها نشده و جلوه ای کاملا طبیعی خواهند داشت. به دلیل همین جلوه طبیعی و ظریف است که لمینت دندان مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است.

معایب انجام لمینت

یکی از نکات قبل از لمینت آشنایی داشتن با معایبی است که در صورت استفاده از این روش ممکن است گریبان گیرتان شود. از جمله مهمترین معایب لمینت سرامیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
– یکی از اصلی ترین نکات قبل از لمینت سرامیکی، عدم امکان برداشتن لمینت است
– در صورت هرگونه شکستگی یا خرابی، قابل تعمیر نخواهند بود.
– گاهی اوقات ممکن است لمینت از چسب خود جدا شود. البته با کمتر فشردن دندان ها می توانید این خطر را به حداقل برسانید.
– به علت برداشته شدن مینای دندان، دندان هایتان حساس تر خواهند شد و فرد میزان گرما و سرما را بیشتر احساس خواهد کرد.
– چنانچه عادت های دندانی مثل قروچه، فشردن دندان ها و یا سایش دندانی داشته باشید لمینت انجام ندهید.
– لمینت ها تنها یک پوشش زیبایی هستند و نقشی در مراقبت از آنها نخواهند داشت.
– امکان اجرای لمینت بر روی دندان های با ارتفاع کوچک وجود ندارد.

انتخاب دندانپزشک متبحر از نکاتی که قبل از لمینت بهتر است بدانید

یکی از اصلی ترین نکات قبل از لمینت مربوط به انتخاب دندانپزشک می شود. دندانپزشکان متعددی هستند که خدمات لمینت کاری دندان ها را انجام می دهند اما آیا تمامی آنها صلاحیت کافی را دارند؟ طبیعتا دندانپزشکان باتجربه و حرفه ای به بهترین شکل ممکن لمینت دندان را به انجام خواهند رساند اما دندانپزشکان معمولی اینگونه نیستند.‌ تبحر دندانپزشک تاثیر بسزایی بر زیبایی لمینت انجام شده دندان دارد و هرچه دندانپزشک با ظرافت تر عمل کرده باشد طبیعتا نتیجه بهتری نیز از کار آن شاهد خواهیم بود. برای یافتن دندانپزشکان حرفه ای راه دشواری پیش رو ندارید و تنها با استفاده از نظرات بیماران و همچنین سابقه کاری پزشک خواهید توانست بهترین مورد را برای انجام لمینت دندان انتخاب نمایید.

لمینت کامپوزیتی دندان چیست؟

میزان هزینه لمینت دندان از نکاتی که قبل از لمینت بهتر است بدانید

هزینه از جمله نکات قبل از لمینت دندان است که تاثیر بسزایی بر انتخاب افراد خواهد گذاشت. توجه داشته باشید که برای انجام لمینت دندان نمی توان هزینه های دقیقی در نظر گرفت چرا که عوامل متعددی بر میزان هزینه های لمینت تاثیر خواهند داشت که از جمله مهمترین آنها می توان به: تعداد دندان، نوع دندانپزشک، مواد اولیه، نوع لمینت و… اشاره کرد. لمینت های سرامیکی میزان قیمت بالاتری نسبت به لمینت های کامپوزیتی دارند اما به دلیل زیبایی منحصر به فرد خود از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. در صورتی که قصد انجام لمینت دندان داشته باشید توصیه می کنیم که به هیچ وجه کیفیت را فدای قیمت نکرده و از بهترین ها انتخاب نمایید چرا که سالیان سال از دندان های لمینت کاری شده استفاده خواهید نمود.

دکتر میلاد افشار جراح دندانپزشک و متخصص ایمپلنت دندان تلفن: ۰۲۱۲۶۱۴۰۱۳۴ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درباره ما

به دلیل منحصر به فرد بودن خصوصیات صورت هر فرد، برای هر شخص تنها یک لبخند زیبا و عالی وجود دارد. ما این لبخند را در پروسه طراحی لبخند برای شما ایجاد می کنیم.

مارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
مطالب پربازدید
مشاوره رایگان